Η εξέλιξη των υπεύθυνων ταξιδιών – πώς οι σύμβουλοι μπορούν να ακολουθήσουν τα κύματα της αλλαγής

7

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι μπορούν να επωφεληθούν από την στροφή των τουριστών προς τα υπεύθυνα ταξίδια , υπό την προϋπόθεση ότι κατανοούν πραγματικά πώς έχει εξελιχθεί αυτό το είδος τουρισμού, καθώς και ότι επιλέγουν και διατηρούν σχέσεις με τους σωστούς συνεργάτες-φορείς, καθώς προσφέρουν στους πελάτες τους με υπεύθυνες ταξιδιωτικές εμπειρίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους.

Μεταξύ των αξιοσημείωτων αλλαγών στα υπεύθυνα ταξίδια, «ο κλάδος στο σύνολό του έχει διανύσει πολύ δρόμο στην αναγνώριση της αξίας του», δήλωσε η Kristin Winkaffe, επικεφαλής του Travel For Better Foundation, ενός οργανισμού αφιερωμένου στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος για την παγκόσμια κοινότητα μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης του κλάδου. Η Winkaffe, η οποία είναι επίσης ιδρύτρια της Winkaffe Global Travel στο Κολόμπους του Οχάιο, αναφέρθηκε στην αυξανόμενη συναίνεση μεταξύ των ενδιαφερομένων του κλάδου ότι τα υπεύθυνα ταξίδια «δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα», ιδίως καθώς η κλιματική αλλαγή και ο υπερτουρισμός παραμένουν πιεστικές ανησυχίες.

Επιπλέον, η ζήτηση για υπεύθυνες ταξιδιωτικές εμπειρίες αυξάνεται, καθώς οι ταξιδιώτες εστιάζουν όλο και περισσότερο στις διακοπές με σκοπό. «Οι Millennials και η GenZ, ειδικότερα, ηγούνται της προσπάθειας», δήλωσε η Winkaffe. «Θέτουν ερωτήματα σχετικά με το πού πηγαίνουν τα χρήματά τους και δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο. Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτερες δημογραφικές ομάδες -ιδιαίτερα οι συνταξιούχοι- αγκαλιάζουν τα υπεύθυνα ταξίδια, συχνά επειδή αναζητούν εμπειρίες με νόημα, εστιασμένες στην κληρονομιά».

Οι στατιστικές, επίσης, λένε την ιστορία. Σύμφωνα με το TravelPulse, η αγορά των βιώσιμων ταξιδιών μόνο στις ΗΠΑ θα αυξηθεί από 66,22 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σε 116,46 δισεκατομμύρια δολάρια το 2029, καθιστώντας την το ταχύτερα αναπτυσσόμενο οικονομικό τμήμα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Τα στοιχεία που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού δείχνουν ότι πάνω από το 70 τοις εκατό των ταξιδιωτών αναζητούν πλέον βιώσιμες τουριστικές εμπειρίες.

Διακλάδωση

Σε γενικές γραμμές, τα υπεύθυνα ταξίδια εξακολουθούν να αφορούν επιλογές που δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των προορισμών που επισκέπτονται οι άνθρωποι. Ωστόσο, ανέφεραν οι πηγές, έχει εξελιχθεί και περιλαμβάνει διάφορους βασικούς τομείς, μεταξύ των οποίων:

Οικονομία. Η συμμετοχή σε εμπειρίες που σχεδιάζονται και καθοδηγούνται από την τοπική κοινότητα εμπίπτει σε αυτή την ομπρέλα, όπως και η υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων και η επιλογή ανεξάρτητων καταλυμάτων. Ο στόχος: να διασφαλιστεί ότι τα δολάρια του τουρισμού ωφελούν τον ίδιο τον προορισμό, ενώ παράλληλα ενδυναμώνουν τους κατοίκους.

Πλανήτης. Εδώ, υπεύθυνο ταξίδι σημαίνει ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, υποστήριξη των προσπαθειών διατήρησης και εξασφάλιση ηθικών αλληλεπιδράσεων με την άγρια φύση. Περιλαμβάνει επίσης την εστίαση σε εκδρομές που συμβάλλουν άμεσα στην προστασία απειλούμενων ειδών, τη συμμετοχή σε προγράμματα αντιστάθμισης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη διαμονή σε καταλύματα που αξιοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Άνθρωποι. Αυτό επικεντρώνεται στην αυθεντική, με σεβασμό εμπλοκή με τις τοπικές παραδόσεις, τις τέχνες και την κληρονομιά. Τέτοιες ανταλλαγές είναι αμοιβαία επωφελείς για τις κοινότητες και τους ταξιδιώτες και δεν εμπορευματοποιούν ή εκμεταλλεύονται τον πολιτισμό (ή τους πολιτισμούς) που μοιράζονται.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, όσο περισσότεροι τομείς έχουν αναπτυχθεί και περιλαμβάνουν τα υπεύθυνα ταξίδια, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία των σχετικών δραστηριοτήτων που μπορούν – και πρέπει – να προσφέρουν οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι στους ταξιδιώτες, εξυπηρετώντας με τη σειρά τους καλύτερα ένα ευρύτερο φάσμα πελατών, ενώ παράλληλα ωφελούν το δικό τους τελικό αποτέλεσμα. Μεταξύ αυτών:

