Η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται για πιο δροσερούς προορισμούς, μετά τις ακραία υψηλές καιρικές συνθήκες που καταγράφονται τα τελευταία καλοκαίρια σε δημοφιλείς, μεσογειακούς προορισμούς, βρέθηκε πρόσφατα στο προσκήνιο στο συνέδριο “A World for Travel” στη Σεβίλλη.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα πρέπει να γνωρίζει τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την “αναπόφευκτη” αύξηση της ζήτησης για αυτούς τους προορισμούς, σύμφωνα με ιδρυτικό στέλεχος και διευθυντή του Οργανισμού Σκανδιναβικού Τουρισμού.
Ο Andy Fairburn δήλωσε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες στην περιοχή της νότιας Μεσογείου οδήγησαν στην αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών, που επιλέγουν ταξίδια στις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες. “Υπάρχει μια ευκαιρία για πολλούς ταξιδιωτικούς πράκτορες και προορισμούς”, ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι προορισμοί που παραδοσιακά δεν ήταν “στην κορυφή της λίστας όλων” θα μπορούσαν να είναι μεταξύ αυτών που επωφελούνται.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι το θέμα είναι ευαίσθητο, σημειώνοντας ανάμεικτες απόψεις στις σκανδιναβικές χώρες σχετικά με την προοπτική σημαντικής τουριστικής ανάπτυξης, καθώς, όπως είπε “απαιτείται ενδελεχής σχεδιασμός και προσεκτική μελέτη, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα”.
“Υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά πρέπει να το πράξουμε σωστά και πρέπει να το επικοινωνήσουμε και με τον σωστό τρόπο. Δεν μπορούμε να βασιστούμε στο ότι η κλιματική αλλαγή είναι μια καλή εξέλιξη. Δεν μπορούμε να πούμε ‘Μην πάτε στην Ισπανία, πηγαίνετε στη Νορβηγία’. Είναι πολύ λεπτό το θέμα και πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα μηνύματα που στέλνουμε είναι τα κατάλληλα”, πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στην αύξηση του ενδιαφέροντος για πιο δροσερούς προορισμούς, είπε: “Φαίνεται να υπάρχει μια αναπόφευκτη τάση. Είναι κάπως ανεπίσημο το πόσο ουσιαστική είναι αυτή η τάση, αλλά υπάρχει”.
Παραδέχτηκε ότι ένα μέρος της αύξησης του αριθμού των επισκεπτών της Νορβηγίας θα μπορούσε επίσης να ερμηνευθεί με βάση άλλους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στη συναλλαγματική ισοτιμία. “Η νορβηγική κορώνα βρίσκεται σε χαμηλό πενταετίας, οπότε η Νορβηγία είναι φθηνή για να την επισκεφθεί κανείς αυτή τη στιγμή”, ανέφερε.
Από την πλευρά της η Jane McFadzean, ανώτερη διευθύντρια παγκόσμιας βιωσιμότητας και ESG [περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβέρνηση] στον όμιλο Trip.com, συμφώνησε ότι έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για προορισμούς όπως η Νορβηγία και η Ισλανδία. “Η αύξηση οφείλεται στην Generation Z, στους ανθρώπους που γεννήθηκαν στα [τέλη] της δεκαετίας του ’90”, δήλωσε η ίδια, προσθέτοντας ότι η φήμη των χωρών αυτών για τις δραστηριότητες ευεξίας ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες έλξης.
Η Claire Hanney, διευθύνουσα σύμβουλος ταξιδιωτικών εμπειριών της The Travel Corporation (TTC), υποστήριξε ότι ο Απρίλιος και ο Οκτώβριος γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς για αναχωρήσεις. “Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι οι άνθρωποι κάνουν κρατήσεις για πιο δροσερούς μήνες”, δήλωσε, προσθέτοντας ότι μπορεί να παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες. Ανέφερε το σημαντικό ενδιαφέρον για τα φυσικά φαινόμενα, όπως το Βόρειο Σέλας, καθώς και την αυξανόμενη δημοτικότητα των ενεργών ταξιδιών. “Όσον αφορά τα ενεργά ταξίδια, οι άνθρωποι αναζητούν ευκαιρίες που βασίζονται στη φύση πολύ περισσότερο από ό,τι παλαιότερα”, δήλωσε.
Κατά τη διάρκεια μιας ενότητας στο συνέδριο “A World for Travel”, και οι τρεις συμμετέχοντες ενθάρρυναν τις προσπάθειες προώθησης των ταξιδιών κατά τις ενδιάμεσες εποχές.
“Εργαζόμαστε πολύ σκληρά για να επεκτείνουμε την περίοδο”, είπε η κα. McFadzean, προσθέτοντας: “Το εντάσσουμε αυτό στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και στους σχεδιαστές δρομολογίων. Προβάλλουμε βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και συμβουλές”.