Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε Αργοστολίου,
Είμαστε λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της τουριστικής σεζόν, και όσοι ζούμε στο Αργοστόλι γνωρίζουμε τι μας περιμένει: οδηγοί σε απόγνωση, δρόμοι μπλοκαρισμένοι, ατελείωτοι κύκλοι αναζήτησης μιας θέσης στάθμευσης και μια καθημερινότητα που δυσκολεύει όλους μας.
Η κατάσταση αυτή δεν είναι ούτε φυσιολογική, ούτε αποδεκτή. Το Αργοστόλι έχει ένα δομικό κυκλοφοριακό πρόβλημα που χρόνο με τον χρόνο επιδεινώνεται. Η πόλη μας είναι χτισμένη πάνω σε έναν λόφο, τα οικόπεδα είναι ελάχιστα, ενώ οι δρόμοι σχεδιάστηκαν δεκαετίες πριν, όταν κυκλοφορούσαν ελάχιστα αυτοκίνητα. Σήμερα, κάθε οικογένεια έχει τουλάχιστον δύο ΙΧ, ενώ κάθε καλοκαίρι προστίθενται εκατοντάδες ενοικιαζόμενα οχήματα.
Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε όλοι:
🚗 Μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες ταλαιπωρούνται, σπαταλώντας χρόνο και χρήμα στην κίνηση.
🚗 Οι γειτονιές μας, που κάποτε ήταν ήσυχες, έχουν μετατραπεί σε άτυπα πάρκινγκ και περάσματα για οδηγούς που ψάχνουν να ξεφύγουν από το μποτιλιάρισμα του κέντρου.
🚗 Οι ηλικιωμένοι και όσοι δεν οδηγούν, βρίσκονται αποκλεισμένοι, χωρίς εύκολες εναλλακτικές μετακίνησης.
Και το πιο ανησυχητικό: Δεν έχει υπάρξει ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης αντίθετα η μια αποτυχία μετά την άλλη στις περίφημες “κυκλοφοριακές μελέτες” του δήμου.
Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις απέτυχαν – Η δημοτική συγκοινωνία δεν υφίσταται
Η λύση στο πρόβλημα δεν μπορεί να είναι απλώς “να βρούμε περισσότερα πάρκινγκ”. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν, όχι μόνο δεν μείωσαν την πίεση στο κέντρο, αλλά τη μετέφεραν στις γειτονιές, δημιουργώντας νέες εστίες συμφόρησης.
Παράλληλα, η δημοτική συγκοινωνία που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική, αντί να ενισχυθεί, περιορίστηκε στο ελάχιστο. Σήμερα λειτουργεί μόνο το καλοκαίρι και σε περιορισμένες γραμμές κυρίως προς παραλίες.
Για τους μόνιμους κατοίκους που θέλουν να πάνε στο νοσοκομείο, στις δημόσιες υπηρεσίες, στην αγορά, δεν υπάρχει κανένα δημοτικό μέσο μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, ακόμα και για μικρές αποστάσεις.
Οι 8 χώροι στάθμευσης δεν επαρκούν.
Πρόσφατα διαβάσαμε ότι θα αναβαθμιστούν οχτώ παλιοί και νέοι χώροι στάθμευσης με συνολική ταυτόχρονη χωρητικότητα 500 αυτοκινήτων.
Αργοστόλι: Έρχονται (8+1) Δημοτικά Πάρκινγκ . Παρουσίαση των θέσεών τους από το Γεράσιμο Φιλιππάτο
Αναμφίβολα, κάθε προσπάθεια βελτίωσης της στάθμευσης είναι θετική, όμως πρέπει να δούμε και την πραγματικότητα:
📌 Είναι επαρκείς 500 θέσεις για μια πόλη με χιλιάδες ΙΧ;
📌 Πόσο λειτουργικοί είναι οι χώροι;
📌 Θα υπάρξει με όλους σύνδεση με δημοτική συγκοινωνία πχ για τους χώρους στο Ασπρόχωμα και στο ΞΕΝΙΑ , ώστε να διευκολυνθούν οι οδηγοί που θα επιλέξουν να παρκάρουν εκεί;
Εάν δεν συνδεθούν και αυτοί οι χώροι με το κέντρο μέσω δημοτικής συγκοινωνίας υπάρχει ο κίνδυνος αυτοί οι χώροι να μην αξιοποιηθούν όπως πρέπει, και η συμφόρηση να παραμείνει.
