Τι λέει η TUI για την τεχνητή νοημοσύνη

8

Η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν είναι σε θέση να διακρίνουν μεταξύ των πραγματικών εικόνων και εκείνων που έχουν δημιουργηθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), όπως αποκάλυψε νέα έρευνα της TUI Musement, του τμήματος εκδρομών και δραστηριοτήτων του ομίλου TUI.

Η ανεξάρτητη μελέτη, η οποία διεξήχθη από την Appinio για λογαριασμό της TUI Musement, τον Ιούνιο του 2024, με τη συμμετοχή 1.200 ενηλίκων όλων των ηλικιακών ομάδων στη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, διαπίστωσε επίσης ότι οι εικόνες τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη των ανθρώπων, αν και οι νεότεροι καταναλωτές έχουν πιο θετική στάση απέναντι στο θέμα.

“Η έρευνα διεξήχθη καθώς η TUI διασφαλίζει την ηθική εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης σε όλο το εύρος της επιχείρησης, όπως και ότι κάθε εφαρμογή βελτιώνει την εμπειρία των πελατών ή των συναδέλφων”, σύμφωνα με τον όμιλο.

“Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται, παρουσιάζει ευκαιρίες για την ταξιδιωτική βιομηχανία να ενισχύσει τη συμμετοχή των πελατών. Ωστόσο, η σημασία της ηθικής εφαρμογής της AI είναι υψίστης σημασίας και αυτού του είδους η έρευνα είναι καθοριστική για την κατανόηση του καλύτερου τρόπου ενσωμάτωσης της προηγμένης τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα την εμπιστοσύνη των πελατών”, δήλωσε ο Peter Ulwahn, CEO της TUI Musement.

Τα ευρήματα αυτής της έρευνας, πρόσθεσε, υπογραμμίζουν τη σημασία της εξισορρόπησης της καινοτομίας με τη διαφάνεια.

“Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη εμπλουτίζει την ταξιδιωτική εμπειρία χωρίς να διακυβεύεται η εμπιστοσύνη και η προσέγγισή μας θα παραμείνει προσηλωμένη στην αυθεντικότητα”, κατέληξε ο κ. Ulwahn.

Σημεία – “κλειδιά” της έρευνας

Τεχνητή νοημοσύνη vs πραγματικών εικόνων: Το 22% των συμμετεχόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι μπορούν να “διακρίνουν εύκολα” μεταξύ τεχνητής νοημοσύνης και πραγματικών εικόνων, αλλά το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 9% στη Γερμανία και την Ισπανία.

Κατά μέσο όρο, η Gen Z και οι Millennials υποστήριξαν ότι μπορούν να “διακρίνουν εύκολα” μεταξύ των δύο (17%), σε σύγκριση με την Gen X (11%) και τους Baby Boomers (6%). Ωστόσο, οι πραγματικές δοκιμές αποκάλυψαν ότι όλες οι ομάδες δυσκολεύονταν να διακρίνουν με ακρίβεια μεταξύ των εικόνων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και των πραγματικών εικόνων.

Επίδραση στην εμπιστοσύνη: Ενώ οι εικόνες που δημιουργήθηκαν με τεχνητή νοημοσύνη προκάλεσαν αισθήματα ενδιαφέροντος σε πολλούς συμμετέχοντες, οδήγησαν επίσης σε εκτεταμένο “σκεπτικισμό”. Οι Ισπανοί ερωτηθέντες, οι Baby Boomers και οι γυναίκες εξέφρασαν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα όσον αφορά τις εικόνες που δημιουργούνται με τη χρήση AI, ενώ οι ερωτηθέντες από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η Gen Z, οι νεότεροι Millennials και οι άνδρες, ήταν πιο θετικοί.

Επιρροή στις αποφάσεις αγοράς: Παρόλο που οι εικόνες που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη είχαν διπλάσιες πιθανότητες να “κεντρίσουν την περιέργεια”, δεν θεωρήθηκαν πιο ελκυστικές ή πιο πειστικές για να οδηγήσουν σε αποφάσεις αγοράς.

Οι Ισπανοί καταναλωτές εμφανίστηκαν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς την επιρροή της AI, με τους περισσότερους να πιστεύουν ότι οι εικόνες που δημιουργούνται από την AI θα επηρέαζαν αρνητικά τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Αντίθετα, οι ερωτηθέντες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία εξέφρασαν είτε ουδέτερη είτε θετική στάση.

Προτιμώμενες εικόνες: Όταν ρωτήθηκαν σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές, στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι προτιμούν ένα μείγμα “επαγγελματικών φωτογραφιών υψηλής ποιότητας” και “αυθεντικού περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες”. Αυτός ο συνδυασμός, ιδίως με εικόνες που δημιουργούνται από χρήστες, προσδιορίστηκε από το 88% των ερωτηθέντων ως κρίσιμος για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τον επηρεασμό της αγοραστικής συμπεριφοράς.

TUI και AI

Η TUI δεν χρησιμοποιεί σήμερα στις πλατφόρμες της εικόνες προορισμών που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη. Στην περίπτωση της Lena, της influencer της TUI που δημιουργήθηκε με την αξιοποίηση της AI, οι προορισμοί που εμφανίζονται στο φόντο είναι πάντα πραγματικές εικόνες. Επιπλέον, όποτε χρησιμοποιείται τεχνητή νοημοσύνη, η TUI το διευκρινίζει.

Η TUI χρησιμοποιεί ήδη τεχνολογίες AI για να αυτοματοποιήσει και να βελτιώσει τη διαχείριση και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου εικόνων, ταξινομώντας και φιλτράροντας τις περισσότερες από 35 εκατομμύρια εικόνες στη βάση δεδομένων της, κυρίως εικόνες ξενοδοχείων και δωματίων. Η τεχνητή νοημοσύνη εντοπίζει και αξιολογεί τις εικόνες με βάση τεχνικά και αισθητικά κριτήρια, προκειμένου να γίνεται η καλύτερη δυνατή επιλογή εικόνων για αυτοματοποιημένες φωτογραφικές γκαλερί και να αποφεύγονται οι επαναλαμβανόμενες ή ακατάλληλες εικόνες. Υποστηρίζει, επίσης, τη σύνταξη και κατηγοριοποίηση με κλειδιά, αποδίδοντας αυτόματα ετικέτες όπως “καλοκαίρι”, “χειμώνας” ή “πισίνα” στις εικόνες.

Οι μελλοντικές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην TUI θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν εξατομικευμένες περιγραφές, περιεχόμενο σχετικό με τις ομάδες-στόχους και διαδραστικές ταξιδιωτικές συμβουλές για τους πελάτες.

(Η εικόνα ειναι πρωτοβουλία του kefaloniapress δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης χωρίς την παρέμβαση ανθρώπου στις λεπτομέρειες).

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!