Iστορίες πίσω από την επιτυχία και την είσοδο στο Πανεπιστήμιο.. Στην ιατρική με 19.205 μόρια και κοινωνικό φροντιστήριο!

586

Κάθε υποψήφιος μια ιστορία με στόχο μια ευκαρία στη ζωή. Το «σημείο εκκίνησής» τους διαφορετικό όπως και οι δυνατότητες που τους δόθηκαν  η ορμή όμως όπως και η επιθυμία να φθάσουν στο στόχο η ίδια.

Από το 2ο ΕΠΑΛ Πύργου στην Ιατρική Σχολή Πατρών με 19.205 μόρια – Ελένη Παυλή

Όταν πριν από τρία χρόνια, η Ελένη Παυλή περνούσε το κατώφλι του 2ο Επαγγελματικού Λυκείου, στον Πύργο, δεν φανταζόταν ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα την έφερναν στο κατώφλι ενός ΑΕΙ και μάλιστα σε μια Σχολή υψηλών απαιτήσεων, όπως η Ιατρική.

Με πείσμα, επιμονή και με τη στήριξη των καθηγητών της, η Ελένη Παυλή κατάφερε να συγκεντρώσει 19.205 μόρια και χάρη σε μια φετινή νομοθετική ρύθμιση που έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές των ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις αποκαλούμενες πρωτοκλασάτες πανεπιστημιακές σχολές, εισήχθη στην Ιατρική Σχολή Πατρών, καταλαμβάνοντας την πρώτη από τις δύο θέσεις που προβλέπονται για τους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων.

«Ήταν μια ευκαιρία ζωής αυτό που συνέβη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η νεαρή -φοιτήτρια πλέον- και εξηγεί πως προτού ανοίξει ο δρόμος για την Ιατρική, στόχευε στην εισαγωγή σε κάποιο ΤΕΙ Μαιευτικής ή Νοσηλευτικής.

«Είχα στο μυαλό μου ότι θα ασχοληθώ με τον τομέα Υγείας, αλλά τότε, λόγω του ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα εισαγωγής στην Ιατρική, σκεφτόμουν κάποιο ΤΕΙ Μαιευτικής ή Νοσηλευτικής», εξηγεί.

Την ευκαιρία που της δόθηκε, η νεαρή Ελένη δεν την άφησε να πάει χαμένη. «Έβαλα τα δυνατά μου για να πετύχω γιατί πιστεύω πως μπορώ να εκπληρώσω πολλούς στόχους μέσα από αυτή τη Σχολή που έχω επιλέξει», τονίζει.

Εξηγώντας τους λόγους που την οδήγησαν στο επαγγελματικό λύκειο, σημειώνει πως «τα ΕΠΑΛ δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά σε ό,τι αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση στο μέλλον», ενώ και οι συνθήκες «από άποψη μαθημάτων, είναι ευκολότερες σε σχέση με τα γενικά λύκεια».

Για να πετύχει το στόχο της, εκτός από την πολύ σκληρή προσωπική δουλειά που χρειάστηκε να καταβάλλει, είχε την αμέριστη συμπαράσταση των καθηγητών της στο 2ο ΕΠΑΛ Πύργου, όπου φοιτούσε, αλλά και των καθηγητών της στο Κοινωνικό Φροντιστήριο.

«Οι καθηγητές μου και στο σχολείο και στο Κοινωνικό Φροντιστήριο, που έκανα κάποια μαθήματα τα απογεύματα, με βοήθησαν πάρα πολύ και χωρίς τη βοήθειά τους δεν θα μπορούσα να τα καταφέρω και να φτάσω τόσο ψηλά», υπογραμμίζει.

Μένοντας με τη μητέρα και τα άλλα τέσσερα αδέλφια της, λόγω του χωρισμού των γονέων της, η Ελένη Παυλή έθεσε ψηλά τον πήχυ για τον εαυτό της, ελπίζοντας να ανοίξει τον δρόμο και για τα υπόλοιπα, μικρότερα σε ηλικία, παιδιά της οικογένειας. «Ελπίζω πως θα με ακολουθήσουν και θα έχουν κι αυτή μια ευκαιρία ζωής, όπως αυτή που δόθηκε σε μένα», σημειώνει.

