Αθήνα, 9 Νοεμβρίου 2021
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
myConsulLive: 13 επιπλέον Προξενικές Αρχές εντάσσονται στην υπηρεσία
Στην προσθήκη 13 Πρεσβειών και Γενικών Προξενείων από 10 χώρες στην υπηρεσία myConsulLive προχωρούν τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυξάνεται περαιτέρω ο αριθμός των Ελλήνων πολιτών και ομογενών οι οποίοι κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό και έχουν πλέον τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν υποθέσεις τους με το Ελληνικό Δημόσιο μέσω βιντεοκλήσης.
Από την Τρίτη 9 Νοεμβρίου στο myConsulLive εντάσσονται:
• οι Πρεσβείες της Ελλάδας σε Όσλο, Κίεβο, Τελ Αβίβ, Αμπού Ντάμπι, Μπακού, Ερεβάν και Τιφλίδα
• τα Γενικά Προξενεία Αγίας Πετρούπολης, Γκουανγκζού, Σαγκάης, Χονγκ-Κονγκ, Αλεξάνδρειας και Ιεροσολύμων.
Με την προσθήκη των νέων Αρχών Εξωτερικού, η δυνατότητα εξυπηρέτησης με ψηφιακό ραντεβού διατίθεται συνολικά από 73 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία σε 44 χώρες, ενώ προβλέπεται η σταδιακή επέκταση της εξ αποστάσεως παροχής προξενικών υπηρεσιών, μέσω του myConsulLive, από το σύνολο των Αρχών που διαθέτει η Ελλάδα στο εξωτερικό.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω υπηρεσία ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 με την συνεργασία των Υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη. Ο σχεδιασμός και η υλοποίησή της πραγματοποιήθηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πρότυπο των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, η ΑΑΔΕ και ο eΕΦΚΑ. Η πλατφόρμα του myConsulLive παρέχει εξυπηρέτηση με βίντεοκλήση για τις ακόλουθες διοικητικές πράξεις:
• Έκδοση πιστοποιητικού μονίμου κατοίκου εξωτερικού
• Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
• Βεβαίωση διαμονής
• Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
• Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
• Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.
Τα ραντεβού προγραμματίζονται για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο myConsulLive.gov.gr. Για την αυθεντικοποίηση στην πλατφόρμα είναι απαραίτητη η χρήση κωδικών Taxisnet, ενώ κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο ενδιαφερόμενος ταυτοποιείται με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.