Στην πολιτική αβεβαιότητα λόγω των εκλογών αυτής της εβδομάδας και στους φόβους για αυξήσεις φόρων αποδίδουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στη Βρετανία το υποτονικό κλίμα στις κρατήσεις για διακοπές.
Ωστόσο, παραμένουν αισιόδοξοι και εκτιμούν ότι θα υπάρξει μια έκρηξη καθυστερημένης ζήτησης για ταξίδια από την επόμενη εβδομάδα.
Οι πράκτορες σημείωσαν πιο αργές από τις αναμενόμενες πωλήσεις τον Ιούνιο, αλλά τόνισαν ότι αυτές είναι ισοδύναμες ή ανοδικές σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Οι «ηπιότερες» πωλήσεις τον Ιούνιο -παραδοσιακά ένας ισχυρός τελευταίος μήνας- ενεργοποιήθηκαν μόλις η κυβέρνηση ανακοίνωσε την ημερομηνία των πρόωρων εκλογών της, σύμφωνα με ορισμένους.
«Οι γενικές εκλογές είχαν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο καθώς ανακοινώθηκαν τόσο αργά», τόνισε ο Peter Cookson, Διευθύνων Σύμβουλος της Spear Travels.
Περιέγραψε τον Ιούνιο ως «σκληρό» με την «περίεργη θετική ακίδα». Το miniple (μέρος μιας μικρής ή μεσαίας αλυσίδας ή ενός ομίλου) έκλεισε τον μήνα 4% πριν από τον περασμένο Ιούνιο αλλά 15% κάτω σε έναν «ρεαλιστικό» στόχο.
Οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να προσφέρουν δωρεάν παιδικές θέσεις τον Ιούνιο, και είπε πως αυτό είναι «ανήκουστο». Οπως πρόσθεσε «οι προσφορές από εταιρείες όπως TUI, easyJet Holidays και Jet2 δείχνουν πόση διαθεσιμότητα απομένει ακόμη.
Οι καθυστερήσεις είναι αργές, αλλά νομίζω ότι θα είναι πολύ κοντά στην αναχώρηση, αλλά τόσα πολλά εξαρτώνται από τα εκλογικά αποτελέσματα».
Ο Richard Slater, διευθύνων σύμβουλος της Henbury Travel, αναφέρθηκε στον ισχυρισμό για αυξήσεις στους φόρους κατά 2.000 λίρες, που έχει αναστατώσει τους Βρετανούς.
«Οι άνθρωποι περιμένουν να δουν τι θα συμβεί και πόσο θα αυξηθεί ο φόρος», είπε υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει «απελπισία» σε ορισμένες μεγαλύτερες εταιρείες.
Ο διευθυντής λιανικής του Fred Olsen Travel, Paul Hardwick, προέβλεψε μια «προκλητική εβδομάδα» με έμφαση στις εκλογές, αλλά εκτιμά πως «μετά από αυτήν την εβδομάδα θα δούμε έκρηξη στις κρατήσεις».
Σε αυτό συμφωνεί και ο διευθυντής του Travel Shop Simon Oram επισημαίνοντας ότι οι κρατήσεις θα «παραμείνουν αργές μέχρι την επόμενη εβδομάδα».
Είπε πως «οι γενικές εκλογές πλήττουν πάντα τις επιχειρήσεις όποτε προκηρύσσονται, ενώ και το EURO 2024 αποσπά την προσοχή του κόσμου επίσης».
Αντίθετα, μικτή εικόνα ανέφερε η Lisa Henning, διευθύνουσα σύμβουλος του Inspire Group, με τις πωλήσεις του Ιουνίου συνολικά να αυξάνονται.
Σημείωσε ότι ενώ «ο Ιούνιος ήταν πιο ήσυχος σε όλη τη λιανική μας, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι που εργάζονται από τον σπίτι είχαν έναν ισχυρό μήνα σε πωλήσεις».
Ωστόσο, η Kelly Cookes, επικεφαλής εμπορική διευθύντρια της Advantage Travel Partnership, υποστήριξε ότι «υπάρχει ακόμη όρεξη για καθυστερημένες κρατήσεις» οι οποίες την περασμένη εβδομάδα άγγιξαν το 57% για το καλοκαίρι.
«Η αγορά στα οικογενειακά ταξίδια συνεχίζει να είναι αργή. Οι καθυστερημένες κρατήσεις που έρχονται κρατούν καλά όσον αφορά στα έσοδα», είπε, προσθέτοντας ότι η τιμή και ο καιρός είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν τις πωλήσεις.