Πράξη Nομοθετικού Περιεχομένου –βόμβα έχει ήδη ετοιμάσει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση επειγόντων θεμάτων, με κυριότερο αυτό που αφορά την αύξηση των διοδίων από την εταιρία που εκμεταλλεύεται την Αττική οδό από 1ης Ιουλίου.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Documento η πράξη Νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) θα περιέχει 8 άρθρα και πλην του καυτού θέματος των διοδίων θα περιέχει μεταξύ άλλων και ρύθμιση που θα επεκτείνει τη ρύθμιση των 120 δόσεων και σε νομικά πρόσωπα εταιρίες με τζίρο μέχρι 2 εκατομμύρια ευρώ.
Το θέμα της αύξησης των διοδίων με μονομερή κίνηση των εταιριών που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό είχε προκαλέσει την οργισμένη αντίδραση της κυβέρνησης και ειδικότερα του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που κατηγόρησε ευθέως τους μετόχους της Αττική οδός ΑΕ για πολιτικά παιγνίδια παραμονές εκλογών. Και αυτό γιατί όπως επεσήμαναν κυβερνητικά στελέχη για πρώτη φορά ανακοινώθηκε αύξηση από την εταιρεία χωρίς πριν ούτε καν να έχει ενημερωθεί το αρμόδιο υπουργείο. Η αύξηση να σημειωθεί ότι ήταν στα 3 ευρώ από 2,80 από την 1η Ιουλίου και στα 3,30 ευρώ τον επόμενο χρόνο.
Υπό τοιαύτας προϋποθέσεις, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η στάση που θα κρατήσει έναντι της ΠΝΠ η Νέα Δημοκρατία.
Το περιεχόμενο
Ειδικότερα στο άρθρο 1 του ΠΝΠ προβλέπεται:
· Η αναστολή αύξησης διοδίων στην Αττική οδό
· Η δωρεάν διέλευση όλων των οχημάτων από τα διόδια στις 7 Ιουλίου ημέρα εκλογών (η ρύθμιση θα ισχύει και για εθνικές οδούς που εκμεταλλεύονται ιδιώτες)
Στο άρθρο 2 προβλέπεται η αύξηση οργανικών θέσεων της Ποινικής και της Πολιτικής Δικαιοσύνης και ειδικότερα προβλέπεται η αύξηση:
· Κατά 10 θέσεις των Προέδρων Εφετών
· Κατά 7 θέσεις των εισαγγελέων Εφετών
· Κατά 25 θέσεις των Εφετών
· Κατά 8 των Αντιεισαγγελέων Εφετών
· Κατά 12 των Προέδρων Πρωτοδικών
· Κατά 6 των εισαγγελέων Πρωτοδικών
· Κατά 12 των Πρωτοδικών ,και
· Κατά 5 των αντιεισαγγελέων Πρωτοδικών
Στο άρθρο 3 ρυθμίζονται θέματα ναύλωσης τουριστικών σκαφών
Στο άρθρο 4 θέματα σχετικά με τον κανονισμό παιγνίων της σχετικής ανεξάρτητης αρχής (ΕΕΕΠ)
Στο άρθρο 5 με τροποποίηση των άρθρων 98 και 100 του ν.4611/19 που αφορά τη ρύθμιση χρεών προς την Εφορία μέχρι 120 δόσεις προβλέπεται:
· Η επέκταση της ρύθμισης για τις 120 δόσεις και σε νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΑΕ.ΕΠΕ.ΙΚΕ,ΟΕ και ΕΕ κλπ) υπό την προϋπόθεση ότι ο κύκλος εργασιών τους το 2017 δεν ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια ευρώ.Η ρύθμιση αφορά οφειλές που βεβαιώθηκαν μέχρι 31/12/18
· Εταιρίες που εντάχθηκαν στη ρύθμιση των 36 δόσεων έχουν δικαίωμα να μεταπηδήσουν στις 120 δόσεις
· Εάν οι εταιρίες έχουν διακόψει τις εργασίες τους λαμβάνεται υπόψιν ο κύκλος εργασιών του έτους διακοπής των εργασιών της (να είναι κάτω από 2 εκατομμύρια ευρώ)
Στο άρθρο 6 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις του υπ. Ενέργειας και περιβάλλοντος και στο άρθρο 7 ρυθμίσεις του υπ.Υγείας.
Η έναρξη ισχύος του ΠΝΠ ,δεδομένης της εξαγγελεθείσας για την 1η Ιουλίου αύξηση των διοδίων της Αττικής οδού λογικά θα ισχύσει, το αργότερο από την ερχόμενη Δευτέρα.
Παρατάσεις
Παράλληλα παρατείνονται , για ένα έτος η προθεσμία διόρθωσης των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Ελληνικού Κτηματολογίου και η προστασία των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων τόσο των πολιτών όσο και του Δημοσίου. Καθώς επίσης έως τις 23.8.2019, η ισχύς των πινάκων κατάταξης των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών του σχολικού έτους 2018-2019, προκειμένου να διασφαλιστεί η εμπρόθεσμη πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020.
Γιατί με ΠΝΠ
Πράξη νομοθετικού περιεχομένου είναι το νομοθέτημα που θεσπίζεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου και δεν προαπαιτεί τη συμμετοχή της Βουλής. Όμως για τη διατήρηση της ισχύος μιας πράξεως νομοθετικού περιεχομένου, πρέπει αυτή να εισαχθεί στη Βουλή για κύρωση εντός σαράντα (40) ημερών από την έκδοσή της (ή από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο) και να κυρωθεί από τη Βουλή εντός τριών (3) μηνών από τότε που εισάχθηκε για κύρωση.
Αν δεν τηρηθούν οι παραπάνω προθεσμίες, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου παύει να ισχύει. Διατηρεί, όμως, την ισχύ της για το χρονικό διάστημα που προηγείται της εκπνοής των προαναφερθεισών προθεσμιών. Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου δεν μπορεί να ακυρωθεί δικαστικώς γιατί θεωρείται άσκηση πρωτογενούς νομοθετικής εξουσίας και όχι εκτελεστή διοικητική πράξη και γι αυτό το ΣτΕ απορρίπτει τις σχετικές προσφυγές ως απαράδεκτες. Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου μπορεί να καταργηθεί από νέο νομοθέτημα.