Στις 18 Μαρτίου το 2001, ψαράδες εντόπισαν το άψυχο σώμα της Σοφίας Μπεφόν στην παραλία Μπάλος των Χανίων. Το μέρος εκείνο που ονειρευόταν να ζήσει. Η μοίρα όμως της είχε επιφυλάξει ένα άσχημο παιχνίδι. Σε αυτήν, στους τρεις συνεπιβάτες της και στον ασθενή που είχαν παραλάβει από την Πάτμο, με το διασωστικό ελικόπτερο του ΕΚΑΒ.
Τέσσερις μέρες πριν και συγκεκριμένα στις 14 Μαρτίου το ελικόπτερο τύπου SX-XOT του ΕΚΑΒ, έπεσε στη θάλασσα του Σουνίου, έχοντας επιστρέψει από την Πάτμο που είχε κληθεί να μεταφέρει έναν ασθενή, τον Αγαπητό Βαρκάδου, με καρδιακό επεισόδιο. Το πλήρωμα αποτελούνταν από τον κυβερνήτη Αντόνιο Βακάρι, τον συγκυβερνήτη Παναγιώτη Καταβέλη, τον νοσηλευτή Γιώργο Λεβεντζώνη και την ιατρό Σοφία Μπεφόν.
Είχε κάνει πρώτα μια ενδιάμεση στάση στη Μύκονο για ανεφοδιασμό, ωστόσο οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ άσχημες. Μετά από επικοινωνία με τον βοηθό του Γραφείου Επιχειρήσεων της Helitalia, συμφωνήθηκε το ελικόπτερο να προσγειωθεί στη Σύρο, αλλά μετά την παραλαβή του δελτίου καιρού που έλαβε ο κυβερνήτης από το αεροδρόμιο της Μυκόνου, αποφάσισε να συνεχίσει την πτήση του προς την Αθήνα.
Αυτό ήταν και το μοιραίο λάθος…
Όσο πλησίαζε στην Αθήνα, ο Ελεγκτής Προσεγγίσεως του αεροδρομίου Ελληνικού ενημέρωσε τον κυβερνήτη του ελικοπτέρου να κατευθυνθεί στην Αίγινα, αλλά στη συνέχεια αυτό εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Εξαιτίας της κακοκαιρίας, το ελικόπτερο προσέκρουσε με σφοδρότητα στην επιφάνεια της θάλασσας και τα πέντε μέλη βρήκαν ακαριαίο θάνατο.
Τα συντρίμμια του τα βρήκαν πέντε μέρες αργότερα, ανοιχτά του Σουνίου ενώ από τους πέντε επιβαίνοντες, βρέθηκε μόνο η σορός της Σοφίας Μπεφόν, δύο μήνες μετά το δυστύχημα. Στις 18 Μαρτίου 2001, ψαράδες εντόπισαν το πτώμα της Σοφίας Μπεφόν στην παραλία Μπάλος των Χανίων.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το ελικόπτερο πήρε αριστερή κλίση και προσέκρουσε με σφοδρότητα στην επιφάνεια της θάλασσας. Το πίσω μέρος του ελικοπτέρου αποκολλήθηκε, η καμπίνα διαλύθηκε και βυθίστηκε αμέσως.
Αναφέρθηκε δε από την επιτροπή, πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου της Μυκόνου, έστειλε στον κυβερνήτη του ελικοπτέρου προγενέστερο δελτίο καιρού. Σύμφωνα με αυτό η ορατότητα ξεπερνούσε τα 7 χιλιόμετρα αλλά το τελευταίο δελτίο καιρού (το οποίο δεν διαβιβάστηκε) ανέφερε ότι ορατότητα ήταν μόλις 1 χιλιόμετρο. Με βάση το πόρισμα, ούτε ο ελεγκτής του αεροδρομίου Αθηνών δεν ενημέρωσε τον Κυβερνήτη για την επιδείνωση των καιρικών συνθηκών γύρω από την περιοχή του Ελληνικού.
Η Σοφία Μπεφόν είχε σπουδάσει για χρόνια μουσική, αλλά είχε αποφασίσει να ασχοληθεί με την ιατρική που αγαπούσε. Είχε επιλέξει μάλιστα και την ειδικότητα της αναισθησιολόγου. Είχε εργαστεί στο Λαϊκό Νοσοκομείο και στο Αρεταίειο, ωστόσο ήθελε να επικεντρωθεί στα επείγοντα περιστατικά με την ιδιότητα της γιατρού του ΕΚΑΒ.
Ήταν επίσης διασώστρια του ΕΚΑΒ στον μεγάλο σεισμό της Αθήνας τον Σεπτέμβριο 1999, στο ναυάγιο του «Σάμινα Εξπρές» το 2000, ενώ προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες της στους σεισμούς της Τουρκίας.
Δώδεκα χρόνια μετά την πτώση του ελικοπτέρου ΕΚΑΒ, οι συγγενείς της αδικοχαμένης Σοφίας Μπεφόν πήραν αποζημίωση ύψους 600.000 ευρώ.
* Με πληροφορίες από mixanitouxronou και ekabnews