Ο κ. Παναγιώτης Πασλής, μουσικός στο 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου και σε άλλα ακόμη τρία σχολεία του νομού, παραπέμπεται στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο μαζί με άλλους νεοδιόριστους συναδέλφους, διότι δεν θέλησαν να ακολουθήσουν τη διαδικασία της αξιολόγησης και αποφάσισαν να απέχουν από αυτήν. Σύμφωνα με Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Διατάξεις κλπ, κρίθηκε ότι η άρνησή τους αντίκειται σε όλη την προσπάθεια για αναβάθμιση, εκδημοκρατισμό, αποκατάσταση αδικιών που η Πολιτεία έχει ξεκινήσει στον πολύπαθο χώρο της Εκπαίδευσης….
Ο κ. Πασλής στο 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου έχει δημιουργήσει μια χορωδία στην οποία συμμετέχουν 53 μαθήτριες και μαθητές όλων των τάξεων. Η χορωδία συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις του Σχολείου και αποσπά διθυραμβικά σχόλια.
Το μάθημά του στην Tάξη γίνεται με τρόπο πραγματικά αξιέπαινο και αξιομίμητο: με απόλυτη ηρεμία, ευγένεια, υπομονή, αγάπη, κινεί το σεβασμό των μαθητών.
Όταν ο κ. Πασλής δεν ασχολείται με τη μουσική και τη χορωδία, αφιερώνει χρόνο για να φροντίσει ό,τι σχετίζεται με την υλικοτεχνική υποδομή του Σχολείου, ενώ είναι συνεπέστατος στα εξωδιδακτικά του καθήκοντα.
Ως συνάδελφος, τιμά την έννοια “συνάδελφος”. Είναι ευγενής, εξαιρετικά διακριτικός, με ενσυναίσθηση, αξιοπρέπεια, παρρησία, ακεραιότητα και σπάνια ταπεινότητα.
Δεν γράφονται αυτά επειδή ένας καθηγητής οδηγείται σε Πειθαρχικό Συμβούλιο. Γράφονται για έναν φιλότεχνο παιδαγωγό, για έναν πολύτιμο συνάδελφο που υπηρετεί με αφοσίωση, έγνοια, πίστη το Δημόσιο Σχολείο. Αυτές οι εμπράκτως αποδεδειγμένες και αναμφισβήτητες αρετές του κ. Πασλή έχουν αξιολογηθεί με Άριστα από: τις μαθήτριες και τους μαθητές του, γονείς, το κοινό που χειροκροτεί τη χορωδία μας, τους συναδέλφους.
Όλα αυτά τα προσόντα που ως εκπαιδευτικός, παιδαγωγός, συνάδελφος έχει ο κ. Πασλής δεν καταμετρούνται στο προγραμματισμένο δίωρο μιας αξιολόγησης. Σίγουρα θα αφιέρωνε κατά πολύ λιγότερο χρόνο και κόπο αν ετοίμαζε μία τυπική διδακτική παρουσίαση, από αυτές που απαιτούνται για να αξιολογηθεί με Άριστα. Όμως αυτός επέλεξε την ουσιαστική δουλειά, αυτή που γίνεται σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, και που απαιτεί χρόνο και κατάθεση ψυχής και δυνάμεων.
Τι είναι πιο ουσιαστικό; Ρητορική η ερώτηση…
Εμείς που συντάξαμε και υπογράψαμε αυτό το κείμενο το κάναμε γιατί οφείλουμε να το κάνουμε για όλους τους παραπάνω λόγους. Κάποιοι από εμάς πιθανόν να δεχθούμε να αξιολογηθούμε στο μέλλον ή να έχουμε ήδη αξιολογηθεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θεωρούμε τη διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεσματική και ουσιώδη. Δεν θέλουμε, λοιπόν, να ηρωοποιήσουμε τον συνάδελφο. Όμως, μέσω της δικής του περίπτωσης, αναδεικνύονται τα συλλογικά ζητήματα και οι προβληματισμοί που εγείρει η «αξιολόγηση».
Εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου