Πλησιάζει τις 14,5 δισεκατομμύρια θεάσεις και συνεχίζει ακάθεκτο. Τα κέρδη είναι ήδη τεράστια και οι γονείς το… χρησιμοποιούν χωρίς σταματημό
Αυτή τη στιγμή το… κοντέρ δείχνει 14,34 δισεκατομμύρια και καθημερινώς το νούμερο ανεβαίνει. Είναι τα views του δημοφιλέστερου βίντεο στην ιστορία του Youtube το οποίο ανέβηκε στην ιστοσελίδα στις 17 Ιουνίου 2016 και από τότε έχει εξελιχθεί σε απίστευτο παγκόσμιο φαινόμενο. Δεν πρόκειται για τραγούδι διάσημου καλλιτέχνη, ούτε για κάποιο viral video. Είναι το αγαπημένο κομμάτι όλων των παιδιών του κόσμου (και των γονιών για άλλους λόγους) και, προς το παρόν τουλάχιστον, τίποτα δεν απειλεί την πρωτοκαθεδρία του.
Το Baby Shark του καναλιού Pinkfong Kids’ Songs & Stories είναι μακράν το δημοφιλέστερο βίντεο στην ιστορία του Youtube και αποτελεί μια μηχανή παραγωγής χρημάτων.
Πώς ξεκίνησε
Κανείς δεν γνωρίζει ποιος συνέθεσε τη μουσική αλλά υπάρχουν αναφορές ότι το αρχικό «Baby Shark» εντοπίζεται στα 90s. Το 2007 ανέβηκε στο Youtube από την Αλεξάντρα Μίλερ μια γερμανική εκδοχή με τίτλο «Kleiner Hai» (Μικρός καρχαρίας) που έγινε πολύ δημοφιλές στη Γερμανία και την Αυστρία. Το 2011 ανέβηκε μια αγγλική εκδοχή της οποίας δημιουργός ήταν ο Νεοϋορκέζος DJ Τζόναθαν Ράιτ.
H Pinkfong είναι μια κορεατική εταιρία με εκπαιδευτικό υλικό η οποία ανήκε στην SmartStudy. Στις 25 Νοεμβρίου 2015 ανέβασε το δικό της «Baby Shark» χωρίς τη συμμετοχή παιδιών. Το βίντεο έγινε viral και στις 17 Ιουνίου 2016 η εταιρία θα ανέβαzε την εκδοχή που θα εξελισσόταν σε παγκόσμιο φαινόμενο. Μέσα σε λίγους μήνες το «Baby Shark Dance» εκτοξεύθηκε σε views και παιδιά σε κάθε γωνιά του κόσμου το έβλεπαν καθημερινά. Στις 2 Νοεμβρίου 2020 ξεπέρασε το «Depsacito» και έγινε το δημοφιλέστερο βίντεο στο Youtube με πάνω από 14 δισεκατομμύρια views.
H φωνή που ακούγεται είναι της 10χρονης τότε Hope Segoine. Τα παιδιά στο βίντεο είναι ο Κορεάτης Παρκ Γκέον Ρόουνγκ και η Ελέιν Κιμ Τζόνστον από τη Νέα Ζηλανδία. Το κομμάτι ξεκινά με τη Συμφωνία Νο.9 του Αντονίν Ντβόρακ που θυμίζει τη μουσική από τα «Σαγόνια του Καρχαρία».
Από δημητριακά και σόου μέχρι τραγούδι βασανιστηρίων
Το τραγούδι έγινε τόσο δημοφιλές που οδήγησε σε πολλές και μεγάλες εμπορικές συμφωνίες. Η Kellogg’s έφτιαξε τα δημητριακά Baby Shark, το Nickelodeon παρουσίασε το «Baby Shark’s Big Show!» και η LG έβαλε την εφαρμογή Baby Shark World for Kids στις τηλεοράσεις της
Ανέβηκε μιούζικαλ βασισμένο στο τραγούδι, κυκλοφόρησαν βιβλία, παιχνίδια και το «Baby Shark» ακούστηκε στη δημοφιλή σειρά «Ted Lasso». Το 2019 έγινε ο ανεπίσημος τίτλους των Ουάσινγκτον Νάσιοναλς που κέρδισαν το πρωτάθλημα και η μπάντα του Ναυτικού των ΗΠΑ το έπαιξε ακόμα και στην επίσκεψη της ομάδας στον Λευκό Οίκο.
Το «Baby Shark» χρησιμοποιήθηκε και στην πολιτική αλλά και σε τουλάχιστον δύο σκοτεινές υποθέσεις. Το 2019 έγινε ένα από τα χαρακτηριστικά τραγούδια των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων στον Λίβανο. Την ίδια χρόνια οι αρχές της West Palm Beach, στη Φλόριντα των ΗΠΑ δέχθηκαν έντονη κριτική καθώς έπαιζαν σε λούπα όλο το βράδυ το «Baby Shark» για να μην κοιμούνται άστεγοι έξω από την αίθουσα εκδηλώσεων Waterfront Lake Pavilion. Τον Οκτώβριο του 2020 ασκήθηκαν κατηγορίες σε τρεις δεσμοφύλακες σε κέντρο κράτησης στην Οκλαχόμα γιατί ανάγκασαν κρατουμένους να στέκονται όρθιοι φορώντας χειροπέδες και να ακούνε πολύ δυνατά σε λούπα το «Baby Shark».
Πόσα είναι τα κέρδη;
Φυσικά το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι πόσα έχει κερδίσει η ιδιοκτήτρια εταιρία από τα δισεκατομμύρια views του παιδικού τραγουδιού. Υπολογίζεται ότι βγάζει περίπου 9.500 δολάρια την ημέρα. Μόνο από τα views τα κέρδη υπολογίζονται ως τώρα στα 22 εκατ. δολάρια ενώ γενικότερα το «Baby Shark» έχει αποφέρει στην εταιρία εκατοντάδες εκατομμύρια.
Γιατί τέτοια μανία;
Γιατί είναι το επιτυχημένο; Η απάντηση είναι απλή; Το Baby Shark είναι εθιστικό για τα μικρά παιδιά. Η μουσική και ο επαναλαμβανόμενος στίχος τα απορροφά και το βλέπουν ξανά και ξανά. Παιδιά σε όλο τον κόσμο κάθονται μπροστά σε ένα κινητό και ένα τάμπλετ και το παρακολουθούν δεκάδες φορές συνεχόμενα. Για τους γονείς αποτελεί έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο να ηρεμήσουν και να απασχολήσουν τα παιδιά. Όπως αποδεικνύεται από τα views αυτό το… σύστημα εφαρμόζεται παγκοσμίως και σε μόνιμη βάση. Αυτό αποτελεί και εγγύηση για το μέλλον του Baby Shark του οποίου τα views δεν σταματούν να καλπάζουν…
Για την ιστορία μετά τα 14.35 δισεκατομμύρια του «Baby Shark» ακολουθεί το «Despacito» του Λουίς Φόνσι με 8,4 δις και στην τρίτη θέση βρίσκεται ακόμα ένα παιδικό τραγούδι το «Johny Johny Yes Papa» με 6,9 δισ. Το «Gangnam Style», το οποίο για αρκετό διάστημα βρέθηκε στην πρώτη θέση, είναι πλέον δέκατο με 5,1 δις views.