Γιατί οι influencers δεν είναι πλέον τόσο πλούσιοι όσο νομίζουμε

24

Οι πλατφόρμες πληρώνουν λιγότερο για δημοφιλείς αναρτήσεις, τα brands είναι πιο επιλεκτικά όσον αφορά τις συνεργασίες και μια απαγόρευση του TikTok είναι πιθανή

Influencers, vloggers, streamers: Κάθε είδους δημιουργός περιεχομένου στα social media βλέπουν τα έσοδά τους να μειώνονται, παρά την αντίληψη που επικρατεί περί ανέμελης ή χλιδάτης ζωής.

Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δημοσιεύουν τακτικά βίντεο και φωτογραφίες για να διασκεδάσουν ή να εκπαιδεύσουν τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Περίπου 50 εκατομμύρια κερδίζουν χρήματα από αυτό, σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs για το 2023. Η επενδυτική τράπεζα αναμένει ότι ο αριθμός των κερδοφόρων δημιουργών περιεχομένου στα social media θα αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 10% έως 20% έως το 2028, συνωστίζοντας ακόμη περισσότερο το πεδίο.

Ένας μικρός αριθμός δημιουργών περιεχομένου στα social έγινε διάσημος, με αποτέλεσμα το επάγγελμα αυτό να βρεθεί στην κορυφή της λίστας των επιθυμιών πολλών εφήβων (και ενηλίκων) για καριέρα. Αλλά πίσω από τα παρασκήνια, οι influencers λένε ότι η δουλειά είναι εξαντλητική. Πρέπει να παράγουν συνεχώς συναρπαστικές αναρτήσεις, αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν τη δυναμική τους. Περνούν τις μέρες τους σχεδιάζοντας, γυρίζοντας και μοντάροντας αναρτήσεις, ενώ παράλληλα εργάζονται για να κάνουν επαφές με διαφημιστές και να αλληλεπιδρούν με τους θαυμαστές τους.

«Απαιτεί πολύ περισσότερη δουλειά από ό,τι οι περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν», λέει η αναλύτρια της Emarketer, Τζασμίν Ένμπεργκ. «Οι δημιουργοί περιεχομένου που βγάζουν τα προς το ζην ασχολούνται με αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Οι περισσότεροι δεν είναι πυροτεχνήματα μιας νύχτας» εξηγεί.

Όπως και άλλοι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες, οι δημιουργοί περιεχομένου δεν παίρνουν πληρωμένο ρεπό, παροχές υγειονομικής περίθαλψης, συνταξιοδοτικές εισφορές και άλλα προνόμια που συνήθως παρέχουν οι εταιρείες στους εργαζομένους τους. Αυτή η πραγματικότητα, σε συνδυασμό με τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια στεγαστικών δανείων, καθιστά πιο δύσκολο να τα βγάλει κανείς πέρα ως influencer.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΤECH & SCIENCEΟι πλούσιοι Influencers στο κυνήγι της αιώνιας νεότητας
Οι πλατφόρμες των social πληρώνουν όλο και λιγότερο τους influencers τους
Το ταμείο δημιουργών περιεχομένου του TikTok ύψους ενός δισ. δολαρίων, το οποίο διήρκεσε από το 2020 έως το 2023, μοίραζε χρήματα στους επιλέξιμους influencers για τις αναρτήσεις τους.

Τα YouTube Shorts, που θέλουν να ανταγωνιστούν το TikTok, επέτρεπαν στους δημιουργούς να κερδίζουν από 100 έως 10.000 δολάρια το μήνα με το προσωρινό ταμείο του. Το πρόγραμμα μπόνους Reels Play του Instagram επιβράβευε τους δημιουργούς περιεχομένου με κυμαινόμενες πληρωμές. Το πρόγραμμα ανταμοιβών Spotlight του Snapchat έδινε ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα στους κορυφαίους δημιουργούς της πλατφόρμας.

Σήμερα, οι πλατφόρμες έχουν ανανεώσει ή αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο πληρώνουν τους δημιουργούς περιεχομένου – καταργώντας τα κεφάλαιά τους.

Οι προϋποθέσεις για το τρέχον πρόγραμμα ανταμοιβών του TikTok περιλαμβάνουν την ύπαρξη λογαριασμού με τουλάχιστον 10.000 followers με τουλάχιστον 100.000 προβολές τον τελευταίο μήνα. Το Instagram δοκιμάζει επί του παρόντος ένα εποχιακό πρόγραμμα, αποκλειστικά με πρόσκληση, το οποίο ανταμείβει τους influencers για την κοινή χρήση Reels και φωτογραφιών.

Το YouTube παρουσίασε πέρυσι ένα μοντέλο διαμοιρασμού εσόδων από διαφημίσεις, στο οποίο οι δημιουργοί περιεχομένου που πληρούν τις προϋποθέσεις με περισσότερους από 1.000 συνδρομητές και 10 εκατομμύρια προβολές δημόσιων Shorts τις τελευταίες 90 ημέρες λαμβάνουν το 45% των εσόδων από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται μεταξύ των αναρτήσεων. Το Snapchat έχει ένα πρόγραμμα που δίνει σε όσους έχουν τουλάχιστον 50.000 followers και 25 εκατομμύρια μηνιαίες προβολές, ένα μέρος των εσόδων από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται μεταξύ των Stories.

Οι δημιουργοί περιεχομένου που επιλέγουν αυτά τα προγράμματα ή τα μπόνους δεν έχουν εγγυημένη μεγάλη αμοιβή.

Παράδειγμα της αλλαγής συσχετισμών είναι ο Yuval Ben-Hayun, ο οποίος έγινε αρχικά δημοφιλής στο TikTok το 2022 λόγω των αναρτήσεων του για το Wordle. Ο 29χρονος Νεοϋορκέζος επεκτάθηκε τελικά σε γλωσσικό και άλλο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και μέχρι τις αρχές του 2023 ήταν σε θέση να συντηρεί τον εαυτό του και τους λογαριασμούς του με πάνω από 4.000 δολάρια το μήνα.

Το TikTok είχε κλείσει το ταμείο του μέχρι τότε, αλλά δοκίμαζε το πρόγραμμα ανταμοιβής δημιουργών. Ο Ben-Hayun δήλωσε τον Μάρτιο ότι λάμβανε περίπου 200 έως 400 δολάρια ανά εκατομμύριο προβολές και από τότε μειώθηκε σταθερά -ακόμη και όταν ο αριθμός των followers του έφτασε τα 2,9 εκατομμύρια. Οι followers εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά τα χρήματα όχι. Πρόσφατα έλαβε μόνο 120 δολάρια για ένα βίντεο με 10 εκατομμύρια προβολές.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!