H συνάντηση ανθρώπων βρίσκεται στην καρδιά του ενδιαφέροντος των ταξιδιών για το 2025, ενώ τα οικογενειακά, τα ομαδικά και τα θεματικά ταξίδια φαίνεται να κυριαρχούν στις επιδιώξεις των καταναλωτών αυτή τη χρονιά, μακριά από τη χρήση των social media.
Βασικό ζητούμενο από τις εμπειρίες διακοπών είναι η αυθεντικότητά τους σε σχέση με τον προορισμό και η γνωριμία με τον τρόπο ζωής των κατοίκων του προορισμού. Για τον ταξιδιώτη του 2025, οι εμπειρίες και οι αισθήσεις αποτελούν την πολυτέλεια σε αντιδιαστολή με τα υλικά αγαθά.
Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα της έκθεσης τάσεων που παρουσιάζει η TUI, οι οποίες αναμένεται να διαμορφώσουν την εικόνα των ταξιδιών το 2025.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πέντε σημαντικότερες ταξιδιωτικές τάσεις που διαμορφώνονται είναι οι ακόλουθες…
1. Πολυτέλεια μικρής κλίμακας
Η χλιδή και η λάμψη δεν είναι πλέον απόλυτες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες. Το 2025, θα αναζητήσουν την πολυτέλεια με τη μορφή της άνεσης, της χαλάρωσης και των premium εμπειριών. Οι μικροπεριπέτειες χωρίς πιεστικά χρονοδιαγράμματα και με προσεκτικά επιλεγμένες δραστηριότητες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
Οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στο να ξοδεύουν ελαφρώς περισσότερο για ιδιωτικές ή εξατομικευμένες εκδρομές και τα ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη και ο εντοπισμός των δικών τους κρυμμένων γωνιών σημαίνει πολλά για αυτούς. Αντί να περνούν το σύνολο των διακοπών σε πολυτελές θέρετρο, θα επιλέξουν μισή ημέρα στο σπα ή ένα ημερήσιο πάσο σε κάποιο μοντέρνο beach club.
2. Ευτυχία 2.0
Η ανερχόμενη λέξη-κλειδί της νέας χρονιάς θα είναι κωδικοποιημένη ως AFK (Away From Keyboard) και παραπέμπει στην αποτοξίνωση από την τεχνολογία. Οι ταξιδιώτες θα αναζητούν ουσιαστικές συναντήσεις, αυθεντικές εμπειρίες και τοπικές γεύσεις – χωρίς περισπασμούς από οθόνες και ψηφιακές υπενθυμίσεις. Επιθυμούν να γελάσουν περισσότερο με την παρέα τους.
Η ψηφιακή αποτοξίνωση στις διακοπές θα γίνει «μόδα» το 2025 στην προσπάθεια όλων να είναι περισσότερο παρόντες στο εδώ και στο τώρα και να απολαμβάνουν απλές χαρές. Η αληθινή ευτυχία μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο μια εβδομάδα χωρίς ξυπνητήρι ή ένα ντόπιο κομμάτι κρέας υψηλής ποιότητας.
3. Η συλλογική συνάντηση
Η αίσθηση της κοινότητας και της κοινωνικής συναναστροφής είναι εδώ. Το 2025, το επίκεντρο των διακοπών θα είναι περισσότερος χρόνο μαζί. Οι ταξιδιώτες θα επιλέγουν προορισμούς με βάση τους ταξιδιωτικούς συντρόφους τους και την περίσταση. Η ολοένα και πιο παρεμβατική ψηφιακή παρουσία και η απομακρυσμένη εργασία έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για γνήσιες συναντήσεις. Οι μοναχικοί ταξιδιώτες θέλουν να γνωρίσουν νέους ανθρώπους και οι ομαδικές δραστηριότητες όπως τα μαθήματα μαγειρικής και οι ξεναγήσεις επιτρέπουν την κοινωνική συναναστροφή. Τα θεματικά ταξίδια σε μικρές ομάδες που επικεντρώνονται στην ποδηλασία, το φαγητό και την ιστορία αυξάνονται και τα διαγενεακά ταξίδια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.
4. Έμφαση στην βασισμένη στην κοινότητα αειφορία
Δεν είναι μυστικό ότι οι καταναλωτές έχουν την προσδοκία από τις εταιρείες και τα brand να δίνουν έμφαση στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Το αναζωογονητικό ταξίδι ήρθε για να μείνει. Το επόμενο έτος, οι ταξιδιώτες θα θέλουν να συνεισφέρουν θετικά στους προορισμούς που επισκέπτονται και θα απαιτήσουν εμπειρίες βασισμένες στην κοινότητα, που ωφελούν τον προορισμό και τον τοπικό πληθυσμό, όπως έργα διαφύλαξης του περιβάλλοντος και καθαρισμοί παραλιών. Οι ενημερωτικές περιηγήσεις κερδίζουν δυναμική καθώς οι ταξιδιώτες θέλουν να μάθουν περισσότερα για την τοπική κοινότητα στους προορισμούς που επισκέπτονται.
5. Η έκρηξη του ΑΙ
Αν και στο επίκεντρο των διακοπών το 2025 θα βρίσκεται η ανθρώπινη συνάντηση, η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (AI) κάνει μεγάλα βήματα στον ταξιδιωτικό κλάδο προσφέροντας στους πελάτες μια ακόμη πιο προσαρμοσμένη και εξατομικευμένη υπηρεσία. Η νέα γενιά βοηθών τεχνητής νοημοσύνης λειτουργούν ως προσωπικοί ταξιδιωτικοί σύμβουλοι, προσφέροντας τα πάντα, από προτάσεις κρατήσεων κατά τη φάση προγραμματισμού έως προτάσεις για δραστηριότητες, εστιατόρια και ενημερώσεις για τον καιρό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.