Όσο για τα όνειρά της για το μέλλον; «Να τελειώσω τη Σχολή μου και να κάνω αυτό που αγαπάω. Να είμαι σ’ έναν χώρο κάθε μέρα και να κάνω αυτό που πραγματικά μου αρέσει χωρίς να έχω στο μυαλό μου ότι θα πάω να κάνω μία δουλειά με το ζόρι», λέει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η Ελένη Παυλή επέλεξε την Ιατρική με έναν κυρίως γνώμονα: «να μπορώ να βοηθήσω ανθρώπους, που είναι σημαντικό για μένα» τονίζει και δεν κρύβει τη χαρά της για τη φοιτητική ζωή που την περιμένει.

Η αδικία που φρενάρει τον Αντώνη

Πρώτος στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατετάγη ο μαθητής του 32ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, Αντώνης Παράσογλου, ο οποίος, αν και πέρασε και στη Νομική Κομοτηνής, δεν θα μπορέσει να πάει λόγω οικονομικών δυσκολιών.

«Η πρώτη μου επιλογή ήταν η Νομική, αλλά η οικονομική στενότητα της οικογένειας, δε μου δίνει τη δυνατότητα να μεταβώ στην Κομοτηνή για σπουδές. Ο πατέρας μου είναι εργάτης, σε εταιρία με γυαλικά και η μητέρα μου καθηγήτρια φυσικής, oπότε θα σπουδάσω στο ΑΠΘ, με στόχο να κυνηγήσω και το μεγάλο μου όνειρο που είναι το διπλωματικό σώμα» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Παράσογλου, ο οποίος μάλιστα πλέκει το εγκώμιο των καθηγητών του στο Γενικό Λύκειο.

«Στο λύκειο είχα αξιόλογους καθηγητές οι οποίοι με βοήθησαν πολύ στην προσπάθειά μου και μόνο την τελευταία χρόνια πήγα σε φροντιστήριο» εξηγεί ο νεαρός, ο οποίος αγαπά πολύ το κολύμπι και είναι αθλητής κολύμβησης στον ΑΡΗ Θεσσαλονίκης.

Το… δίλημμα

Με μεθοδικότητα στο διάβασμα κατέκτησε την πρωτιά στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ ο Παναγιώτης Μυστακίδης, μαθητής του Κολλεγίου Ανατόλια.

Παράλληλα, έγινε δεκτός και στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, στα πεδία των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανολογίας.

«Δεν έχω αποφασίσει ακόμα πού θα πάω, καθώς και τα δύο πανεπιστήμια είναι εξαιρετικά. Αυτό που κυρίως θέλω είναι να ασχοληθώ με την έρευνα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο νεαρός αριστούχος, ο οποίος από μικρός είχε αποσπάσει διακρίσεις στα μαθηματικά και τη φυσική.

Η ανασφάλεια τον στέλνει  στα καράβια

Με 19.025 μόρια ο πρώτος των αποφοίτων του ΕΠΑΛ Βροντάδου Χίου μπορούσε να πάει σε όποια σχολή ήθελε.
Η ναυτική παράδοση του τόπου του, μαζί με τη σιγουριά της επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά προπάντων την αγάπη του για τη θάλασσα, τον έκαναν να διαλέξει την «χαμηλών βαθμολογικών απαιτήσεων» σχολή Αξιωματικών Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.
Ο λόγος για τον Μάρκο Μούνδρο, που σήμερα δηλώνει περήφανος για το ότι έκανε πράξη ένα παιδικό του όνειρο. Να μπαρκάρει…

«Από μικρός, από το γυμνάσιο ακόμα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «ήξερα πως ήθελα να γίνω αξιωματικός στα καράβια. Αυτό σε συνδυασμό με την κατάσταση της ανεργίας και της ανασφάλειας στα άλλα επαγγέλματα με έκαναν μα αποφασίσω να κάνω πραγματικότητα το όνειρό μου. Ξέρω πως είναι δύσκολη η δουλειά του ναυτικού, αλλά τι δεν είναι δύσκολο στις μέρες μας πια;».

Όσον αφορά στα 19.025 μόριά του, ο Μάρκος Μούνδρος λέει πως «η προετοιμασία ξεκίνησε από το περσινό καλοκαίρι, πλην όμως δεν στερήθηκε πράγματα. Είχε πρόγραμμα και δεν ζορίστηκε». «Ακόμα και τα μαθήματα βαρύτητας μου άρεσαν κι έτσι είχα όρεξη να διαβάσω» καταλήγει.

