Mabrian: Νέες αγορές και ποιοτικές εμπειρίες το “κλειδί” για την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στον Τουρισμό

7

Οι υψηλής ποιότητας, αυθεντικές εμπειρίες γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές για τους ταξιδιώτες κατά την επιλογή ενός προορισμού και ο ανταγωνισμός στην παροχή αυτών των εμπειριών είναι έντονος στη Μεσόγειο. Η βελτίωση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, διατηρώντας την ποιότητα και την αυθεντικότητα ως βασικές αρχές, είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα ώστε να διατηρήσει και να βελτιώσει τη θέση της στη Μεσόγειο, παρουσιάζοντας, ήδη, καλά σημάδια με τις θετικές επιδόσεις στην Παγκόσμια Τουριστική Αντίληψη, καθώς και στην αντίληψη των ταξιδιωτών για το κλίμα και την ασφάλεια.

Aυτό επισημαίνει η έκθεση “Greece Outlook” της ισπανικής εταιρίας ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian, στοιχεία της οποίας μοιράστηκε η διευθύντρια πωλήσεων της Mabrian, Catalina Taltavull, κατά τη διάρκεια της κεντρικής ομιλίας της στην εκδήλωση “Reimagine Tourism in Greece”, που διοργάνωσε στην Αθήνα η εφημερίδα Καθημερινή και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Σύμφωνα με την έκθεση, η ενίσχυση της συνδεσιμότητας με μακρινούς προορισμούς και η αντιμετώπιση της εποχικότητας είναι δύο στοιχεία-“κλειδιά”, που μπορεί να αξιοποιήσει η Ελλάδα για να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε σχέση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς.

Μια μακροπρόθεσμη άποψη για τη διαχείριση της εποχικότητας

Τα στοιχεία της Mabrian αποκαλύπτουν τις ομοιότητες της δομής των δικτύων αεροπορικής συνδεσιμότητας της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της, κατά κύριο λόγο, μια σημαντική εξάρτηση από τις βασικές, ευρωπαϊκές αγορές εξερχόμενου τουρισμού και ποικίλες στρατηγικές για την προώθηση επισκέψεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αξιοποιώντας τις καλές καιρικές συνθήκες στη Μεσόγειο.

“Όπως συμβαίνει με την Ελλάδα και το ανταγωνιστικό σύνολο που αναλύθηκε, το καλοκαίρι είναι μια ιδιαίτερα εποχιακή περίοδος, οπότε οι ευκαιρίες βρίσκονται σε εναλλακτικές αγορές εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, με διαφορετικό σύνολο κινήτρων και παραγόντων και λιγότερο εξαρτώμενες από τη θερινή ζήτηση”, επεσήμανε η διευθύντρια πωλήσεων της Mabrian.

Η αγορά εισερχομένων ταξιδιωτών από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πολύ ελπιδοφόρα για την Ελλάδα, καθώς, παρόλο που δεν συγκαταλέγεται ακόμη στις 10 κορυφαίες αγορές εισερχόμενου τουρισμού ανά αεροπορική χωρητικότητα, η απευθείας συνδεσιμότητα αυξήθηκε κατά 23% το 2024, σε σχέση με το 2023.

Άλλες αγορές-“πηγές” ταξιδιωτών με μεγάλες δυνατότητες για μη εποχιακή ζήτηση είναι η Ασία και η Μέση Ανατολή, που επίσης συντονίζονται με τη στρατηγική διαφοροποίησης των κινήτρων της Ελλάδας, η οποία αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία της Mabrian, όπως υπογράμμισε η κα. Taltavull.

Σύμφωνα με την έκθεση της Mabrian, η αύξηση των αφίξεων από εναλλακτικές αγορές μεγάλων αποστάσεων και η δέσμευση για διαφοροποίηση των κινήτρων μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της εποχικότητας, βοηθώντας την ξενοδοχειακή βιομηχανία να αξιοποιήσει την ευελιξία των τιμών σε υψηλότερες κατηγορίες εκτός εποχής.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωθυπουργός της Ελλάδας, και ο Tshering Tobgay, πρωθυπουργός του Μπουτάν, ήταν μεταξύ των ομιλητών που συμμετείχαν σε αυτή την εκδήλωση, η οποία συγκέντρωσε επίσης σημαντικούς διαμορφωτές γνώμης από την ελληνική ταξιδιωτική βιομηχανία, για να συζητήσουν καινοτόμες προσεγγίσεις, που συμβάλλουν στον επαναπροσδιορισμό του τουριστικού μέλλοντος στην Ελλάδα.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!