Διασταυρώνουν τα ξίφη τους ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ, που χειροτόνησε την πρώτη Διακόνισσα στην Αφρική με την ιστοσελίδα «katanixi.gr», που τον καθυβρίζει
Μετά την πρόσφατη χειροτονία της πρώτης Διακόνισσας στην Αφρική από τον Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, ακολούθησαν έντονες αντιδράσεις.
Μεταξύ αυτών, η ιστοσελίδα ‘katanixi.gr’ τοποθετείται με υβριστικούς και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς απέναντι στο πρόσωπο του Σεβασμιώτατου, με αποτέλεσμα να προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκειά του τελευταίου.
Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση της ιστοσελίδας, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος Β’, χαρακτηρίζεται υποτιμητικά ως «πεσκοτισμένος πάπας Αλεξανδρείας Θόδωρας ο Βου», ο οποίος με τη σειρά του «έδωσε ‘Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια από τον Απρίλιο του 2023΄ σε έναν τύπο ονόματι Σεραφείμ Κυκκώτη που επαγγέλλεται τον επίσκοπο στη Ζιμπάμπουε και Αγκόλα, να χειροτονήσει μια διακόνισσα!». Σε άλλο σημείο μάλιστα, ο Μακαριώτατος χαρακτηρίζεται ως «μεγάλος ψεύτης, ο οποίος δεν έχει τα κότσια να αναλάβει τις ευθύνες για τον σκανδαλισμό των πιστών».
Ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ απαντά με επιστολή του στο δημοσίευμα της ιστοσελίδας, κάνει λόγο για «βρισιές και συκοφαντίες» όπως και για «ασέβεια» απέναντι στην Εκκλησία, αφού τιμά τις γυναίκες ως Ισαποστόλους.
«Εσείς, που μας βρίζετε με χυδαιότητες, μίσος και κακία, σε ποιο από αυτά τα άπορα και ορφανά παιδιά δώσατε λίγο ψωμί και λίγο νερό; Ευτυχώς που ο κριτής όλων μας στη Δευτέρα Παρουσία θα είναι ο Δίκαιος Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και όχι εσείς», γράφει ο ίδιος, μεταξύ άλλων, απαντώντας σε όσους διαπνεόμενοι από φανατισμό βάλλουν κατά της Διακόνισσας, παραγνωρίζοντας την ουσιαστική προσφορά της στην τοπική κοινότητα της Αφρικής. Αναφερόμενος δε στο πρόσωπο της Διακόνισσας Αγγελικής, ο Σεβασμιώτατος προτρέπει τους πιστούς: «Στο πνευματικό συμβολικό πρόσωπο της νέας διακόνου καλούνται οι γυναίκες να μιμηθούν στον ύψιστο βαθμό το άγιο παράδειγμα της Παναγίας μας».
Το σχόλιο του Ζιμπάμπουε Σεραφείμ
«Με τις βρισιές σας και τις συκοφαντίες σας νομίζετε μπορείτε να παρουσιαζετε τους εαυτούς σας ως ευσεβείς ενώ είστε ασεβείς. Θέλετε να αντικαταστήσετε και τον Χριστό και γίνεσθε από τώρα οι κριτές της Δευτέρας Παρουσίας του Ιησού Χριστού. Η Εκκλησία μας τιμά γυναίκες ως Ισαποστόλους και υπάρχει πρόβλημα αν καλούμε μια γυναίκα “η διάκονος” όπως πρώτος κάνει ο Απόστολος Παύλος στη προς Ρωμ. Επιστολή 16,1. απο το χλευασμό σας και την ασέβεια σας διαπιστώνω ότι δεν διαβάζετε καθημερινα τα Βιβλία της Καινής Διαθήκης. Μου θυμίζετε εκείνους που επιτέθησαν στον Χριστό ότι κατάργησε την εντολή της αργίας του Σαββάτου, επειδή εθεράπευσε ασθενείς και παράλυτους. Αυτό που έκανε ο Χριστός ήταν καλό ή κακό; Αυτό που καλείται να κάνει η νέα διάκονος είναι καλό ή κακό; Ο φανατισμός σας δεν περιγράφεται, ξεπεράσετε και το αλάθητο του πάπα. Αφήνω τα πράγματα στο άγιο Θέλημα του Θεού. Σκοτώνουμε καθημερινά άπορα και ορφανά παιδιά που με την αδιαφορία μας πεθαίνουν αβοήθητα χωρίς νερό και λίγο ψωμί κι όταν προσπαθούμε με το θεσμό της διακόνου να προστατέψουμε αυτές τις αθώες ψυχές θέλετε να δολοφονήσετε κι αυτούς που προσπαθούν να κάνουν κάτι. Η νέα διάκονος προσπαθεί να κρατήσει ζωντανά αυτά τα άπορα και ορφανά παιδιά. Αυτό είναι κακό ή καλό; Εσεις που βρίζετε τι έχετε κάνει για να προστατέψουμε τα άπορα και ορφανά παιδιά που πεθαίνουν καθημερινά; Ο Ιησούς Χριστός μας λέει “ήμουνα χωρίς φαγητό και δεν μου δώσατε να φάω, ήμουνα διψασμένος και δεν μου δώσατε νερό να πιώ”.
