Γράφει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος
Οι οδηγοί τους δεν έβαζαν καύσιμα γιατί είχαν εντολή από την «Αττική Οδό» να τροφοδοτούνται μόνο από πρατήριο του αυτοκινητόδρομου που ήταν μέσα στα χιόνια -Το παρασκήνιο μίας ακόμη τραγελαφικής ιστορίας στο «φιάσκο του χιονιού»
Η «Αττική Οδός» έκλεισε για …100 ευρώ! Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ανάλυση των ενεργειών της ΕΛ.ΑΣ και της Πυροσβεστικής για την αποφυγή του εγκλωβισμού χιλιάδων πολιτών στη συγκεκριμένη οδική αρτηρία και τις οποίες παρουσιάζει «Το Βήμα».
Όπως έχει ήδη αναφερθεί όταν επιχειρήθηκε να αποφευχθεί η διακοπή της κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο οδικό άξονα, προσπάθησαν να ενεργοποιήσουν τρία εκχιονιστικά μηχανήματα της Αττικής Οδού κοντά στα διόδια της λεωφόρου Κατεχάκη αλλά διαπιστώθηκε ότι αυτά δεν είχαν καύσιμα.
Τη σχετική διαπίστωση επιβεβαίωσε και στην διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης κ. Χρήστος Στυλιανίδης. Όπως ανέφερε «ήμουν παρών όταν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Λευτέρης Οικονόμου, στο Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων, έψαξε και βρήκε 200 λίτρα πετρέλαιο για να βάλει στα εκχιονιστικά της εταιρείας το απόγευμα της Δευτέρας. Κι αυτό δείχνει κάτι».
Τι συνέβη
Ομως το εντυπωσιακό είναι η ανάλυση αυτής της υπόθεσης με τα άδεια ρεζερβουάρ, καθώς και τι συνέβη πριν και μετά.
Το σχέδιο, λοιπόν, των επιτελών για να υποβοηθηθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό το βράδυ της Δευτέρας ήταν ν’ ανοίξει από τα χιόνια η περιφερειακή οδός του Υμηττού. Ετσι ώστε να βρουν από εκεί διέξοδο τα αυτοκίνητα που άρχισαν να «κολλούν» στον κύριο οδικό άξονα Μαρκόπουλου-Ελευσίνας επειδή είχαν «διπλώσει» νταλίκες στο ύψος της Ανθούσας.
Πλήρωμα πυροσβεστικού οχήματος έφθασε λοιπόν στον σταθμό της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη όπου βάσει της σχετικής χαρτογράφησης κι ενημέρωσης της Πολιτικής Προστασίας υπήρχαν τα τρία εκχιονιστικά. Για αρκετή ώρα φαίνεται αρχικά οι πυροσβέστες να αναζητούσαν τους οδηγούς που βρίσκονταν σε γειτονικό κλειστό χώρο αλλά εκείνοι δεν τους άκουγαν. Όταν τους εντόπισαν και τους ζήτησαν να κινητοποιήσουν τα εκχιονιστικά, εκείνοι τους είπαν ότι τα οχήματα δεν είχαν καύσιμα.
Όμως έκπληκτοι οι υπεύθυνοι της Πολιτικής Προστασίας διαπίστωσαν γιατί είχε συμβεί αυτό. Οι οδηγοί των εκχιονιστικών είχαν αναλώσει τα προηγούμενα καύσιμά τους σε προσπάθεια καθαρισμού του δρόμο. Αξίζει να σημειωθεί, βέβαια, ότι η Κατεχάκη, στο κέντρο της Αθήνας είχε κλείσει από νωρίς το μεσημέρι! Κι αυτό δείχνει και τις μεγάλες τρύπες στο «σχέδιο» να κρατηθούν οι κεντρικοί άξονες τις πρωτεύουσας ανοιχτοί, που δεν μπόρεσε να υλοποιήσει τόσο το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης όσο και η Περιφέρεια, η Πυροσβεστική και οι δήμοι, αφού ο συντονισμός ήταν ανύπαρκτος.
Όταν, λοιπόν, ζητήθηκε να βάλουν εκ νέου καύσιμα, εκείνοι ανέφεραν ότι είχαν εντολή αυτό να γίνεται μόνο από πρατήριο καυσίμων που βρισκόταν στην Αττική Οδό, στο ύψος της Κάντζας όπου όμως υπήρχε ήδη χιονόπτωση και ήταν δύσκολη η πρόσβαση. Δεν προχώρησαν σε καμιά κίνηση να πάρουν καύσιμα από άλλα πρατήρια -με κόστος περίπου 100 ευρώ- γιατί δεν ήθελαν να διαθέσουν άλλα χρήματα κι από την «τσέπη» τους αφού η Αττική Οδός τους είχε επιβάλλει την συμφωνία μόνο με το συγκεκριμένο δυσπρόσιτο πρατήριο στην Κάντζα.
Ετσι οργανώθηκε η μεταφορά των καυσίμων από γειτονικό πρατήριο στον σταθμό Κατεχάκη, προκειμένου να κινηθούν τα τρία αυτά εκχιονιστικά. Όμως ήταν πλέον αργά κι όταν έφθασαν τα καύσιμα η χιονόπτωση είχε εγκλωβίσει τα οχήματα εκχιονισμού που δεν είχαν κι αλυσίδες για να κινηθούν. Κι έτσι ζητήθηκε βοήθεια από τα μηχανήματα αποχιονισμού από τον σταθμό της Νέας Εθνικής Οδού (σσ. που δεν είχε κλείσει) από τον σταθμό της Μαλακάσας που όμως έφθασαν με σημαντική καθυστέρηση.
Η πρωτοφανής ταλαιπωρία των πολιτών στην Αττική Οδό με κύρια ευθύνη των υπευθύνων λειτουργείας της δεν «σβήνει στο χιόνι» τα ερωτήματα γιατί οι κεντρικοί άξονες της πρωτεύουσας (Κατεχάκη, Μεσογείων, Πεντέλης) έκλεισαν νωρίς με αποτελέσματα με απίστευτες εικόνες ταλαιπωρίας για οδηγούς και επιβαίνοντες και γιατί οι αρμόδιοι φορείς δεν μπόρεσαν, για μία ακόμη φορά, να συντονιστούν μεταξύ τους!