Πολιτιστικά προγράμματα εμβάπτισης/εκπαίδευσης που εκθέτουν τους ταξιδιώτες σε και προωθούν την αλληλεπίδραση με τις τοπικές κοινότητες για να μάθουν για τα έθιμα, την κουζίνα και τις παραδόσεις. Τα προγράμματα μέσω των οποίων οι επισκέπτες συνεργάζονται άμεσα με επιστήμονες και ερευνητές για να εξερευνήσουν τα ευρήματά τους εμπίπτουν επίσης σε αυτή την κατηγορία.

Προγράμματα εθελοντικού τουρισμού, από τη βοήθεια με την άγρια ζωή μέχρι τη συνδρομή σε προσπάθειες διατήρησης ή/και τη βελτίωση των κοινοτήτων (για παράδειγμα, βοηθώντας να γίνουν βελτιώσεις στις κατοικίες, να προετοιμάσουν και να διανείμουν τρόφιμα και άλλα παρόμοια.

Προγράμματα περιπέτειας που εκθέτουν τους ταξιδιώτες στη φύση και ανοίγουν το δρόμο για την παρατήρηση της άγριας ζωής, όπως καγιάκ, πεζοπορία, ορεινή ποδηλασία, κωπηλασία, δραστηριότητες με ελικόπτερο και κάμπινγκ.

Ορισμένοι φορείς που ειδικεύονται στα υπεύθυνα ταξίδια, όπως η Quark Expeditions, προβάλλουν δραστηριότητες που συνδυάζουν την περιπέτεια με την εκπαίδευση και τη διατήρηση. Οι δραστηριότητες κυμαίνονται από την παρατήρηση της άγριας ζωής και τα προγράμματα επιστήμης των πολιτών μέχρι τα προγράμματα πολιτιστικής εμβάπτισης, σημείωσε η Lyndsey Lewis, επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας. «Για παράδειγμα», είπε η ίδια, »οι εκδρομές με ζόδια και οι πεζοπορίες με καθοδήγηση επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να γνωρίσουν από κοντά το (πολικό) περιβάλλον, μαθαίνοντας για την ευθραυστότητα και τη σημασία του και παρατηρώντας αθόρυβα την άγρια ζωή στο φυσικό της περιβάλλον. Το καγιάκ και το stand-up paddleboarding παρέχουν ευκαιρίες να γνωρίσετε το περιβάλλον με πιο αργούς ρυθμούς και να έρθετε πιο κοντά στη φύση. Σε ορισμένα ταξίδια, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ερευνητές που χρησιμοποιούν τα πλοία ως μεταφορικό μέσο για τις τοποθεσίες εργασίας τους, μαθαίνοντας για τα ευρήματά τους μέσω παρουσιάσεων και συζητήσεων κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Τα προγράμματα επιστήμης των πολιτών, όπως το Happy Whale, δίνουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να συνεισφέρουν σημαντικά δεδομένα στις παγκόσμιες προσπάθειες διατήρησης, επεκτείνοντας τον αντίκτυπο του ταξιδιού τους πολύ πέρα από το πραγματικό τους ταξίδι».

Θετικές συμπράξεις

Για τους ταξιδιωτικούς συμβούλους, η επιτυχής πώληση στους πελάτες τους αυτών και άλλων υπεύθυνων ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα εύρεσης των σωστών τουριστικών φορέων. Σύμφωνα με την Julia Wright, συνιδρύτρια και διευθύντρια της Epic Polar στη Νέα Υόρκη, Νέας Υόρκης, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να αναρωτηθούν ποια είναι τα αδιαπραγμάτευτα χαρακτηριστικά που αναζητούν στους συνεργάτες των παρόχων και να ξεχωρίσουν εκείνους που τα στερούνται. Κατά την αξιολόγηση των υποψηφίων, η ίδια περιορίζεται σε φορείς εκμετάλλευσης πολικών αποστολών των οποίων τα πλοία δεν μεταφέρουν περισσότερους από 200 επιβάτες, σύμφωνα με την πεποίθησή της ότι τα μικρότερα πλοία προσφέρουν μια πιο εμπεριστατωμένη, οικεία εμπειρία. Εκτιμά επίσης τις συνεργασίες με φορείς που δίνουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση, διότι «οι πολικές περιοχές είναι απίστευτα ευάλωτες και είναι σημαντικό οι ταξιδιώτες να γνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτές οι περιοχές. Η κλιματική αλλαγή, η διατήρηση της άγριας ζωής και η συνεχής υποστήριξη των ιθαγενών κοινοτήτων είναι όλα βασικά θέματα που καθιστούν αυτά τα ταξίδια όχι μόνο αξέχαστα, αλλά και επιδραστικά».

