Χαίρετε, όταν συμβαίνει ένα «ατύχημα» είναι γνωστό ότι συνήθως κάτι έχει πάει λάθος, ίσως ένας συνδυασμός παραγόντων στραβώνουν και έρχεται το κακό. Αυτό συνέβη και προχθές με την άκρως εξοργιστική εικόνα της Αττικής Οδού που… έκλεψε την (κακή) παράσταση ενός ομολογουμένως πολύ ακραίου καιρικού φαινομένου.
Από το ρεπορτάζ χρονολογικά, λοιπόν, προκύπτουν τα εξής:
Oi αρμόδιες αρχές γνώριζαν εδώ και ημέρες ότι θα έχουμε χιονοπτώσεις (δεν είχαν βεβαίως ενημέρωση ότι θα ήταν τόσο σφοδρές, αλλά οκ) και γι’ αυτό η κυβέρνηση υπό τον υπουργό Στυλιανίδη, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική, ο Στρατός και οι ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τους μεγάλους δρόμους (Αττική Οδός, Εθνική Οδός, Νέα Οδός κ.λπ.) συνεδρίασαν το προηγούμενο Σάββατο και την Κυριακή για να συντονιστούν.
Εκεί λοιπόν, στην τελευταία σύσκεψη της Κυριακής, μεταξύ άλλων δεν επελέγη η «λύση της Μήδειας» (δηλαδή, της προηγούμενης μεγάλης κακοκαιρίας) όπου είχε καταλήξει ο Χρυσοχοΐδης να απαγορεύσει από πριν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων σε αυτούς τους δρόμους. Είπε ο κ. Στυλιανίδης «για να μην εμποδίσουμε τις μεταφορές προϊόντων, να το δούμε επί τόπου, δηλαδή Δευτέρα πρωί και αν χρειαστεί τις κλείνουμε για τα βαρέα οχήματα».
Tη Δευτέρα το πρωί στις 9, που ο καιρός αγρίευε και το χιόνι έπεφτε με σφοδρότητα, η Νέα Οδός και η Εθνική Οδός απαγόρευσαν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων με αποτέλεσμα να ελεγχθεί η κατάσταση πλήρως κι ούτε γάτα, ούτε ζημιά.
Στην Αττική Οδό αυτό δεν έγινε, και την ίδια ημέρα από το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, που τελικώς απαγορεύτηκε η διέλευση των βαρέων οχημάτων, είχαν ήδη περάσει 5.500 νταλίκες! Έτσι, έγινε το κακό, «δίπλωσαν» τα φορτηγά και μπλόκαρε ο δρόμος.
-Ερώτημα απλό, τι είδαν οι υπεύθυνοι των άλλων δρόμων που… δεν το είδαν οι αρμόδιοι της Αττικής Οδού και έκλεισαν από νωρίς τη διέλευση στις νταλίκες;
Και τι δεν κατάλαβαν ο υπουργός Στυλιανίδης, η Τροχαία της Αττικής Οδού και όλοι όσοι ήταν στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Αττικής Οδού; Δεν γνωρίζω τι σκέφτονταν, αλλά ξέρω ότι πρέπει να είσαι τελείως άσχετος (στην ποδοσφαιρική διάλεκτο αποκαλείται «μυρουδιάς») για να μην κόψεις την κίνηση στην Αττική Οδό, ειδικά όταν διαθέτεις κάμερες σε όλο το μήκος του δρόμου και βλέπεις live ότι επέρχεται το χάος.
Τώρα βέβαια οι μηχανισμοί είναι για να λειτουργούν ως δικλείδες ασφαλείας και εδώ έχουν ευθύνη όλοι όσοι ασχολήθηκαν με την υπόθεση. Γιατί αυτό που συνέβη επί της ουσίας είναι ξεκάθαρο, η κυβέρνηση απ’ αλλού φοβόταν ότι… θα της έρθει και από την υπερσύγχρονη Αττική Οδό της ήρθε (αλήθεια, η Τροχαία του Δρόμου ποιον «ακούει»;) .
Συμπέρασμα, επειδή… όλα γίνονται σε μια διακυβέρνηση, όταν περάσει η μπόρα, (ευτυχώς, δεν είχαμε νεκρούς ή καταστροφές) καλό θα είναι εκεί στο Μ.Μ. να δουν τα πάντα όπως έχουν, και να κάνουν μια «κρύα αποτίμηση». Γιατί δεν γίνεται από το πρωθυπουργικό γραφείο να προειδοποιούν τους πάντες για το επερχόμενο καιρικό φαινόμενο, να εποπτεύουν συσκέψεων (από την προηγούμενη Τετάρτη) να παρακολουθούν την προετοιμασία με επιμονή και συστάσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς και στο τέλος να εισπράττουν αυτή την εικόνα, έστω και αν η κύρια ευθύνη ανήκει σε τρίτον, δηλαδή σε ιδιώτη.
Υ.Γ.: Στο Μ.Μ. αναζητούν ακόμα τον Πατούλη για να «συντονίσει», ο Περιφερειάρχης μου λένε δεν σήκωνε ούτε τηλέφωνο. Ε, ναι, τι, από κανάλι τον παίρνανε;