Γιατί απορρίφθηκε η πρόταση για δημοτικά ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια;
Σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, δημοτικά ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια έχουν μειώσει δραστικά την κίνηση, προσφέροντας μια πρακτική και φιλική προς το περιβάλλον λύση.
Στο Αργοστόλι προτάθηκε η δωρεάν χρήση τέτοιων μέσων, όμως η ιδέα απορρίφθηκε από τον Δήμο χωρίς καμία εξήγηση, σύμφωνα με καταγγελίες.
Κύριε Δήμαρχε, υπάρχουν λύσεις – Χρειάζεται βούληση
Το κυκλοφοριακό αδιέξοδο του Αργοστολίου δεν είναι άλυτο πρόβλημα. Υπάρχουν εφικτές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα:
✅ Δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ.
- Μικρά λεωφορεία που θα συνδέουν τους χώρους στάθμευσης , τις γειτονιές και το κέντρο.
- Ειδικά δρομολόγια προς νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες, αγορά.
- Δωρεάν μετακίνηση για ηλικιωμένους και άτομα με κινητικά προβλήματα.
✅ “Park & Ride” σύστημα.
- Χώροι στάθμευσης εκτός κέντρου , με δωρεάν δημοτικά mini-bus προς την αγορά.
- Κίνητρα για χρήση (χαμηλό κόστος, προνόμια για δημότες).
✅ Δημοτικά ηλεκτρικά ποδήλατα & scooter.
- Προσιτά και εύχρηστα μέσα μετακίνησης για τους κατοίκους ιδιαίτερα τους νέους σε ηλικία κατοίκους και επισκέπτες.
- Σταθμοί σε κεντρικά σημεία, με εύκολη πρόσβαση.
✅ Αυστηρή αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης.
- Αν δεν υπάρξει έλεγχος στη διπλοστάθμευση και τα παράνομα παρκαρίσματα, το πρόβλημα θα συνεχιστεί.
✅ Ενημερωτική εκστρατεία για αλλαγή νοοτροπίας.
- Αν δεν αλλάξει ο τρόπος που κινούμαστε, οδηγοί και πεζοί, το πρόβλημα δεν θα λυθεί ποτέ.
Ωστόσο, το κυκλοφοριακό χάος δεν οφείλεται μόνο στις ελλείψεις του Δήμου, αλλά και στη νοοτροπία πολλών οδηγών. Η παράνομη στάθμευση σε πεζοδρόμια, διαβάσεις και γωνίες δρόμων δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες τόσο για τους πεζούς όσο και για τα ίδια τα οχήματα.
Το διπλοπαρκάρισμα είναι καθημερινό φαινόμενο, ενώ πολλοί αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε σημεία που εμποδίζουν τη ροή της κυκλοφορίας.
Για να αλλάξει αυτή η εικόνα, απαιτείται αυστηρότερη αστυνόμευση και ενίσχυση της Τροχαίας με επιπλέον προσωπικό, ώστε να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος και επιβολή των κανόνων στάθμευσης.
Ο σεβασμός στους δρόμους είναι ευθύνη όλων – και του Δήμου, και των οδηγών και των πεζών.
Το Αργοστόλι μπορεί να γίνει μια λειτουργική πόλη – Πότε θα το καταφέρουμε;
Κύριε Δήμαρχε, τα προβλήματα είναι γνωστά και λύσεις υπάρχουν. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει η βούληση να εφαρμοστούν.
Οι δημότες και οι ντόπιοι επισκέπτες του Αργοστολίου ζητούν μία πόλη που θα λειτουργεί σωστά, που δεν θα τους ταλαιπωρεί καθημερινά. Ζητούν λύσεις, όχι άλλες δικαιολογίες.
Θα τις δώσετε(τις λύσεις);
Με εκτίμηση,
Ένας δημότης του Αργοστολίου