Παρατείνονται οι συμβάσεις για δώδεκα άγονες αεροπορικές γραμμές , σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενώ ταυτόχρονα “ψήνεται” ένας νέος μεγαλύτερος διαγωνισμός για την περίοδο από το 2021 και έπειτα. Πιο συγκεκριμένα ενώ οι συμβάσεις έληγαν την 1η Οκτωβρίου 2020, δόθηκε τρίμηνη παράταση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Γράφει ο Νίκος Καραγιάννης
Πρόκειται για τις συμβάσεις με:
α)την OLYMPIC AIR (εταιρεία του ομίλου της Aegean) για την εκμετάλλευση, σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, των τακτικών αεροπορικών γραμμών Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Κάρπαθος, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος
aegκαι
β) την SKY EXPRESS για την εκμετάλλευση, σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, των τακτικών αεροπορικών γραμμών Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Κάρπαθος, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος.
Η απόφαση, σύμφωνα με το σκεπτικό, λήφθηκε καθώς στον νέο διαγωνισμό τις 8ης Ιανουαρίου 2020 για την εκμετάλλευση αυτών των γραμμών δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι συμβάσεις με την Olympic Air και την Sky Express που αρχικά υπογράφηκαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, παρατείνονται για δεύτερη φορά, καθώς στις αρχές του έτους (στις 3 Ιανουαρίου συγκεκριμένα), δόθηκε επίσης παράταση λόγω του τότε επικείμενου διαγωνισμού.
Έρχεται νέος διαγωνισμός
Για να υπάρξει αυτή η παράταση, ζητήθηκε και λήφθηκε από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ η συναίνεση των δύο εταιρειών καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προτίθεται να επαναπροκηρύξει τον διαγωνισμό για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μετά. Ενδέχεται πάντως, λόγω του στενού χρονικού πλαισίου διεξαγωγής του διαγωνισμού, να υπάρξει και μία ακόμα παράταση στον χρόνο διάρκειας της υφιστάμενης σύμβασης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την εποχή στο υπουργείο, γίνεται ένας γενικός επανασχεδιασμός για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με πολλή πιθανή την διεύρυνση του πτητικού και οικονομικού αντικειμένου, με δεδομένες τις νέες συνθήκες που επικρατούν στις εγχώριες αερομεταφορές. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο νέος διαγωνισμός θα είναι αντικείμενο της νεοσυσταθείσας ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) και όχι της ΥΠΑ.
Η εκμετάλλευση των αερογραμμών θα συνοδεύεται με οικονομικό αντιστάθμισμα. Στον τελευταίο, άγονο διαγωνισμό, ήταν ύψους 24,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορούσε χρονική διάρκεια εκμετάλλευσης των 12 γραμμών τα 4 χρόνια. Απόλυτο κριτήριο για την επιλογή αναδόχου είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά. Στη διαδικασία αναμένεται να δώσουν το «παρών» οι Aegean-Olympic Air, Sky Express που διατηρούν σήμερα τις συμβάσεις ενώ είναι πιθανόν να δούμε και κάποια άλλη εγχώρια εταιρεία όπως την θυγατρική του ομίλου Μουζενίδη Ellinair.