Η νέα διάκονος δίνει λίγο ψωμί και λίγο πόσιμο νερό στα άπορα και ορφανά παιδιά. Εσείς που μας βρίζετε με χυδαιοτητες, μίσος και κακία, σε ποιο από αυτά τα άπορα και ορφανά παιδιά δώσατε λίγο ψωμί και λίγο νερό. Ευτυχώς που ο κριτής όλων μας στη Δευτέρα Παρουσία θα είναι ο Δίκαιος Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και όχι εσείς. Πρέπει να σκεφτόμαστε τον άνθρωπο με τη προοπτική της θεολογίας της Δημιουργίας του ανθρώπου πριν το προπατορικό αμάρτημα, να σκεφτόμαστε τη ζωή μας μέσα στη προοπτική της ενανθρώπισης του Υιού και Λόγου του Θεού για την αξία και την αξιοπρέπεια ανδρών και γυναικών που σώζονται ισαξίως, κι ακόμη να σκεφτομαστε μέσα στην εσχατολική προοπτική της ζωής του ανθρώπου μετά τη Δευτέρα Παρουσία στην αιωνιότητα και τότε μόνο θα μπορέσουμε να μη δίνουμε το μεγαλύτερο βάρος στις προσεγγίσεις μας στο κόσμο που ζούμε εισάγοντας εκκοσμικευση και βαρύτητα στον υλικό και φθαρτο κόσμο, χιλια χρόνια για το Θεό είναι μια ημέρα. Η εν Χριστώ σωτηρία μας συνδέεται άμεσα με τη καθημερινή συμμετοχή μας στη ζωή του Χριστού να προστατεύουμε αυτούς που μπορούμε να μη πεθάνουν, όπως είναι τα άπορα και ορφανά παιδιά που πεθαίνουν καθημερινά γιατί δεν τους δίνουμε λίγο καθαρό νερό και λίγο ψωμί, να βοηθήσουμε έστω και ενα από αυτά. Να προσευχόμαστε εν ταπεινώσει να κάνουμε το άγιο Θέλημα του Θεού και να θυμόμαστε ότι το “Σάββατο εγένετο διά τον άνθρωπο κι οχι ο άνθρωπος διά το Σάββατο”. Η κάθε διακονία στο χώρο της Εκκλησίας εγένετο για να προστατεύεται και να σώζεται ο άνθρωπος.
Να προσευχόμαστε να γίνεται πάντοτε εν φόβω Θεου το άγιο Θέλημα του Θεού διά την εν Χριστώ Σωτηρία μας. Στο άγιο έργο της διακονίας της νέας διακόνου τιμούμε το άγιο Πρόσωπο της Παναγίας μας, το πρόσωπο της μητέρας μας, το πρόσωπο της γιαγιάς μας, το πρόσωπο της ευσεβούς συζύγου, το πρόσωπο της αφιερωμένης Μοναχής, το πρόσωπο της αδελφής μας, το πρόσωπο της δασκάλας μας και της καθηγήτριας μας, το πρόσωπο όλων των νεανίδων και των μικρών αγνών κοριτσιών να έχουμε ουράνιους άγνούς Άγγελους επι της Γης να κάνουν όλα αυτά που δεν κάνανε οι άνδρες που έκαναν το Πλανήτη μας ένα απέραντο νεκροταφείο, κατασπαταλώντας τις οικονομικές δυνατότητες που μας δίνει ο Θεός ως δώρο να προστατεύουμε τους πονεμένους ανθρώπους, αντί αυτού αγοράζουμε όπλα και σκοτώνουμε ο ένας τον άλλον όπως ο Κάϊν που σκότωσε ακόμη και τον άδελφό του δίκαιο Άβελ, μολύνοντας το Πλανήτη μας και καταστρέφοντας τους ωκεανούς, που παίρνουν το διοξείδιο και μας δίνουν οξυγόνο. Στο πνευματικό συμβολικό πρόσωπο της νέας διακόνου καλούνται οι γυναίκες να μιμηθούν στον ύψιστο βαθμό το άγιο παράδειγμα της Παναγίας μας την ημέρα του Ευαγγελισμού “ιδού η δούλη Κυρίου , γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου” και να δώσουμε προτεραιότητα στο άγιο Θέλημα του Θεού για να ζωντανέψουμε ξανά την ελπίδα της προστασίας της ανθρωποτητας και την επιβίωση του Πλανήτη μας και φυσικά πάνω απ’ όλα την ελπίδα της εν Χριστώ αιωνίου σωτηρίας μας. “Πάτερ ημών΄……ελθέτω η Βασιλεία σου, γεννηθήτω το Θέλημα Σου…).
