Εχασαν τη μάχη στο Συμβούλιο της Επικρατείας τόσο η μοναχή Θεονύμφη, κατά κόσμον Μαίρη Αλεξοπούλου, όσο και τέσσερις άλλες μοναχές προερχόμενες από τη Γερμανία.
Η μοναχή Θεονύμφη, κατά κόσμον Μαίρη Αλεξοπούλου, τις δεκαετίες του 60 και του 70 ήταν από τις πλέον ακριβοπληρωμένες τραγουδίστριες στις μεγαλύτερες αθηναϊκές πίστες, («Δειλινά», «Αστέρια», «Παλιά Αθήνα», «Κάστρο», «Βράχος» κ.ά.), ενώ είχε την τύχη να ερμηνεύσει τραγούδια δίπλα σε μεγάλα ονόματα, όπως με τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Γιάννη Βογιατζή, την Μπέσσυ Αργυράκη, τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς, αλλά και τον Γιώργο Κατσαρό, και πολλούς άλλους ακόμα καλλιτέχνες της εποχής εκείνης.
Ωστόσο, μετά τον αιφνίδιο θάνατο της 18χρονης κόρης της σε τροχαίο αποφάσισε να μπει στις τάξεις της Εκκλησίας, μετατρέποντας την βίλα της στο Κορωπί σε ησυχαστήριο.
Τα πρωτόκολλα
Το πρόβλημα για τη Θεονύμφη ξεκίνησε το περασμένο έτος, όταν ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, εξέδωσε τον Απρίλιο, τρία πρωτόκολλα. Με το πρώτο έπαυε τη μοναχή Θεονύμφη από τη θέση της καθηγουμένης του Ιερού Ησυχαστηρίου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κορωπίου και ταυτόχρονα διόριζε ως τοποτηρήτρια τη μοναχή Σαλώμη, από την Ιερά Μονή Παντανάσσας Κερατέας.
Με το δεύτερο, διέτασσε τη μοναχή Θεονύμφη να παραδώσει τα κλειδιά των εξωτερικών θυρών και του ναού, καθώς και τη σφραγίδα και τα βιβλία του Ησυχαστηρίου, ενώ ταυτόχρονα απαγόρευσε να εισέρχονται σε αυτό άνδρες ή γυναίκες μοναχοί άλλης εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας.
Και με το τρίτο πρωτόκολλο παρήγγειλε να απομακρυνθούν άμεσα από το Ησυχαστήριο τέσσερις μοναχές προερχόμενες από τη Γερμανία, για «εκκλησιολογικού χαρακτήρα αιτίες».
Ο μητροπολίτης Μεσογαίας, όπως έγινε γνωστό, ζήτησε την άμεση απομάκρυνση των τεσσάρων γυναικών μοναχών, οι οποίες μόναζαν εκεί από άλλη αδελφότητα, καθώς λόγω της κατά συρροήν αντιεκκλησιαστικούς συμπεριφοράς τους «είχαν προξενήσει αναστάτωση στην Εκκλησία της Ελλάδος» και όχι μόνο.
Στη συνέχεια ο μητροπολίτης κ.κ. Νικόλαος με νέο έγγραφό του προς τη μοναχή Θεονύμφη τής επισήμανε ότι δεν συμμορφώθηκε προς τις εντολές του περί απομάκρυνσης των τεσσάρων γυναικών μοναχών.
Ωστόσο, οι τέσσερις μοναχές είχαν εγγραφεί στο Μοναχολόγιο του Ησυχαστηρίου, αφού προηγούμενα η μοναχή, η οποία εκτελούσε χρέη Γεροντίας, είχε απορρίψει τις ενστάσεις του εν λόγω Μητροπολίτη ως προς την εγγραφή τους, με το αιτιολογικό ότι στερούνται νομικού και πραγματικού ερείσματος. Ετσι, ο μητροπολίτης έπαυσε από τα καθήκοντά της τη μοναχή Θεονύμφη, επικαλούμενος σωματική και πνευματική αδυναμία να τα ασκεί, ενώ της επέτρεψε να παραμείνει στο Ησυχαστήριο. Παράλληλα συγκρότησε πενταμελή επιτροπή από μοναχές και κληρικούς και με πρόεδρο τον πρωτοσύγκελο της μητρόπολης, με μοναδική αρμοδιότητα τη φροντίδα της υγείας, της διατροφής και των καθημερινών αναγκών της.
