Σειρά επιχειρηματικών ραντεβού ξεκίνησε στην Αθήνα μεταξύ Ελλήνων παραγόντων του κλάδου της κρουαζιέρας και ξένων operators όπως οι Royal Caribbean, MSC Cruises και Carnival Corporation. Οι επαφές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του διήμερου Posidonia Sea Tourism Forum που ξεκινά σήμερα Τρίτη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο οποίο συμμετέχει το σύνολο σχεδόν της βιομηχανίας τουρισμού της Ανατολικής Μεσογείου συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων από την Τουρκία και την Ιταλία. Τα πρώτα στοιχεία από τον ΟΛΠ για τη μέχρι στιγμής το 2017 δραστηριότητα του home porting είναι ενθαρρυντικά, αν και το δείγμα είναι μικρό λόγω εποχικότητας. Οι επιβάτες που ξεκίνησαν και ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά αυξήθηκαν το πρώτο τετράμηνο στους 35.000 απο 27.000 πέρυσι σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ». Σημειώνεται πως το σύνολο της διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας το 2016 στον Πειραιά ήταν της τάξεως του 1,1 εκατ.
Μεταξύ των στελεχών που βρίσκονται στην Αθήνα για να συμμετάσχουν στο forum είναι και ο Michel Nestour αντιπρόεδρος της Carnival Corporation, ο Ukko Metsola αντιπρόεδρος της Royal Caribbean Cruises, ο Larry Pimentel πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Azamara Club Cruises, ο ομόλογός του από την Grupo Pullmantur, Richard Vogel, ο Γιώργος Κουμπενάς της Celestyal Cruises όπως και οι Luigi Pastena της MSC Cruises, Craig Milan της Virgin Voyages, Elisabetta de Nardo της Silversea Cruises και Claudius Docekal της Crystal Cruises.
Αν και οι ελληνικές επιδόσεις στην κρουαζιέρα δεν δικαιολογούν ιδιαίτερη αισιοδοξία συγκρινόμενες με αυτές της Ιταλίας ή της Ισπανίας, ο ΟΛΠ έχει δρομολογήσει το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς για την οποία υπάρχουν πολύ υψηλές προσδοκίες. Με δεδομένη τη δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί από μια τόσο μεγάλη αγορά και τις απευθείας τακτικές και ναυλωμένες πτήσεις που δρομολογούνται αργότερα φέτος σύμφωνα με την Cosco αλλά και κυβερνητικές πηγές, το ενδιαφέρον των μεγάλων ξένων επιχειρήσεων κρουαζιέρας είναι ευνόητο. Και αυτό, διότι ενώ για τα επόμενα δύο χρόνια οι προβλέψεις για την κρουαζιέρα στη Δυτική Μεσόγειο είναι θετικές, για την Ανατολική μιλούν για συρρίκνωση. Αιτία η πολιτική ένταση σε χώρες όπως η Τουρκία και κυρίως η γεωπολιτική αναταραχή στη Συρία που έχει πλήξει το ενδιαφέρον της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.