Επενδύσεις 57 δισεκατομμυρίων και 67 νέα κρουαζιερόπλοια στη βιομηχανία της κρουαζιέρας έως το 2036

7

Περισσότερα από 65 (67 για την ακρίβεια) νέα κρουαζιερόπλοια και 170.422 νέες κλίνες δρομολογούνται μέχρι το το 2036, με συνολική αξία παραγγελιών λίγο κάτω από 57 δισεκατομμύρια δολάρια, με βάση τις τελευταίες παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με το Cruise Industry News (CIN).

 

Τριάντα πέντε από αυτές τις παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν το 2024, παρουσιάζοντας μια ισχυρή αναπτυξιακή πορεία για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Από τις 67 παραγγελίες που προγραμματίζονται έως το 2036, η Fincantieri θα κατασκευάσει 37 πλοία, η Meyer Werft εννέα και η Chantiers οικτώ πλοία.

Μόλις πρόσφατα, η Crystal παρήγγειλε ένα τρίτο νεότευκτο πλοίο για το 2032 μέσω της Fincantieri, ενώ η Viking θα παραλάβει οκτώ νέα πλοία το διάστημα μεταξύ 2025 και 2030, μετά την παράδοση του Viking Vela, στις αρχές Δεκεμβρίου.

Το 2025 επίκειται η παράδοση 15 νεότευκτων πλοίων, με 38.629 κλίνες και συνολικό βιβλίο παραγγελιών αξίας 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από το Four Seasons I, με χωρητικότητα μόλις 180 επιβάτες έως το Disney Adventure των 6.000 επιβατών, το μέσο κόστος των νεότευκτων πλοίων για το 2025 ανέρχεται, επί του παρόντος, σε 785 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία του CIN, η μέση τιμή ανά κλίνη διαμορφώνεται στα 304.849 δολάρια.

Τα κρουαζιερόπλοια Mein Schiff Relax της TUI Cruises, Aqua της Norwegian και το World America της MSC Cruises αναμένεται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ τα νέα πλοία της Disney και το Star Seeker της Windstar αναμένονται αργότερα μέσα στο 2025.

Παράδοση νέων κρουαζιερόπλοιων και το 2026

Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα μηνύματα που έρχονται για το 2026, καθώς σχεδιάζεται, ήδη, η παράδοση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων το Luna της Norwegian το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, το Mira της Viking Ocean το δεύτερο τρίμηνο και  το Magellan Discoverer της Antartica21 το τέταρτο τρίμηνο.

Εν τω μεταξύ, αναμένεται η παράδοση του World Aisa της MSC, χωρίς, ωστόσο, να έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένη ημερομηνία.

Από το Kaia της Emerald, το οποίο έχει χωρητικότητα 100 επιβατών, μέχρι το ακατονόμαστο πλοίο της Royal Caribbean με χωρητικότητα 5.610 επιβατών, τα παραγγελθέντα πλοία έχουν μέσο βάρος 88.285 τόνους και κόστος 623 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.

Το 2026 αναμένεται να προστεθούν στη βιομηχανία της κρουαζιέρας συνολικά 28.337 κλίνες, με μέσο κόστος ανά κλίνη τα 307.795 δολάρια.

Οι προοπτικές μέχρι το 2033

Μέχρι το 2033, τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν:

-Την παράδοση τριών κρουαζιερόπλοιων της Carnival, το καθένα από τα οποία μπορεί να φιλοξενήσει 6.200 άτομα, διαδοχικά το 2029, το 2031 και το 2033.
-Το Star of the Seas της Royal Caribbean, το οποίο έχει δυνατότητα φιλοξενίας 5.610 ατόμων και αναμένεται το 2025, και
-Τρία πλοία της MSC Cruises, το καθένα από τα οποία μπορεί να φιλοξενήσει 5.400 άτομα και αναμένεται να παραδοθούν το 2025, το 2026 και το 2027, αντίστοιχα.

ΟΛΠ: Νέο ιστορικό ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας το 2024

Σημαντικές και ολοένα αυξανόμενες επιδόσεις στον τομέα της κρουαζιέρας παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά, με τα προσωρινά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΟΛΠ Α.Ε. για το 2024 να κάνουν λόγο για ιστορικά ρεκόρ στους επιβάτες κρουαζιέρας, τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport), που ξεπέρασαν το 1 εκατ. έναντι 800.000 το 2023.

Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το 2024 ανήλθε στα 810, έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.

Ο Captain Arild Jernaes του Viking Saturn και η κα. Σταματία Τζεβελέκου, Αναπλ. Προϊσταμένη Τμ. Κρουαζιέρας & Ακτοπλοΐας ΟΛΠ Α.Ε.

Ωστόσο, ακόμα πιο δυναμική φαίνεται να είναι η νέα χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς οι προκρατήσεις σημειώνουν μεγάλη αύξηση και πλέον ανέρχονται σε περίπου 940 αφίξεις πλοίων.

Ο CEO της ΟΛΠ Α.Ε., κ. Su Xudong, εξέφρασε τη μεγάλη του ικανοποίηση για τη σημαντική και συνεχή άνοδο της κρουαζιέρας στον Πειραιά, τονίζοντας ότι η θέση του λιμένα και της χώρας, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις και την αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών από μέρους της ΟΛΠ Α.Ε., αποδίδουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Το Viking Saturn, πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2025 στον Πειραιά

Η ΟΛΠ Α.Ε. καλωσόρισε το Viking Saturn, ως πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη νέα χρονιά, διοργανώνοντας ειδική εκδήλωση με ανταλλαγή τιμητικών πλακετών, αλλά και κεράσματα, τα οποία δόθηκαν σε όλους τους επιβάτες κατά τη διέλευσή τους στον Σταθμό Κρουαζιέρας.

Το πολυτελές πλοίο Viking Saturn, χωρητικότητας 930 επιβατών το οποίο πρόκειται να καταπλεύσει στον λιμένα Πειραιά πέντε ακόμη φορές μέσα στη νέα χρονιά, έχει μήκος 228 μέτρα και διαθέτει 9 καταστρώματα.

H εταιρία Viking δραστηριοποιείται σταθερά στο λιμάνι του Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια κάθε έτους, πραγματοποιώντας κρουαζιέρες αποεπιβίβασης και το 2025 αναμένεται να αφιχθεί στον λιμένα 41 φορές, με 10 πλοία της, έναντι 28 αφίξεων το 2024, με 7 πλοία.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!