Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Συνολικά 112,6 εκατ. κιβώτια προϊόντων της CCHBC, δηλαδή 639,342 εκατ. λίτρα ή 2,7 δισ. μερίδες καταναλώθηκαν στην Ελλάδα την περασμένη χρονιά. Ποσότητα η οποία ήταν αυξημένη κατά 0,8% σε σχέση με το 2018 και πορεία η οποία αποδίδεται από τη διοίκηση της CCHBC στη σταθερή ανάκαμψη της οικονομίας. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες Πέμπτη η CCHBC για την πορεία των οικονομικών της μεγεθών το 2019, στην Ελλάδα σημειώθηκε καλή ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως στα προϊόντα με μηδενικές θερμίδες, με πρωταγωνιστές την Coca-Cola Zero και την Fanta Zero.
Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες αυξήθηκε με διψήφιο ποσοστό στο έτος, ενισχυμένη από τις νέες κυκλοφορίες Schweppes με γεύση πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, οι νέες παραλλαγές του Monster, Mango Loco και Tropical, καθώς και η κυκλοφορία του Predator ενίσχυσαν τις ήδη καλές επιδόσεις. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών σημείωσε άλλη μια χρονιά ανάπτυξης, ενώ οι κατηγορίες των χυμών και του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού υποχώρησαν, σημειώνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
Σε επίπεδο ομίλου η CCHBC πούλησε πέρυσι 2,264 δις. κιβώτια προϊόντων, 3,3% περισσότερα από το 2018, με τις καθαρές πωλήσεις της να έχουν ξεπεράσει πλέον τα 7,02 δις. ευρώ 5,5% υψηλότερες σε σχέση με αυτές που είχε πετύχει ο όμιλος το 2018 ή +4,4% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.
Οι όγκοι πωλήσεων ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκαν συνολικά κατά +3.5%, με τις πωλήσεις των προϊόντων με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη να έχουν καταγράψει αύξηση 26,7% και +7,1% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 19,6% σε 442,6 εκατ. ευρώ με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες ως ποσοστό των πωλήσεων να ανέρχονται σε 6,9%, ενώ το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή 0,62 ευρώ, 8,8% υψηλότερο σε σχέση με το 2018. Τη φετινή χρονιά το βάρος θα “πέσει” στην κυκλοφορία του Costa Coffee σε τουλάχιστον 10 από τις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος.