Οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν τις προβλέψεις τους για το 2025 την περασμένη εβδομάδα, κάνοντας λόγο για μια θολή οικονομική εικόνα των ΗΠΑ και μια ασθενέστερη βραχυπρόθεσμη ζήτηση.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι τους προειδοποίησαν για την επιβράδυνση των κρατήσεων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών ταξιδιών, επικαλούμενοι τον εμπορικό πόλεμο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τις μαζικές κυβερνητικές απολύσεις, τους λιγότερους επισκέπτες από τον Καναδά και άλλες χώρες.
Το καταναλωτικό κλίμα έπεσε αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. Η Bank of America ανέφερε σε έκθεσή της την Πέμπτη ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για «ωραίες να έχεις» διακριτικές υπηρεσίες, όπως εστιατόρια και τουρισμός, υποχώρησαν τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. «Νομίζω ότι ενεργούμε σαν να πηγαίνουμε σε ύφεση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Delta Ed Bastian στην εκπομπή “Squawk Box” του CNBC την Τετάρτη. «Νομίζω ότι όλοι παίρνουν αμυντική στάση».
Πρόκειται για μια απότομη αλλαγή από την αρχή του έτους, όταν ο Bastian δήλωσε ότι το 2025 θα ήταν η «καλύτερη οικονομική χρονιά» στην ιστορία της αιωνόβιας αεροπορικής εταιρείας.
Όπως αναφέρει το CNBC τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ποντάρουν ακόμη περισσότερο στους εύπορους ταξιδιώτες που έφεραν ρεκόρ εσόδων στον απόηχο της πανδημίας.
Η γνωστή εταιρεία οικονομικών ταξιδιών Spirit Airlines χρησιμοποίησε την περασμένη εβδομάδα μια αγαπημένη ατάκα από τον χαρακτήρα του Parker Posey από τη Βόρεια Καρολίνα στην ταινία «The White Lotus» σε μια διαφήμιση για τις ακριβότερες και πιο ευρύχωρες θέσεις του αερομεταφορέα.
«Απλά δεν νομίζω ότι σε αυτή την ηλικία, είναι γραφτό να ζήσω μια άβολη ζωή», ανέφερε η Spirit στον λογαριασμό της στο Instagram πάνω από μια εικόνα του “Big Front Seat”, το οποίο μπορεί να φέρει τριπλάσια τιμή από ένα κανονικό κάθισμα με αντάλλαγμα περισσότερο χώρο για τα πόδια και άλλα προνόμια.
Μέχρι στιγμής, τα στελέχη είναι πιο αισιόδοξα για τα ακριβά διεθνή αεροπορικά δρομολόγια και για τις θέσεις όπως η business class και η premium economy των μεγάλων αποστάσεων.
«Ο αντίκτυπος ήταν πιο έντονος στο εσωτερικό και συγκεκριμένα στην οικονομική θέση με την εξασθένηση τόσο στα καταναλωτικά όσο και στα εταιρικά ταξίδια», δήλωσε ο πρόεδρος της Delta, Glen Hauenstein, σε μια κλήση για τα κέρδη την περασμένη εβδομάδα. «Αν και δεν έχουμε ανοσία σε αυτό το περιβάλλον, συνεχίζουμε να βλέπουμε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις διεθνείς πτήσεις και στις διαφοροποιημένες ροές εσόδων μας, συμπεριλαμβανομένων των premium και loyalty, που αντικατοπτρίζουν την υποκείμενη δύναμη του βασικού μας καταναλωτή».
Πηγή: Money Tourism