Μετ’ ευχών και ασπασμών αγάπης + ο Ζιμπάμπουε Σεραφείμ»
Χειροτονήθηκε η πρώτη εν δυνάμει γυναίκα επίσκοπος στην Ορθόδοξη Εκκλησία;
Ο πεσκοτισμένος πάπας Αλεξανδρείας Θόδωρας ο Βου στα πλαίσια της οικουμενιστικής κίνησης και, ως ενεργούμενο του Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου, έδωσε «Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια από τον Απρίλιο του 2023» σε έναν τύπο ονόματι Σεραφείμ Κυκκώτη που επαγγέλλεται τον επίσκοπο στη Ζιμπάμπουε και Αγκόλα, να χειροτονήσει μια διακόνισσα!
Ψευδέστατα, όπως η πράξη αποδεικνύει, ο αγκολέζος Σεραφείμ υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του «ότι σκοπός της χειροτονίας διακονίσσης είναι να δημιουργήσουμε ειδικά στελέχη με οικολογική παιδεία και εκπαίδευση διά τη διδασκαλία στα Σχολεία μας και Εκκλησιαστικές μας Σχολές Οικολογική εκπαίδευση διά την Προστασία του Περιβάλλοντος και σαφείς πρωτοβουλίες για τη προστασία άπορων και ορφανών παιδιών να έχουν πόσιμο νερό, φαγητό, να πηγαίνουν σχολείο και ιατρική περίθαλψη» ενώ, στην πραγματικότητα, χειροτόνησε διάκονο που μετέχει στη Θεία Λειτουργία κοινωνώντας πιστούς! Και, εν τέλει, ο «ιεραπόστολος», που «απουσιάζει τον περισσότερο καιρό από την έδρα του», χειροτόνησε την πρώτη εν δυνάμει γυναίκα επίσκοπο στην Ορθόδοξη Εκκλησία!
Διότι και, κατά το θεολόγο Βλάσιο Φειδά τιμημένο με το οφίκιο του «Άρχοντος Δασκάλου της Εκκλησίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου» «Εάν η χειροτονία των διακονισσών απετέλει είσοδον εις την ιερωσύνην, τότε θα ήτο αδιανόητος ο αποκλεισμός αυτών εκ της προαγωγής και εις τους άλλους βαθμούς του μυστηρίου».
Ο αγκολέζος Σεραφείμ ψεύδεται ασύστολα όταν υποστηρίζει ότι «ο άγιος Νεκτάριος, όταν για ποιμαντικούς λόγους προχώρησε στην αναβίωση του Θεσμού της χειροτονίας των διακονισσών προχώρησε στη χειροτονία τους όπως γίνεται και με τη χειροτονία των διακόνων και με τις ίδιες ποιμαντικές και κατηχητικές ευθύνες των διακονισσών που έχουν και οι διάκονοι» διότι, ο Άγιος χειροθέτησε διακόνους και, ποτέ του δεν επέτρεψε την είσοδο γυναικών στο Άγιο Βήμα, ενώ, του ήταν αδιανόητη η βλασφημία που διέπραξαν στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας να επιτρέπουν σε μια διάκονο να κρατά το Άγιο Ποτήριο και να κοινωνεί τους Πιστούς.
Ο Άγιος Νεκτάριος δεν υποτιμούσε τις γυναίκες, όπως και κανένας Ορθόδοξος πιστός. Ο περιορισμός των τεράστιων δυνατοτήτων τους σε έργα κοινωνικής υποστήριξης της Εκκλησίας έχει να κάνει με την κανονική απαγόρευση που απορρέει από τις Αποστολικές Διαταγές και τον ΙΑ΄ κανόνα της Συνόδου της Λαοδικίας και, βεβαίως, με το σεβασμό της μακραίωνης Ορθόδοξης Παράδοσης που, ο Νίκος Ματσούκας ορθότατα επισημαίνει.
