Σε σταδιακή αντικατάσταση έως και 15.000 πιστωτικών και χρεωστικών καρτών προχωρούν οι τράπεζες, σε μια προσπάθεια να εξαλείψουν τις επιπτώσεις της υποκλοπής των στοιχείων πελατών τους που καταγράφηκε σε εταιρεία ταξιδιωτικής πρακτόρευσης.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» πρόκειται για ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των online πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών, δηλαδή κρατήσεων αεροπορικών, ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ξενοδοχείων, αυτοκινήτων, ταξιδιωτικών ασφαλίσεων.
Αν και τα κρούσματα χρεώσεων πελατών για συναλλαγές που ουδέποτε πραγματοποίησαν ήταν πολύ λιγότερα και συγκεκριμένα μερικές δεκάδες περιπτώσεις, οι τράπεζες υποχρεώθηκαν να λειτουργήσουν προληπτικά και εκτός από την «παρακολούθηση» των εν λόγω καρτών, προχωρούν σταδιακά στην αντικατάστασή τους, ακυρώνοντας σύμφωνα με τις πληροφορίες της εφημερίδας, όλες τις κάρτες πελατών τους που είχαν ήδη πραγματοποίηση έστω και μία συναλλαγή κατά το παρελθόν στον σχετικό ιστότοπο.
Εκτός από το κόστος αντικατάστασης των καρτών, οι τράπεζες έχουν επωμιστεί και το κόστος των όποιων συναλλαγών πραγματοποιήθηκαν, το οποίο δεν επιβαρύνει τους κατόχους των καρτών.
Στη βάση αυτή η έρευνα που διεξάγεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου, επικεντρώνεται στο εάν η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε τη σχετική πιστοποίηση, η οποία θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Στον βαθμό που διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση η έρευνα θα πρέπει να αναδείξει πώς έγινε η διαρροή των στοιχείων των καρτών.
Σημειώνεται ότι για πληρωμές σε περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), απαιτείται από τον εκδότη της κάρτας (π.χ. τράπεζα, ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος, κ.λπ.), η ισχυρή ταυτοποίηση του κατόχου της και της συναλλαγής του.