Τρεις κύριες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2024 εντόπισε η ετήσια έκθεση της American Express Travel “2024 Global Travel Trends Report”. Είναι:
- Το 84% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα ή τα ίδια χρήματα για ταξίδια το 2024 σε σύγκριση με πέρυσι
- Το 89% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν ταξίδια σε περιόδους εκτός αιχμής ή κάνοντας χρήση πόντων πιστωτικών καρτών για εξοικονόμηση χρημάτων στα ταξίδια το 2024
- Το 77% των ερωτηθέντων ενδιαφέρονται περισσότερο για τη σωστή ταξιδιωτική εμπειρία παρά για το κόστος του ταξιδιού
Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 31 Ιανουαρίου – 8 Φεβρουαρίου 2024 στις ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και Μεξικό (δείτε αναλυτικά στοιχεία στο τέλος).
Σχετικά με τη συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, η American Express Travel εντόπισε τις ακόλουθες 4 αξιοσημείωτες τάσεις:
Ταξιδεύοντας για αθλητικές εκδηλώσεις
Οι ταξιδιώτες είναι ενθουσιασμένοι που θα δουν από κοντά τα αγαπημένα τους αθλήματα φέτος. Σύμφωνα με την έρευνα της American Express Travel, το 67% των ερωτηθέντων από τις γενιές Millennial και Gen-Z ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν για αθλητικές εκδηλώσεις το 2024, σε σύγκριση με το 58% του συνόλου των ερωτηθέντων.
Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων, που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε ένα αθλητικό γεγονός το 2024, θα κάνουν τουλάχιστον τρεις ώρες για να φτάσουν εκεί. Οι περισσότεροι (58%) θα ταξιδέψουν για ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή αγώνες Formula 1.
Οι κορυφαίες πόλεις για αθλητικά ταξίδια αυτό το καλοκαίρι είναι η Νέα Υόρκη (30%), το Μαϊάμι (27%), το Λονδίνο (26%), το Λας Βέγκας (25%) και το Παρίσι (25%).
Τα ταξίδια αποτελούν προτεραιότητα
Περισσότεροι από επτά στους 10 ερωτηθέντες (72%) είπαν ότι προτιμούν να εξοικονομήσουν χρήματα για ένα μεγάλο ταξίδι παρά να τα ξοδέψουν για να βγουν με φίλους. Το 65%, εξάλλου, ενδιαφέρεται περισσότερο να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι το 2024.
Κόντρα στην αίσθηση ότι οι νεότερες γενιές αναζητούν ταξιδιωτικές πληροφορίες στο διαδίκτυο, η έρευνα δείχνει ότι το 58% των ερωτηθέντων Millennial και Gen-Z αναζητούν έναν αξιόπιστο ταξιδιωτικό σύμβουλο για να κλείσουν το ταξίδι τους. Επί του συνόλου, όλων των ηλικιακών ομάδων, το 52% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα κλείσουν ταξίδι μέσω ταξιδιωτικού συμβούλου.
Ταξιδεύοντας σόλο
Περισσότερο από τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών (69%) σχεδιάζουν να κάνουν ένα σόλο ταξίδι το 2024, συμπεριλαμβανομένου του 76% των Millennials και Gen-Z.
“Οι πιο δημοφιλείς νέοι σύντροφοι είναι ο εαυτός μου και εγώ”, σημειώνουν οι αναλυτές της έρευνας. Τα μοναχικά ταξίδια είναι πιο εύκολο να προγραμματιστούν και να προσαρμοστούν ακριβώς στις προτιμήσεις του ταξιδιώτη, γεγονός που τα κάνει ιδανικά για επαναφορά μετά από μια κουραστική εβδομάδα: το 57% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι ήταν πιο πιθανό να ταξιδέψουν σόλο για μια γρήγορη απόδραση το Σαββατοκύριακο παρά για ένα μεγαλύτερο ή πιο ακριβό ταξίδι.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες γίνονται ένα σημαντικό υποσύνολο. Οι δύο τύποι προορισμών όπου είναι πιο πιθανό να βρεθούν; Σε μια νέα πόλη (29%) ή χαλάρωση σε παραλία ή νησί (22%).
Το 60% των ερωτηθέντων, που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μόνοι φέτος, σκοπεύουν να κάνουν δύο ή περισσότερα ταξίδια.
Αρέσουν τα “αυθόρμητα” ταξίδια της τελευταίας στιγμής
Οι άνθρωποι αναζητούν ευελιξία στα ταξιδιωτικά τους σχέδια και αφήνουν χώρο στον αυθορμητισμό. Αυτό έχει αυξήσει την ελκυστικότητα των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής, των εισιτηρίων απλής μετάβασης και άλλων επιλογών που ανοίγουν την πόρτα σε μια αίσθηση ανακάλυψης
Σχεδόν οκτώ στους 10 ταξιδιώτες (78 τοις εκατό) ανέφεραν ότι τα αυθόρμητα ταξίδια τους αρέσουν. Επίσης 68% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι τους αρέσει να μην προγραμματίζουν το ταξίδι τους, ενώ βασικό ενδιαφέρον είναι η γνωριμία με την τοπική κουλτούρα και οι δραστηριότητες στον προορισμό.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι ταξιδιώτες Millennials και Gen-Z είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι της τελευταίας στιγμής, με το 77% να το έχει κάνει ήδη σε σύγκριση με το 65% του Gen-X και το 52% των Baby Boomers.
Η Πρόεδρος της American Express Travel, Audrey Hendley, δήλωσε ότι οι άνθρωποι ταξιδεύουν το 2024 για να δημιουργήσουν αναμνήσεις και ότι οι σύμβουλοι ταξιδιών της American Express “είναι εδώ” για να δημιουργήσουν ονειρεμένα δρομολόγια και να βοηθήσουν σε κάθε βήμα.
Η ταυτότητα της έρευνας
- Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 31 Ιανουαρίου – 8 Φεβρουαρίου 2024 σε δείγμα ενηλίκων: 2.005 στις ΗΠΑ, 1.007 στην Αυστραλία, 1.002 στον Καναδά, 1.002 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 1.002 στην Ιαπωνία, 1.006 στο Μεξικό, που συνήθως ταξιδεύουν τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά.
- Gen-Z και Millennials ορίζονται οι ερωτηθέντες που είναι γεννημένοι μεταξύ 1981 – 2012.
- GenX ορίζονται οι ερωτηθέντες που γεννήθηκαν μεταξύ 1965 – 1980.
- Baby Boomers ορίζονται οι ερωτηθέντες που γεννήθηκαν μεταξύ 1946 – 1964.