Ο «Πατριάρχης της Αγάπης», όχι ο Κωνσταντινουπόλεως, διότι τώρα τοιούτος έγινε και ο Αλεξανδρείας, ιδιαίτερα, μετά τη φιλάδελφο συμπεριφορά του στους «αδελφούς» του Ορθοδόξους Ουκρανούς, «εις το Πατριαρχικό Γράμμα της Πατριαρχικής ευλογίας και κανονικής άδειας [του] διά την χειροτονία της Διακονίσσης Αγγελικής – Φοίβης τονίζει με σαφήνεια να γίνει η χειροτονία κατά την Αρχαία Εκκλησιαστική Αποστολική Παράδοση»!
«Αυτή η χειροτονία που έγινε [στη Ζιμπάμπουε, με την άδεια και «ευλογία του πάπα Θόδωρα του Βου] είναι ο εξευτελισμός στον ανώτατο βαθμό της χειροτονίας των Διακόνων», τονίζει ο Μητροπολίτης Ικονίου Θεόληπτος.
Όμως, ο πάπας Θόδωρας ο Βου, υποβιβάζει τον εαυτό του στο επίπεδο του μεγάλου ψεύτη. Δεν έχει τα κότσια να αναλάβει τις ευθύνες για τον σκανδαλισμό των πιστών, ούτε και να υπερασπιστεί την πρότασή του, τόσο στη Σύνοδο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, όσο και στην κακοσυνοδο στο Κολυμπάρι για την αναβίωση του θεσμού των διακονισσών.
Στο γράμμα του ο πάπας Θόδωρας ο Βου υποστηρίζει πως «Επισημαίνεται ιδιαιτέρως ότι οι διακόνισσες δεν κατεστάθησαν ποτέ στην ιστορία της Εκκλησίας ως γυναίκες- λειτουργοί των Ιερών Μυστηρίων» ενώ στην Ζιμπάμπουε-Αγκόλα, η πραγματικότητα αποδεικνύει μεγάλο ψεύτη τον πάπα Αλεξανδρείας αφού, η διακόνισσα Φοίβη κοινωνεί τους πιστούς!
Ψεύδεται, ο πάπας Θόδωρας ο Βου και όταν υποστηρίζει στο γράμμα του πως «Ωστόσο, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε κ.Σεραφείμ, επί σειρά πολλών ετών ιεραπόστολος στην Αφρική, προσχώρησε στην υλοποίηση της αρχικής αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, η οποία όμως δεν έχει καταστή ενεργή έως σήμερα, αφού δεν έχει ολοκληρωθή η επί του θέματος μελέτη προς λήψη της τελικής Συνοδικής Αποφάσεως», διότι ο αγκολέζος Σεραφείμ στο δικό του γράμμα υποστηρίζει ότι «Η Πατριαρχική ευλογία και κανονική άδεια [για τη χειροτονία] εδόθη από τον Αλεξανδρινό Προκαθήμενο τον Απρίλιο του 2023»!
Ποιος από τους δύο προβατόσχημους λέει ψέματα; Και οι δύο είναι τόσο μικρόνοες ώστε να θεωρούν τους πιστούς πιο ολιγόνοες από τους ίδιους για να τους κοροϊδεύουν με αλληλοαναιρούμενες διαβεβαιώσεις;
«Η Εκκλησία [υποστηρίζει ο πάπας Θόδωρας ο Βου] γνωρίζει άριστα την θέση, την τάξη και τους όρους-προϋποθέσεις καταστάσεως μίας διακονίσσης, όπως αυτοί περιγράφονται στα Ευχολόγια, τους Κανόνες των Αποστολικών Διαταγών και της εν Τρούλω Συνόδου (!)» και, παρ΄ όλα αυτά, «ευλόγησε» τη χειροτονία μιας διακόνισσας!
Οπότε και, μετά το παραμύθι στο χριστεπώνυμο πλήρωμα των δυο ρασοφόρων του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, το ερώτημα είναι : Ο πάπας Θόδωρας ο Βου ως «μέγας θεολόγος» που «γνωρίζει άριστα… τους όρους-προϋποθέσεις καταστάσεως μίας διακονίσσης…» και, παρά ταύτα, έγραψε τη θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας στα παλαιά του υποδήματα, θα «γκρεμίσει τα τείχη του αίσχους», τουτέστιν, τις κανονικές απαγορεύσεις που ισχύουν για τις συνεισάκτους και, πρώτος αυτός, ο «πατριάρχης της αγάπης», θα επαναφέρει στην επικράτεια του πατριαρχείου Αλεξανδρείας το θεσμό των συνεισάκτων κορασίδων για να αναπαύουν με το ποικίλο έργο τους, από τις καθημερινές φροντίδες τούς «ιεραποστόλους».