Ξεπερνώντας τα 19.000 μόρια και οι τρεις τους εξασφάλισαν μία θέση στις σχολές που ήταν η πρώτη τους επιλογή, ενώ ταυτόχρονα κατάφεραν να εισαχθούν στις πρώτες θέσεις των τμημάτων που είχαν επιλέξει.

Το μυστικό του Σπύρου

Ο Σπύρος Ζαφείρης, ο Παναγιώτης Μερτζάνης και ο Νίκος Κουβάτσος μίλησαν στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για την επιτυχία τους αυτή.
Ο Σπύρος Ζαφείρης, με 19.138 μόρια, κατάφερε να εισαχθεί 3ος στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανικών του ΕΜΠ.

«Δεν περίμενα να πάω πάνω από 19.000 μόρια. Περίμενα όμως να πιάσω τη σχολή που ήθελα επειδή η προετοιμασία ήταν πολύ καλή», τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και πρόσθεσε ότι «ήμουν σίγουρος ότι δεν θα αποτύχω εάν παρέμενα χαλαρός και δεν αγχωνόμουν. Η έλλειψη άγχους δίνει τους καλούς βαθμούς κι αυτό πρέπει να έχουν υπόψη τους όσοι δίνουν εξετάσεις».

Το άλλο μυστικό της επιτυχίας, σύμφωνα με τον Σπύρο, είναι να ψάχνεις τις σχολές που σου αρέσουν.

«Εγώ είχα επιλέξει πέντε σχολές που μου άρεσαν όλες πάρα πολύ. Η βάση στην τελευταία από αυτές ήταν 12.000 μόρια. Θα ήμουν ικανοποιημένος αν πέρναγα ακόμη κι εκεί κι αυτό μου επέτρεψε να πάω χαλαρός στις εξετάσεις. Το τρίτο που χρειάζεται είναι πολλά διαγωνίσματα, ώστε να αποκτήσεις εμπειρία», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν περίμενε αυτήν την επίδοση

Ο Παναγιώτης Μερτζάνης, με 19.068, κατάφερε να μπει 2ος στη Σχολή Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Ήξερα ότι θα περάσω στη σχολή που θέλω, αλλά πάντως δεν περίμενα αυτήν την επίδοση. Στα μαθηματικά έγραψα 19,5» (σσ: σχεδόν το 84% έγραψε κάτω από τη βάση).
«Νομίζω ότι πήγα τόσο καλά επειδή μου αρέσουν πολύ τα μαθηματικά και έδωσα όλο μου το βάρος σε αυτό το μάθημα, λόγω του αυξημένου συντελεστή βαρύτητας. Νομίζω ότι πολλοί υποψήφιοι δεν πήγαν καλά σε αυτό το μάθημα επειδή τα θέματα ήταν πολλά φέτος και απαιτούσαν και γνώσεις από άλλες χρονιές», επισημαίνει και προσθέτει:
«Διάβαζα ένα τρίωρο την ημέρα και έκανα και άλλες δραστηριότητες. Αυτό που θα έλεγα στα παιδιά που θα δώσουν του χρόνου είναι να προσπαθήσουν πολύ για να πετύχουν τον στόχο τους αλλά χωρίς άγχος».

Μεράκι από τον Ν. Κουβάτσο

Ο Νίκος Κουβάτσος, με 19.134 εισήχθη στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ και λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Ήξερα ότι θα περάσω σε αυτή τη σχολή χωρίς να έχω αγωνία για την επίδοση. Στις πανελλήνιες εξετάσεις μπορείς να πετύχεις είτε είσαι καλός μαθητής σε όλη σου τη μαθητική ζωή είτε “γκαζώσεις” τα δυο τελευταία χρόνια.

Εάν όμως έχεις μεράκι και διαβάζεις δεν χρειάζεται να δώσεις όλες τις δυνάμεις σου στο τέλος».
Από αυτή την άποψη είναι σημαντικό να είσαι καλός μαθητής σε όλες τις τάξεις, λέει ο Νίκος και προσθέτει ότι «είναι σημαντικό επίσης να προσέχεις τον ύπνο σου και το φαγητό σου – δεν είναι καλό να κοιμάσαι υπερβολικά αργά. Θα έλεγα, τέλος, ότι δεν έχει τόση σημασία το φροντιστήριο όσο η προσπάθεια που κάνεις εσύ ο ίδιος και φυσικά η στήριξη που έχεις από την οικογένειά σου».

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις