Σε ιδιώτες δίνει η κυβέρνηση τα έργα ψηφιοποίησης για την τηλεκπαίδευση

90
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναθέτει έναντι αδράς αμοιβής σε εταιρείες της ελεύθερης αγοράς την ενίσχυση του δικτύου τηλεκπαίδευσης, παρακάμπτοντας έμπειρους φορείς του χώρου που τελούν υπό την εποπτεία του.
● Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ.

Το παράδειγμα της κεντρικής κυβέρνησης φαίνεται ότι ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας, αναζητώντας να αναθέσει επείγοντα έργα (βλ. ψηφιοποίηση) όχι σε δημόσιους φορείς αλλά επί πληρωμή, σε ιδιώτες. Εν προκειμένω, μάλιστα, γνωστούς πελάτες-υπεργολάβους οι οποίοι τρέχουν παράλληλα και πολλά άλλα έργα της κυβέρνησης.

Θέλοντας να ενισχύσει το πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης που αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα λόγω των υψηλών απαιτήσεων σε όλο το σχολικό δίκτυο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έψαξε για τρόπους αναβάθμισης του υπάρχοντος κεντρικού δικτύου, του γνωστού Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Δεν αναζήτησε τις δυνατότητες του ίδιου του υπουργείου ώστε

● να φτιάξει μια ιστοσελίδα
● να δημιουργήσει εικαστικό υλικό για χρήση στα social media
● να οργανώσει και λειτουργήσει τηλεφωνικό και ηλεκτρονικό help desk.

Δεν σκέφτηκε ν’ αξιοποιήσει κανέναν από τους εκατοντάδες πληροφορικάριους, γραφίστες και ειδικούς τεχνικούς που έχει στις υπό την αιγίδα του δομές. Ούτε καν απευθύνθηκε στο καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βέβαια, εκεί έχουν πολλή δουλειά αυτή την περίοδο. Ισως γι’ αυτό, η ηγεσία του υπουργείου έψαξε (;) και βρήκε κάποιους από τους πολύ καλούς πελάτες όχι μόνον του Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και του Εσωτερικών και του Δήμου Αθηναίων και άλλων κυβερνητικών δομών.

Προφανώς, είναι πολλές οι εγγυήσεις που πήρε. Πώς να εξηγηθεί γιατί δεν προχώρησε με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, δηλαδή αναζήτηση τριών προσφορών και επιλογή της πιο συμφέρουσας; Οχι μία αλλά δύο ιδιωτικές εταιρείες με απευθείας ανάθεση, ύψους σχεδόν 130.000 ευρώ, ανέλαβαν το απαιτητικό έργο.

Με τίτλο «Μαθαίνουμε σπίτι» η καμπάνια κόστισε:

● 20.548 ευρώ για την κατασκευή της ιστοσελίδας
● 72.168 ευρώ για τη δημιουργία εικαστικού υλικού για χρήση στα social media και
● 35.563 ευρώ για το help desk.

Πάντως, η μία εκ των εταιρειών που επελέγησαν γνωρίζει καλά τον χώρο. Τον πολιτικό. Πρόκειται για εταιρεία επικεφαλής της οποίας είναι η άλλοτε υπεύθυνη του Γραφείου Επικοινωνιακού Σχεδιασμού και Νέων Μέσων στο γραφείο του Γιώργου Παπανδρέου (όταν ήταν πρωθυπουργός) και είχε την εποπτεία σε πολλά τότε μεγάλα projects (primeminister.gov.gr, government.gov.gr κ.ά.) καθώς και μεγάλες καμπάνιες για τον τουρισμό με τη θέση της επικεφαλής του τομέα και στον ΕΟΤ. Ηταν επίσης διαχειρίστρια των social media του πρωθυπουργού Παπανδρέου, όταν αναγγέλθηκε το 2009 η προσφυγή στο ΔΝΤ και μετά, για το διάστημα που αρχίσαμε να ζούμε στο πετσί μας αυτό το φαρμάκι.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι πολύ δημοφιλής σε κυβέρνηση και δήμο. Με μια απλή αναζήτηση στη Διαύγεια, εντοπίσαμε ότι έχει αναλάβει επίσης τη δημιουργία ιστότοπου της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την κατασκευή των σελίδων citysolidarity.gov.gr και animalsolidarity.gov.gr του υπουργείου Εσωτερικών καθώς και έργα για τον Δήμο Αθηναίων ακόμη και πριν από τις εκλογές.

Για το θέμα ήδη έχουν προβεί σε ερώτηση στη Βουλή οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη. Ζητούν λεπτομέρειες για τα κριτήρια επιλογής των δύο ιδιωτικών εταιρειών, υπογραμμίζουν πως το υπουργείο Παιδείας έχει τη δυνατότητα να παράγει τα υλικά με ίδια μέσα, ελαχιστοποιώντας το κόστος και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των υπαλλήλων του. Ρωτούν ακόμα κατά πόσο οι αναθέσεις των 130.000 ευρώ θα συμβάλουν στη βελτίωση του συστήματος τηλεκπαίδευσης και αναρωτιούνται για τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που θα επιφέρουν οι εν λόγω αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως.

Ο εξοπλισμός

Παράλληλα, σημειώνουν ότι το υπουργείο Παιδείας επενδύει 128.279 ευρώ στην επικοινωνία και τίποτα στην ουσία. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή απόφαση σχετικά με την υλικοτεχνική αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το οποίο αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος τηλεκπαίδευσης και αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες.

Στο ίδιο μήκος κύματος, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για παροχή ή/και επιδότηση τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα και ως αποτέλεσμα αποκλείονται από το πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις