Σχεδόν 40 εκατ. αφίξεις στην Ελλάδα το 2028 – Οι κίνδυνοι από τον υπερτουρισμό

Πηγή φωτό: Pixabay, από την Χριστίνα Λαΐνοπούλου

10
  • Ετήσια αύξηση των διεθνών ταξιδιωτικών αφίξεων στην Ελλάδα κατά 5,3% προβλέπει η FitchSolutions για τον Ελληνικό τουρισμό το 2024, με την εκτίμηση των αφίξεων να διαμορφώνεται σε 34,5 εκατ. έναντι 32,7 εκατ. το 2023, φτάνοντας στο 104,4% των επιπέδων του 2019 (31,3 εκατ.).

Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι το 2028 ο Ελληνικός τουρισμός θα καταγράψει 39,3 εκατ. αφίξεις, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3,7% από το 2024 έως το 2028.

Οι Ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, το Ην. Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία θα αποτελέσουν τις βασικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα σε επίπεδο αφίξεων το 2024.

Η FitchSolutions εκτιμά ότι η δεξαμενή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα θα γίνεται όλο και πιο διαφοροποιημένη στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ελλάδας για την τοποθέτησή της ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός προκειμένου να ενισχυθούν οι αφίξεις σε μεσοπρόθεσμη κλίμακα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η προσέλκυση αφίξεων από αγορές με ισχυρές αναχωρήσεις σε μεσοπρόθεσμη κλίμακα όπως η ηπειρωτική Κίνα και η Ινδία.

Ωστόσο, ο υπερτουρισμός θέτει κινδύνους στην ικανότητα της Ελλάδας να παρέχει τουριστικές υπηρεσίες σε συνάρτηση με την άνοδο του αριθμού αφίξεων, ενώ ενδέχεται να οδηγήσει και σε ελλιπή συντήρηση δημοφιλών τουριστικών τοποθεσιών και υποδομών.

Ο ΕΟΤ σε συνεργασία με διεθνείς αερομεταφορείς προωθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και, σύμφωνα με την FitchSolutions, οι προσπάθειες αυτές θα τον βοηθήσουν να αυξήσει την ελκυστικότητα της αγοράς σε ευρύτερη βάση ταξιδιωτών για ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά, ενώ θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην αύξηση των αφίξεων στην αγορά. Το προϊόν του Ελληνικού τουρισμού περιλαμβάνει τη γαστρονομία, παραλίες, ιστορικούς και πολιτιστικούς χώρους.

Οι στρατηγικές της Ελλάδας για το α’ εξάμηνο του 2024

Ινδία | 8-10 Φεβρουαρίου 2024 | Ο ΕΟΤ πραγματοποίησε επαφές, εκθέσεις και παρουσιάσεις στην εμπορική έκθεση OTM 2024 στη Βομβάη της Ινδίας με στόχο τους Ινδούς ταξιδιώτες. Οι στοχευμένες εκστρατείες μάρκετινγκ περιλάμβαναν την προβολή της Ελλάδας ως βασικό προορισμό για μήνα του μέλιτος, καθώς και την προώθηση της συνεργασίας στον κινηματογραφικό τουρισμό, αναδεικνύοντας την Ελλάδα ως ελκυστικό προορισμό για τις κινηματογραφικές παραγωγές του Bollywood.

Γερμανία | 5-7 Μαρτίου 2024 | Η Ελλάδα συμμετείχε στην τουριστική έκθεση ITB του Βερολίνου με 85 Έλληνες εκθέτες. Ο ΕΟΤ είχε συζητήσεις με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες και παράγοντες της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Ο ΕΟΤ φιλοξένησε επίσης παρουσιάσεις για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR-eco Islands. Προωθήθηκε επίσης ο τουρισμός σε αναδυόμενους βασικούς προορισμούς στην Ελλάδα όπως η Αττική και σε ήδη δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως οι Δελφοί, η Ολυμπία και τα Μετέωρα.

Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο | 26 Μαρτίου 2024 | Ο ΕΟΤ συμμετείχε στο TravDay 2024 στην Ολλανδία. Το TravDay υποστηρίζει τους δεσμούς μεταξύ των παικτών του ταξιδιωτικού τομέα που εστιάζουν στις επιχειρήσεις, τον ελεύθερο χρόνο και το MICE. Ο ΕΟΤ φιλοξένησε δύο εργαστήρια στην Ολλανδία και το Βέλγιο, αναδεικνύοντας τον Ελληνικό τουρισμό.

Ηπειρωτική Κίνα | 1η Απριλίου 2024 | Ο εθνικός αερομεταφορέας Air China ανακοίνωσε τα σχέδιά του να αυξήσει τον αριθμό των απευθείας πτήσεων από την Κίνα προς την Ελλάδα από τρεις σε πέντε πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Ιουνίου-Αυγούστου 2024.

Ηπειρωτική Κίνα | 2 Απριλίου 2024 | Η αεροπορική εταιρεία Juneyao με έδρα την Κίνα εγκαινίασε τις πρώτες απευθείας πτήσεις της από τη Σαγκάη προς την Αθήνα.

ΗΠΑ | 23 Μαϊου 2024 | Στις 25 Ιανουαρίου, η αεροπορική εταιρεία United Airlines με έδρα τις ΗΠΑ ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισάγει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Σικάγο και Αθήνας. Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν στις 23 Μαΐου 2024 και θα πραγματοποιούνται έως τις 12 Αυγούστου 2024 με αεροσκάφη Boeing 787-8.

Ηπειρωτική Κίνα | 27-29 Μαίου 2024 | Ο ΕΟΤ σχεδιάζει να συμμετάσχει στο ITB China για να απευθυνθεί στους Κινέζους ταξιδιώτες στο πλαίσιο της ευρύτερης τουριστικής στρατηγικής του για την αύξηση των αφίξεων.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!