5 tips για να μην σε «κλέψουν» ποτέ ξανά στο βενζινάδικο

628

Με την τιμή των υγρών καυσίμων να διατηρείται σε σταθερά υψηλά επίπεδα, ο κίνδυνος να πέσουμε θύματα απάτης στο βενζινάδικο που θα επιλέξουμε είναι υψηλότερος από ποτέ.

Η εκρηκτική αύξηση στις τιμές των υγρών καυσίμων δεν έχει προκαλέσει μόνο ένα πρωτοφανές κύμα αυξήσεων σε όλα τα προϊόντα και τα αγαθά αλλά ταυτόχρονα και σημαντικές αρρυθμίες στη λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων και την ποιότητα των υπηρεσιών που οφείλουν να προσφέρουν.

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι τους τελευταίους μήνες τα φαινόμενα νοθείας στο καύσιμο και των πειραγμένων αντλιών έχουν πολλαπλασιαστεί, καθώς το κίνητρο για τους… κακούς επαγγελματίες του χώρου είναι σαφώς ισχυρότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που μας απασχολεί ως καταναλωτές δεν είναι το κίνητρο των πρατηριούχων που εξαντλούν τα όρια της ηθικής και της νομιμότητας, αλλά η ασπίδα προστασίας την οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε ώστε να μην γίνουμε τα θύματά τους.

1. Η επιλογή του πρατηρίου

Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι τοποθετήσαμε την επιλογή του πρατηρίου στην πρώτη θέση της λίστας μας, καθώς στην περίπτωση που αποφύγουμε τις κακοτοπιές σε αυτό το στάδιο, τότε τα πράγματα θα γίνουν πιο εύκολα και ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου μας πιο ασφαλής.

Αυτό, λοιπόν, που θα πρέπει να κάνουμε είναι να κλείσουμε τα αυτιά στις σειρήνες των απροσδόκητα χαμηλών τιμών και να παραμείνουμε πιστοί στις καταναλωτικές μας συνήθειες, επιλέγοντας το πρατήριο το οποίο εμπιστευόμαστε και όχι απαραίτητα το πιο προσιτό.

Βενζινάδικο

2. Επιβλέπουμε τη διαδικασία του ανεφοδιασμού

Η φυσική παρουσία μας κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού λειτουργεί αποτρεπτικά για εκείνους που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν και να αξιοποιήσουν εις βάρος μας την έλλειψη προσοχής μας.

Ιδανικά, λοιπόν, θα πρέπει να είμαστε όχι απλά παρόντες στον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου αλλά και με το βλέμμα μας στραμμένο στα κρίσιμα αριθμητικά στοιχεία της αντλίας.

Η παρουσίας στην αντλία μπορεί να αποτρέψει και τον ανεφοδιασμό του οχημάτος με το λάθος… καύσιμο, ένα φαινόμενο όχι ιδιαίτερα σπάνιο στις ημέρες μας.

3. Ζητείστε απόδειξη

Μετά τον ανεφοδιασμό το πρατήριο είναι υποχρεωμένο να εκδώσει το ανάλογο παραστατικό, στο οποίο δεν αναγράφεται μόνον η χρηματική συναλλαγή αλλά και η ποσότητα καυσίμου την οποία προμηθευτήκατε.

Βενζινάδικο

Εν ολίγοις, συνιστά ένα κρίσιμο αποδεικτικό στοιχείο το οποίο θα πρέπει να διατηρήσετε τις επόμενες ημέρες στο αρχείο σας, στην περίπτωση που χρειαστεί να το προσκομίσετε και να διεκδικήσετε το δίκιο σας αν θεωρήσετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης.

4. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ

Γνωρίζοντας την πραγματική χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας μπορείτε να υπολογίσετε κατά προσέγγιση τα λίτρα τα οποία είναι ικανό να δεχθεί μέχρι να γεμίσει πλήρως. Αντιστοίχως, μπορούμε να εκτιμήσουμε αν η ποσότητα καυσίμου την οποία προμηθευτήκαμε αντιστοιχεί στην δική μας πραγματικότητα και όχι του πρατηριούχου.

Σημειώστε, ότι θα πρέπει να εστιάζουμε στην ποσότητα των λίτρων και στο χρηματικό ποσό, το οποίο διαφοροποιείται καθώς αυξομειώνοντας οι τιμές των υγρών καυσίμων.

5. Αναγνωρίστε τα μηνύματα που σας στέλνει το αυτοκίνητό σας

Ακόμα κι αν ακολουθήσετε όλες τις παραπάνω συμβουλές, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να εξαπατηθείτε σε κάποιο πρατήριο καυσίμων. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι σημαντικό να βρισκόμαστε πάντα σε εγρήγορση και να μπορούμε να εντοπίσουμε άμεσα την όποια αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα.

Οι διακοπές στη λειτουργία του, η ανεξήγητα αυξημένη κατανάλωση, η χαμηλή απόδοση και φυσικά η ενεργοποίηση της ένδειξης check engine, ίσως αποτελούν ενδείξεις ότι έχουμε προμηθευτεί νοθευμένο ή κακής ποιότητας καύσιμο.

Αν και η ζημιά ενδεχομένως να έχει ήδη γίνει, υπάρχουν τρόπο ώστε να την περιορίσετε, ενώ οφείλεται να βάλετε το πρατήριο το οποίο επισκεφθήκατε πρόσφατα στη μαύρη λίστα.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!