(Απόσπασμα από το θεωρητικό κείμενο του Κώστα Ευαγγελάτου “Περί Νεφελογραφιών”, εκ. “Συλλογές”).
“…Πολλοί ζωγράφοι και θεωρητικοί εστιάζουν την μελέτη του αισθητικού αντικειμένου στην σχέση του σχεδίου με το χρώμα. Όμως αυτό που κύρια ενοποιεί το έργο και δίνει την αισθητική μαγεία στην εικόνα είναι το φως. Όχι το φως που αναλύεται σε χρώμα, όπως εφάρμοσαν στις εκ του φυσικού συνθέσεις τους οι υπαιθριστές, οι ιμπρεσιονιστές και οι πουαντιγιστές, αλλά το φως που συλλαμβάνεται από το μάτι του καλλιτέχνη και αφού φιλτραριστεί από το αίσθημα και το πνεύμα του, διαμορφώνει τα σχήματα της οπτικής πραγματικότητας, με μια εσωτερική δύναμη, που μπορεί να μετουσιώσει κάθε αισθητικό αντικείμενο σε εννοιακό έργο τέχνης”.