Γράφει ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΙΜΑΝΗΣ
Μπορεί να πωλούνται 8 αυτοκίνητα με λιγότερα από 23.000 ευρώ συνολικά; Αυτό σήμερα μοιάζει απίθανο.
Στον…κόσμο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών όμως όλα είναι δυνατά. Ιδιαίτερα αν μιλάμε ουσιαστικά για «απομεινάρια» μιας άλλης εποχής και μιας εταιρείας που έγραψε τη δική της ιστορία στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων.
Ο λόγος για τη «ΡΕΝΩ Μεσογείων Εμποροτεχνική Αυτοκινήτων Α.Ε.», γνωστότερη και ως «ΡΕΜΕΣ Α.Ε.», που για πάνω από 20 χρόνια ανήκε στους σημαντικούς dealers της γαλλικής φίρμας.
Η κρίση και η πτώχευση
Μετά την είσοδο της χώρας στη μακρά περιπέτεια της οικονομικής κρίσης, που έφερε και τη σταδιακή ισοπέδωση της αγοράς αυτοκινήτου, και η συγκεκριμένη εταιρεία εισήλθε σε ολισθηρό κατήφορο.
Κάπως έτσι, το 2014 έχασε την αντιπροσωπεία που πέρασε σε άλλα χέρια και έπαψε να περιλαμβάνεται στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της Renault, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, στις 29 Ιουνίου 2018 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε την εταιρεία σε κατάσταση πτώχευσης, με ημερομηνία παύσης πληρωμών την 30η Ιουνίου 2016.
Με βάση τον ισολογισμό για τη χρήση του 2015, η ΡΕΜΕΣ Α.Ε. έκανε κύκλο εργασιών 111.530 ευρώ έναντι 725.263 ευρώ την προηγούμενη χρονιά, με τις συσσωρευμένες ζημίες να φτάνουν τα 22,73 εκατ. ευρώ και τις υποχρεώσεις τα 44,34 εκατ. ευρώ.
Αρκετά χρόνια αργότερα άρχισαν οι προσπάθειες εκποίησης στοιχείων της πτωχευτικής περιουσίας. Μεταξύ αυτών οικόπεδο 4,75 στρεμμάτων με τριώροφο κτήριο εμβαδού 4.267 τ.μ. στη λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου, που βγήκε, τον Φεβρουάριο του 2022, με τιμή εκκίνησης 1.849.000 ευρώ και αποκτήθηκε από την Τεχνική Ολυμπιακή της οικογένειας Στέγγου με 2.512.000 ευρώ.
Τα 8 αυτοκίνητα
Μετά τα ακίνητα…ήρθε η ώρα των κινητών και ειδικότερα των αυτοκινήτων. Έτσι, για τις 7 Μαΐου 2025 έχει προγραμματιστεί ηλεκτρονικός πλειστηριασμός, με επισπεύδουσα την Σύνδικο πτώχευσης, για 8 αυτοκίνητα.
Πρόκειται συγκεκριμένα για:
– Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT, μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 10/08/2006.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT, μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 22/08/2006, με ελαφρώς χτυπημένη τη δεξιά πλευρά του εμπρόσθιου προφυλακτήρα και σπασμένο το δεξιό φανάρι.
– Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας BMW (116), χρώματος γκρι, πέντε θέσεων, κυβισμού 1599, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 27/03/2008.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας VOLKSWAGEN μοντέλο POLO, χρώματος ασημί, πέντε θέσεων, κυβισμού 1390, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με .ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 22/06/2007.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 20/08/2006.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 22/08/2006.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 22/08/2006.
-Επιβατηγό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, μάρκας RENAULT μοντέλο CLIO, χρώματος μαύρου, πέντε θέσεων, κυβισμού 1149, καυσίμου αμόλυβδης βενζίνης, με ημ/νία έκδοσης 1ης άδειας 10/08/2006.
Όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα έχουν αριθμό κυκλοφορίας και ανήκαν στην πτωχευμένη εταιρεία.
Όπως σημειώνεται «είναι μεταχειρισμένα-σκονισμένα και λερωμένα λόγω της πολύμηνης ακινησίας σε εξωτερικό χώρο και θα αποδοθούν στον υπερθεματιστή στην κατάσταση που βρίσκονται ως έχουν και χωρίς καμία διασφάλιση καλής λειτουργίας».
Όσον αφορά το πόσο πωλούνται, τονίζεται ότι, ως τιμή πρώτης προσφοράς του παραπάνω κινητού εξοπλισμού, δηλαδή των οκτώ οχημάτων επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, κατόπιν σχετικής εισήγησης της Συνδίκου πτώχευσης (σύμφωνα με το άρθρο 165 του Ν. 47738/2020 για τα κινητά της πτωχής εταιρείας αξίας μικρότερης από 50.000 ευρώ), περί την εκτιμηθείσα αξία εκάστου των οχημάτων, η οποία έγινε αποδεκτή από την Εισηγήτρια Πτώχευσης με την υπ’ αριθ. 206/2025 Έκθεσή της του Πρωτ/κείου Αθηνών (Τμήμα Πτωχεύσεων), ορίζεται συνολικά το ποσό των 22.950 ευρώ.
Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι τα έξοδα μεταβίβασης και τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 βαρύνουν τον υπερθεματιστή και ότι η παραλαβή θα γίνει από τον υπερθεματιστή αποκλειστικά με δικό του μεταφορικό μέσο.
Σημειώνεται ότι τα οχήματα βρίσκονται σε χώρο επί της οδού Αιγαίου και Δημοσθένους στα Σπάτα Αττικής και «η εξέτασή τους μπορεί να γίνει από τους ενδιαφερόμενους με την βοήθεια και τεχνικού συμβούλου της επιλογής τους χωρίς όμως τη χρήση εργαλείων ή άλλων μηχανικών μέσων και χωρίς να τεθούν σε κίνηση τα οχήματα».
Όπως ισχύει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, η Σύνδικος της πτώχευσης «ουδεμία ευθύνη φέρει έναντι των συμμετεχόντων στον πλειστηριασμό και στον πλειοδότη για πάσης φύσεως νομικά ή πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη οποιασδήποτε ιδιότητας του κινητού εξοπλισμού μεταχειρισμένων οχημάτων».
Έτσι, με την συμμετοχή στον πλειστηριασμό άπαντες ρητά δηλώνουν, συμφωνούν και αποδέχονται ότι δεν αποκτούν καμία αξίωση κατά της Συνδίκου της πτώχευσης. Δηλαδή «κάθε υποψήφιος πλειοδότης συμμετέχει στον διενεργούμενο πλειστηριασμό αποκλειστικά με δική του ευθύνη, αφού προηγουμένως έχει πραγματοποιήσει τον απαιτούμενο νομικό και πραγματικό έλεγχο».