Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει το νέο γλυπτό του Μανώλη Τζομπανάκη, που τοποθετήθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης με τίτλο «Γυναίκα σε λεωφορείο». Με ύψος 2,75 μέτρα, το έργο αποκαλύφθηκε την Πέμπτη, όμως αντί θαυμασμού, προκάλεσε έντονες αντιπαραθέσεις.
Σύμφωνα με τον δημιουργό του, το γλυπτό απεικονίζει γυναίκες που επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται από λεωφορείο, κουβαλώντας τόσο υλικά όσο και ψυχικά βάρη. Ωστόσο, το κοινό φαίνεται να έχει διαφορετική άποψη. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύστηκαν από σχόλια όπως: «Αυτό δεν είναι γυναίκα!», «Ούτε λεωφορείο βλέπω, ούτε γυναίκα, μόνο ένα εξάμβλωμα», «Μας επιβάλλουν την ασχήμια και την κακογουστιά».
Το γεγονός έρχεται μετά τις πρόσφατες αντιδράσεις για εκθέματα στην Πινακοθήκη, όπου σημειώθηκαν ακόμα και βανδαλισμοί – μια πρακτική που καταδικάστηκε, αλλά ταυτόχρονα άνοιξε τη συζήτηση για το πώς επιλέγονται τα δημόσια έργα τέχνης και τι αισθητική προωθούν.
Το νέο γλυπτό διχάζει την πόλη. Πρόκειται για μια καλλιτεχνική πρωτοπορία που αμφισβητεί τις συμβάσεις ή για ένα έργο που αποτυγχάνει να επικοινωνήσει το μήνυμά του; Η συζήτηση μόλις άρχισε.
PRESS DESK
Το νέο έργο τέχνης που κοσμεί την Θεσσαλονίκη
“Γυναίκα σε λεωφορείο”(ή αλλιώς Άλιεν σε λεωφορείο)
Οι σιδεριές μάλλον θα δείχνουν τις δυσκολίες της ζωής(ή θα περίσσεψαν και δεν ξέρανε που να τις πάνε)
Καλή μας κατάθλιψη pic.twitter.com/zZMWuYukGb— Kυριάκος PROD (@prodkyr4) March 14, 2025
Και μιας και η Τέχνη έχει την τιμητική της… Ιδού το νέο “άγαλμα” στην Θεσσαλονίκη με τίτλο “Γυναίκα σε Λεωφορείο”. Θα προσπαθήσω να είμαι πολύ προσεκτικός με τα λόγια μου.. ΤΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ! Έλεος δηλαδή, χάθηκε ένα καλαίσθητο άγαλμα, pic.twitter.com/SNnbM9vr4h
— HELLAS XG (@hellasxg) March 13, 2025
Σαν Όρκ ειναι οι Σαλονικιές που περπατάνε και υποκλίνονται τα πεζοδρόμια βρεεεεεεεεεεέ ?😱#Τέχνη#Γυναίκα_σε_Λεωφορείο#Θεσσαλονίκη pic.twitter.com/SObGwS9xuY
— Μαρια Καλαντζη (@mariakalantze) March 14, 2025