Οι απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχεία υπερτερούν το 2024 των OTA (διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του SiteMinder, οι ιστότοποι ξενοδοχείων είχαν 60% περισσότερα έσοδα ανά κράτηση από τους OTA, πέρυσι.
Χάρη στους ταξιδιώτες που έκαναν κράτηση δωματίων υψηλότερης αξίας, μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, καθώς και πρόσθετες υπηρεσίας, οι ιστότοποι ξενοδοχείων παρήγαγαν κατά μέσο όρο 519 δολάρια ανά κράτηση το 2024, πολύ πάνω από τα OTA (320 δολάρια), τα παγκόσμια συστήματα διανομής (380 δολάρια), από χονδρεμπόρους, DMC και τουριστικούς πράκτορες μαζί (446 δολάρια), παρά το γεγονός ότι οι τελευταίοι προσέλκυσαν τη μεγαλύτερη διαμονή.
Συγκεκριμένα, η αξία μέσω των ιστοσελίδων ξενοδοχείων αυξήθηκε 8,5% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας την ταχύτερη ανάπτυξη μεταξύ όλων των καναλιών.
Τα ξενοδοχεία έχουν περισσότερες επιλογές σε πωλήσεις και διαθεσιμότητα
Οι ταξιδιώτες συχνά ανακαλύπτουν ότι τα ξενοδοχεία έχουν περισσότερες επιλογές σε πωλήσεις και διαθεσιμότητα μέσω των δικών τους απευθείας καναλιών.
Όταν επισκέπτονται τον ιστότοπο του ξενοδοχείου, οι πελάτες μπορούν να δουν όλους τους διαθέσιμους τύπους δωματίων. Αντίθετα, άλλα κανάλια διανομής ενδέχεται να μην προσφέρουν δωμάτια premium προς πώληση.
Οπως υπογραμμίζει ο James Bishop, αντιπρόεδρος οικοσυστήματος και στρατηγικών συνεργασιών του SiteMinder, «όταν κάνουν απευθείας κράτηση, οι τουρίστες επιλέγουν δωμάτια υψηλότερης αξίας, μένουν περισσότερο και προσθέτουν επιπλέον υπηρεσίες.
Ο καθένας από αυτούς τους παράγοντες αντιπροσωπεύει μια τεράστια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να παρέχουν αυτές τις αποκλειστικές προσφορές. Αυτό σίγουρα δεν σημαίνει ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να αγνοήσουν τα κανάλια τρίτων το 2025.
Συνεχίζουν να προσφέρουν μοναδική και απαράμιλλη απήχηση, καθώς και απλότητα, όπως αποδεικνύεται από τη συνεχιζόμενη κυριαρχία τους σε καθεμία από τις 12 κορυφαίες λίστες των κερδών από κρατήσεις ξενοδοχείων παγκοσμίως.
Αλλά αυτό που υπογραμμίζουν τα ευρήματα μας είναι η σημασία των ξενοδοχείων να προσφέρουν μια εύκολη εμπειρία κράτησης που συνοδεύεται από ομαλές πληρωμές και ισχυρή ασφάλεια, όπως τα κανάλια τρίτων κάνουν τόσο καλά».
Ποια είναι τα κορυφαία κανάλια για κρατήσεις σε ξενοδοχεία ανά αγορές
Η ανάλυση σε πάνω από 125 εκατομμύρια κρατήσεις ξενοδοχείων, δείχνει ότι οι ιστότοποι ξενοδοχείων κατατάσσονται σταθερά μεταξύ των δύο κορυφαίων καναλιών διανομής στις περισσότερες χώρες.
Οι απευθείας κρατήσεις στα καταλύματα -ως βασικό κανάλι διανομής- αποδίδεται στην εξειδίκευση των ξενοδόχων σε αυτές τις περιοχές και στη διαθεσιμότητα αποτελεσματικής τεχνολογίας.
- Στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία, οι ιστότοποι ξενοδοχείων είναι δεύτεροι μετά την Booking.com που είναι η κύρια πηγή κρατήσεων. Αυτή η κατάταξη διατηρείται για περισσότερα από πέντε χρόνια.
- Σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία όσο και στις ΗΠΑ, οι ιστότοποι των ξενοδοχείων καταλαμβάνουν την τρίτη θέση μεταξύ των κορυφαίων καναλιών διανομής, με την Booking.com και την Expedia να διατηρούν τις δύο πρώτες θέσεις, αντίστοιχα.
Η έκθεση εντόπισε επίσης νέους συνεργάτες διανομής για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των Trip.com, Hopper και TBO Holidays. Αυτές οι εταιρείες είτε έχουν καταταχθεί στις 12 κορυφαίες πηγές διανομής σε ορισμένες χώρες είτε είναι κοντά στο να μπουν στη λίστα.
Τι δείχνουν οι τάσεις
- Η αναζωπύρωση στα διεθνή ταξίδια, τροφοδοτήθηκε από την επιταχυνόμενη επιστροφή των ασιατών επισκεπτών σε ξενοδοχεία.
Η κινεζική Trip.com είτε ανέβηκε είτε έκανε το ντεμπούτο της στο 40% των κορυφαίων 12 περιοχών κερδοφορίας παγκοσμίως, ενώ η Agoda της Ασίας-Ειρηνικού σημείωσε άνοδο 35%. - Στα 200 δολάρια κατά μέσο όρο, οι τιμές δωματίων σε ξενοδοχεία αυξήθηκαν στο 65% των αγορών, με την υψηλότερη άνοδο να σημειώνεται στην Ταϊλάνδη, την Πορτογαλία και την Ισπανία.
Η Παρασκευή αναδείχθηκε ως η πιο ακριβή νύχτα στο 85% των χωρών και η Κυριακή η πιο προσιτή στο 65%. - Κατά μέσο όρο, το 78% στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία παγκοσμίως ήταν μόνο για μία νύχτα, ενώ το 11% για τρεις ή περισσότερες.
Η μεγαλύτερη παραμονή ήταν στην Πορτογαλία και η μικρότερη παραμονή στην Ταϊβάν. - Οι ταξιδιώτες έκαναν κράτηση νωρίτερα (σε 32 ημέρες σε μέσο όρο), ενώ οι ακυρώσεις ήταν λιγότερες και έπεσαν κάτω από το 20%.
Η Ιρλανδία είχε τον μεγαλύτερο χρόνο κράτησης (47 ημέρες), ενώ τα ξενοδοχεία της Ινδονησίας το χαμηλότερο ποσοστό ακύρωσης (12%). - Οι αφίξεις κατανεμήθηκαν πιο ομοιόμορφα όλο το χρόνο, χάρη στη μεγαλύτερη ζήτηση για την άνοιξη του Βορείου Ημισφαιρίου.
Ωστόσο, ο μήνας με τη μεγαλύτερη κίνηση στο 50% των αγορών ήταν πιο συγκεντρωμένος, συμπεριλαμβανομένου του Αυγούστου στην Ισπανία και του Δεκεμβρίου στη Νότια Αφρική.
Οι ταξιδιώτες δεν έχουν σταθερές προτιμήσεις
«Καθώς οι τάσεις που αντικατοπτρίζουν τον σημερινό δυναμικό ταξιδιώτη αλλάζουν, τα ξενοδοχεία πρέπει να παραμείνουν ευέλικτα και να ανταποκρίνονται, τονίζει ο James Bishop.
Η μελέτη δείχνει ότι οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών κάθε άλλο παρά σταθερές είναι, έτσι όσοι μπορούν να προσαρμοστούν γρήγορα θα βρίσκονται στην καλύτερη θέση.
Το 2025, το πλεονέκτημα θα προέλθει από την αξιοποίηση γνώσεων που βασίζονται σε δεδομένα, την οικοδόμηση ευελιξίας στις στρατηγικές και την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών. Οσοι υιοθετούν αυτή την προσέγγιση δεν θα καθιερωθούν απλώς ως ηγέτες στις αγορές τους, αλλά θα θέσουν ένα νέο πρότυπο για έναν κλάδο που υφίσταται μετασχηματιστικές αλλαγές».