Αν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ως υπουργός Μεταφορών συνέδεσε το όνομά του στη Θεσσαλονίκη με το ξήλωμα του τραμ και τη δημιουργία του ΟΑΣΘ το 1957, ένας άλλος Καραμανλής, ο Κώστας, σημερινός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνδέει ξανά το όνομα με την πόλη και την εκχώρηση δημόσιων συγκοινωνιών σε ιδιώτες.
Διότι πριν ακόμη κατασκευαστεί και λειτουργήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ιδιωτικοποιηθεί! Η είδηση-βόμβα πασπαλίστηκε χθες με επικοινωνιακά φρου φρου, βίντεο, αναπαραστάσεις, σχέδια και τις βόλτες πάνω στα –σκεπασμένα ακόμη από άμμο– αρχαία του σταθμού Βενιζέλου του κ. Καραμανλή και του προέδρου της Αττικό Μετρό Νίκου Ταχιάου.
Η ανακοίνωση του υπουργού αποκαλυπτική: «Πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Γιατί χωρίς αυτόν τον φορέα δεν μπορούμε να έχουμε ένα Μετρό σε λειτουργία».
Τώρα αποκαλύπτεται δηλαδή ότι αυτό ήταν το μοναδικό κρυφό σχέδιο που είχε η κυβέρνηση και αυτός ήταν ο λόγος που στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο κ. Καραμανλής κατέθεσε τροπολογία με την οποία αφενός παρατεινόταν η λειτουργία του ΟΑΣΘ μέχρι 31/12/22, αφετέρου –και κυρίως, όπως αποδεικνύεται– καταργούνταν οι διατάξεις του Ν. 4482/2017 (νόμος Σπίρτζη) αναφορικά με το πλαίσιο παροχής συγκοινωνιακού έργου στην περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, πρωτίστως αυτές που αναφέρονταν στη σύσταση και λειτουργία της ανώνυμης εταιρείας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) ως θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕΘ για την εκτέλεση του συνόλου του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.
Για να εξηγηθεί απλά: η κυβέρνηση σκοπεύει να εκχωρήσει όχι κάποιο μέρος της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα η συντήρηση των συρμών, αλλά τη λειτουργία του έργου, δηλαδή τα εισιτήρια, το πρόγραμμα δρομολογίων και κάθε κίνηση σε ιδιώτη.
«Οι κουτοπονηριές της κυβέρνησης αποκαλύφθηκαν», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο τέως υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης: «Πιστοί στην παράδοσή τους, μετά το διαχρονικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ που τον διαλύσανε προετοιμάζουν τη συνέχισή του με την ιδιωτικοποίηση λειτουργίας του Μετρό, με την καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης και με ένα έργο που θα έπρεπε σήμερα να είναι σε δοκιμαστική λειτουργία και τελικά δεν θα έχει ολοκληρωθεί, παρά τις εξαγγελίες, μέχρι τον Απρίλιο του 2023».
Δυστυχώς δεν κουβαλούσε τίποτα άλλο για τη Θεσσαλονίκη χθες ο υπουργός. Επανέλαβε διαβεβαιώσεις για ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2023, αλλά δεν έδωσε ούτε ένα στοιχείο για το τι γίνεται σήμερα. Ανακάτεψε τον σταθμό Αγίας Σοφίας και την απόσπαση του Κρηναίου με την απόσπαση στη Βενιζέλου, ζήτησε «να αφήσουμε στη μέση τη διχόνοια» (να εννοεί την παγκόσμια κοινότητα των αρχαιολόγων που απευθύνει εκκλήσεις στον πρωθυπουργό για μη απόσπαση των αρχαιοτήτων;), δεν είπε τίποτα για τις αποζημιώσεις που ζητά ο εργολάβος. Και έκανε βιαστικούς υπολογισμούς καθώς είδε ότι «το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ η κατασκευή του Σταθμού θα διαρκέσει 18 μήνες».
Δηλαδή, μέσα σε έναν χρόνο θα έχουν λήξει οι προσφυγές στο ΣτΕ; Θα έχουν γίνει οι μελέτες απόσπασης, η απόσπαση (αν θα γίνει) και οι ανασκαφές που θα ακολουθήσουν στο στρώμα με τα ελληνιστικά κατάλοιπα; Κολοβή αριθμητική… Στο τέλος της χθεσινής μέρας στήθηκε ολόκληρη τελετή για να υπογράψει ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας με τον ΟΑΣΘ μνημόνιο συνεργασίας για την παραχώρηση 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Γερμανία. Για τη σαρδελοποίηση που είχαν υποστεί οι πολίτες στη διάρκεια της πρώτης μέρας χωρίς καραντίνα στα λεωφορεία του Οργανισμού κανένας δεν φιλοτιμήθηκε να πει έστω μια κουβέντα…
Πριν από τη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραμανλής βρέθηκε στις Σέρρες και με τον δήμαρχο Αλέξανδρο Χρυσάφη επισκέφθηκαν το υπό ανέγερση νέο κλειστό Κολυμβητήριο του Δήμου Σερρών και το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.
Ο δήμαρχος είχε ανακοινώσει για το Κολυμβητήριο ότι «πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 6.450.000 ευρώ, στη χρηματοδότηση του οποίου καθοριστική ήταν η συμβολή του κ. Καραμανλή».
Είναι να «πνίγεται» κανείς, διότι ο δήμαρχος στη βιασύνη του «ξέχασε» ότι τα 5.500.000 ευρώ τα είχε δώσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ., μετά από αγώνα του τέως δημάρχου Πέτρου Αγγελίδη και της Αφροδίτης Σταμπουλή, τέως βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ. Και για να είμαστε ακριβείς, ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε 950.000 ευρώ για τη μελέτη.
Στο Αυτοκινητοδρόμιο ο υπουργός έκανε και βόλτα –ως συνοδηγός– με αγωνιστικό αυτοκίνητο και, όπως βλέπουμε στη φωτογραφία που ανέβασε το ενημερωτικό site anexartitos.gr, ο κ. Καραμανλής φοράει τη ζώνη του αλλά και κράνος.
Δεν ξέχασε τουλάχιστον την καζούρα που είχε υποστεί όταν δημοσίευσε φωτογραφία του με την κ. Βόζενμπεργκ όπου φαινόταν ότι δεν φορούσε ζώνη και είχε μάλιστα βάλει ειδική εφαρμογή στη θέση της ζώνης για να μην ακούγεται ο ενοχλητικός θόρυβος που εκπέμπεται όταν ξεχνάς να τη φορέσεις.
Ο,τι κέρδισε στην πίστα το έχασε αμέσως μετά στα γραφεία καθώς ο εμφανής συνωστισμός στη σύσκεψη, όπως αποτυπώνεται στις φωτογραφίες, αποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν μάσκες και κανένα άλλο μέτρο προστασίας από τον κορονοϊό.