Αν τύχει να περάσεις από το σχολικό συγκρότημα των Κεραμειών την ώρα του σχολάσματος, θα βρεθείς αντιμέτωπος με απόλυτο χάος και τρόμο.

Πάνω από 400 παιδιά σχολανε και κατευθύνονται σε οχήματα κάποια σε μηχανάκια, άλλα κατευθύνονται προς τα ΙΧ των γονιών τους, και άλλα προς τα σχολικά λεωφορεία. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς τάξη, πειθαρχία ή επίβλεψη. Αν και τα παιδιά του Δημοτικού συνοδεύονται από μια κυρία μέχρι το λεωφορείο, ένα μόνο άτομο δεν μπορεί να διαχειριστεί τόσα παιδιά.

Αναρωτιέται κανείς πώς οι οδηγοί του ΚΤΕΛ καταφέρνουν να διαχειριστούν με ασφάλεια αυτή την κατάσταση.

Κάθε χρόνο, τόσο τα σχολεία των Κεραμειών οσο  και οι Σύλλογοι Γονέων απευθύνονται στους αρμόδιους με κοινά έγγραφα. Τα αιτήματα αφορούν την πρόσληψη σχολικών συμβούλων, σχολικών τροχονόμων και σχολικού νοσηλευτή. Παράλληλα, τα σχολεία διοργανώνουν καθημερινά συζητήσεις με τους μαθητές και τους γονείς για αυτά τα προβλήματα. Ωστόσο, οι συζητήσεις δεν επαρκούν· Εδώ χρειάζεται δράση. Χρειάζεται ένα οργανωμένο σύστημα σταδιακής αποχώρησης από το σχολείο με τη βοήθεια σχολικών τροχονόμων.

Οι καθηγητές και οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων βιώνουν έντονο άγχος κάθε μεσημέρι εξαιτίας αυτής της κατάστασης. Δεν είναι δυνατόν να εργάζεται κανείς σε τέτοιες συνθήκες στρες, ιδιαίτερα όταν η εργασία του σχετίζεται με την ασφάλεια παιδιών.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, απαιτούνται συντονισμένες ενέργειες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Ορισμένες προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση της κατάστασης είναι οι εξής:

  1. Αύξηση της επίβλεψης: Η άμεση πρόσληψη σχολικών τροχονόμων είναι απαραίτητη. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, ένα εθελοντικό σώμα, εκπαιδευμένο για την επίβλεψη των μαθητών, μπορεί να προσφέρει προσωρινή λύση. Ισως η δραστήρια εθελοντική ομάδα Λειβαθούς να μπορούσε να βοηθήσει στην πρώτη φάση.
  2. Δημιουργία κυκλοφοριακού σχεδίου: Το σχολείο, σε συνεργασία με τον Δήμο και την Τροχαία, πρέπει να δημιουργήσει ένα οργανωμένο σχέδιο αποχώρησης των μαθητών, με καθορισμένες ώρες και διαδρομές για κάθε ηλικιακή ομάδα. Αυτό θα μειώσει τη συμφόρηση και θα αυξήσει την ασφάλεια.
  3. Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση: Η ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών και των γονέων σχετικά με την ασφάλεια στους δρόμους είναι απαραίτητη. Μπορούν να διοργανωθούν εργαστήρια και σεμινάρια, τόσο από την Τροχαία όσο και από ειδικούς σε θέματα οδικής ασφάλειας και να ενισχυθούν οι αντίστοιχες δράσεις που ήδη κάνουν τα σχολεία του συγκροτήματος.
  4. Βελτίωση υποδομών: Ο Δήμος πρέπει να εξετάσει τη δυνατότητα βελτίωσης των υποδομών γύρω από το σχολείο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης για τους γονείς, καλύτερη σήμανση, φωτεινούς σηματοδότες και πεζοδρόμια.
  5. Ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ φορέων: Η συνεργασία μεταξύ των σχολείων, των Συλλόγων Γονέων, του Δήμου και της Τροχαίας είναι κρίσιμη. Η δημιουργία μιας επιτροπής που θα παρακολουθεί και θα συντονίζει τις ενέργειες μπορεί να βοηθήσει στην άμεση επίλυση προβλημάτων και την πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων.
  6. Ψηφιακές λύσεις: Η χρήση τεχνολογίας, όπως εφαρμογές για τον συντονισμό της αποχώρησης των μαθητών, μπορεί να βοηθήσει στην οργάνωση και τη μείωση της σύγχυσης. Οι γονείς θα μπορούσαν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για την κατάλληλη ώρα να παραλάβουν τα παιδιά τους, μειώνοντας έτσι την κίνηση γύρω από το σχολείο.

Ενα πάντως ειναι αναμφισβήτητο : η υπάρχουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε για μια μέρα ακόμα.

Kefaloniapress

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!