Η προσφυγή στο ΣτΕ
Αρχικά οι πέντε μοναχές προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητούσαν να ακυρωθούν τα πρωτόκολλα και τα έγγραφα του εν λόγω μητροπολίτη. Υποστήριξαν, όπως αναφέρει το protothema.gr., ότι οι περιορισμοί που τέθηκαν για τη λειτουργία του Ησυχαστηρίου παραβιάζουν τη θρησκευτική ελευθερία και την ελευθερία του συνεταιρισμού, τα οποία κατοχυρώνονται τόσο από το Σύνταγμα όσο και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Σε άλλο σημείο ανέφεραν ότι κατά κατάχρηση εξουσίας ο μητροπολίτης αποτρέπει τη στελέχωση του Ησυχαστηρίου, αφού εποφθαλμιά το εν λόγω ακίνητο (του Ησυχαστηρίου) και επιθυμεί να το σφετεριστεί μετά τον θάνατο της μοναχής Θεονύμφης, προκειμένου να το μετατρέψει ενδεχομένως σε ιδιωτική βίλα.
Όμως, ο ισχυρισμός αυτός απορρίφθηκε από το ΣτΕ ως αναπόδεικτος. Ωστόσο, πριν συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης στο Δ’ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, η μοναχή Θεονύμφη παραιτήθηκε από το δικόγραφο και συνεχίστηκε η δικαστική διένεξη με τις άλλες τέσσερις μοναχές.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν όλους τους ισχυρισμούς των γυναικών μοναχών ως αβάσιμους, απαράδεκτους και στηριζόμενους σε εσφαλμένη προϋπόθεση.
Η ιστορία της Θεονύμφης
Η ιστορία της Μαίρης Αλεξοπούλου, επιτυχημένης τραγουδίστριας στην δεκαετία του ’60 που σήμερα ζει ως γερόντισσα Θεονύμφη, χωρίζεται σε δύο περιόδους: Σε εκείνη που τραγουδούσε μέχρι τα 43 της χρόνια στις πίστες και σε αυτήν που ζει σήμερα στο μοναστήρι.
Ήταν γέννημα θρέμμα του Περιστερίου και πρωτότοκο παιδί μιας εξαμελούς οικογένειας. Η μητέρα της προερχόταν από καλλιτεχνική οικογένεια, με εκείνη να παίζει από μικρή μαντολίνο. Ο πατέρας της, επίτροπος στη Μητρόπολη Περιστερίου, με παλαιές αρχές, έστελνε τα παιδιά του στο Κατηχητικό και ήταν αντίθετος στο να ασχοληθεί η κόρη του είτε με το τραγούδι είτε με τον χορό, όπως ήθελε η ίδια.
Το 1984 ένα τραγικό γεγονός σημάδεψε καθοριστικά τη ζωή της: Η κόρη της Κωνσταντίνα, σε ηλικία 18 χρόνων, λίγο προτού φύγει για να σπουδάσει στο εξωτερικό Πολιτικές Επιστήμες, έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα.
Η Μαίρη Αλεξοπούλου εγκατέλειψε τα φώτα της δημοσιότητας οριστικά το 1986 και άρχισε να πηγαίνει στην εκκλησία και δύο χρόνια αργότερα αποφάσισε να πάει να γίνει μοναχή.
Αρχικά έγινε ρασοφόρα, ύστερα από τρία χρόνια μεγαλόσχημη και μετά ήρθε η ηγουμενική ενθρόνισή της. Μετά το τραγικό συμβάν της απώλειας της κόρης της και την απόφασή της να ενταχθεί στις τάξεις της Εκκλησίας, μετέτρεψε το σπίτι της στο Κορωπί, σε Ησυχαστήριο. Το 1992, με δικά της χρήματα δημιούργησε σιγά-σιγά το Ιερό Ησυχαστήριο της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Λαμπρικών Κορωπίου στην Αττική. Αρχικά έχτισε ένα μικρό εκκλησάκι και στη συνέχεια μια μεγάλη εκκλησία. Εκεί εξελίχθηκε σε καθηγουμένη, μοναχή Θεονύμφη. Μάλιστα, σύμφωνα με το καταστατικό του Ησυχαστηρίου του έτους 1996, είναι ισόβια ηγουμένη.