Η Cynthia Davidson, CTC, CTIE, ιδρύτρια και πράκτορας της Rivers Oceans & Expeditions στο Τορόντο του Οντάριο του Καναδά, υποστηρίζει επίσης τη συνεργασία μόνο με εταίρους υπεύθυνου τουρισμού που δίνουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση, τη βιωσιμότητα και την υποστήριξη της κοινότητας, καθώς και σαφείς, τεκμηριωμένες δεσμεύσεις βιωσιμότητας και διαφανείς εκθέσεις σχετικά με τις πρωτοβουλίες. Οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν και πρέπει να επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους μέσω προγραμμάτων κατάρτισης, τακτικής επικοινωνίας σχετικά με τις πρωτοβουλίες τους και υποστήριξης για τη βοήθεια των συμβούλων να αρθρώσουν υπεύθυνες ταξιδιωτικές αξίες για τους πελάτες.

Επιπλέον, οι συνεργασίες με φορείς υπεύθυνου τουρισμού, όταν δημιουργηθούν, απαιτούν φροντίδα για να διατηρηθούν ισχυρές και αμοιβαία επωφελείς τόσο για τους φορείς όσο και για τους ταξιδιωτικούς συμβούλους, καθώς και για να εξασφαλιστούν θετικά αποτελέσματα για τους πελάτες. Αυτό απαιτεί τακτική επικοινωνία μεταξύ των μερών, με τους ταξιδιωτικούς συμβούλους να μοιράζονται τα σχόλια των πελατών (π.χ. σχετικά με τα αιτήματα προγραμματισμού, τις θετικές εμπειρίες, τις αρνητικές εμπειρίες κ.λπ.) με τους φορείς εκμετάλλευσης και τους φορείς εκμετάλλευσης να ενημερώνουν προληπτικά τους ταξιδιωτικούς συμβούλους για τις νέες εξελίξεις που σχετίζονται με τον υπεύθυνο τουρισμό στους οργανισμούς τους και στον κλάδο συνολικά. Η συζήτηση κοινών στόχων προοιωνίζεται επίσης καλές σχέσεις.

«Μείνετε ενήμεροι για τις δραστηριότητες των εταίρων» και δράστε ανάλογα, αν χρειαστεί, πρόσθεσε η Winkaffe. Για παράδειγμα, δήλωσε, εάν οι δεσμεύσεις ή οι προσφορές ενός εταίρου για τη βιωσιμότητα εξελίσσονται, οφείλουν οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι να γιορτάζουν αυτές τις βελτιώσεις με τους πελάτες τους. Ομοίως, εάν τα πρότυπα ολισθαίνουν, η αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων με διαφανή τρόπο είναι επιβεβλημένη. Εν ολίγοις, διαβεβαίωσε η Winkaffe, «οι μακροπρόθεσμες συνεργασίες ευδοκιμούν με αμοιβαία υπευθυνότητα και κοινό πάθος για υπεύθυνα ταξίδια».

Το σωστό ταίριασμα

Ακριβώς όπως η διαμόρφωση και η διατήρηση των σωστών συνεργασιών με τους φορείς εκμετάλλευσης είναι το κλειδί για τους ταξιδιωτικούς συμβούλους που θέλουν να επωφεληθούν από την αυξημένη δημοτικότητα του υπεύθυνου τουρισμού, έτσι και το ταίριασμα των πελατών με τις υπεύθυνες ταξιδιωτικές δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και οδηγούν σε συνολική ικανοποίηση.

Πηγές έχουν διαπιστώσει ότι το να ρωτάς τους αρχάριους υπεύθυνους ταξιδιώτες τι γνωρίζουν για τον υπεύθυνο τουρισμό – και να τους εκπαιδεύεις για όλες τις δυνατότητες – επιταχύνει και βελτιώνει τη διαδικασία αντιστοίχισης. «Ίσως ένας πελάτης να μην γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ, ας πούμε, μιας αποστολής και μιας κρουαζιέρας ή ότι ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης διαθέτουν διαφορετικές εκδοχές της ίδιας δραστηριότητας«, προσαρμοσμένες για να ικανοποιήσουν τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών», δήλωσε ο Davidson. Ανέφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι η Quark Expeditions διαθέτει πιο γρήγορες και πιο αργές επαναλήψεις ορισμένων δραστηριοτήτων περιπέτειας.

Ανεξάρτητα από αυτό, «οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλη αυτή τη γνώση για να προσαρμόσουν τις συστάσεις, εξηγώντας πώς αυτές οι δραστηριότητες ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του πελάτη, ενώ επηρεάζουν θετικά τον προορισμό», δήλωσε η Winkaffe.

Η Lewis συμφώνησε, προσθέτοντας ότι η επιτυχής αντιστοίχιση των πελατών με τις υπεύθυνες ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι θέμα κατανόησης τόσο των φιλοδοξιών των μεμονωμένων πελατών όσο και των δυνατοτήτων των φορέων εκμετάλλευσης. Μόνο με αυτή τη γνώση μπορούν να αναμένονται τα καλύτερα αποτελέσματα.

Πηγή: Money Tourism

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!