Γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος
Η ναυτιλία θέλει ικανότητες ιστιοπλόου. Να μπορεί ο επιχειρηματίας να διαβάζει τον καιρό, να αντιλαμβάνεται από πού θα έρθει η μπουκαδούρα και να χαράζει την κατάλληλη ρότα.
Σε περιόδους κρίσης υπάρχουν πλοιοκτήτες που διασώζονται γιατί ακολούθησαν έναν χρυσό κανόνα. Διαφοροποιούν τον στόλο τους και δεν περιορίζονται μόνο σε μία κατηγορία πλοίων.
Μεγάλα εφοπλιστικά ονόματα έχουν μικτό στόλο από δεξαμενόπλοια, φορτηγά, πλοία μεταφοράς αερίου και εμπορευματοκιβωτίων και αντιμετωπίζουν από καλύτερη θέση την κρίση στην ναυτιλιακή αγορά.
Σύμφωνα με έρευνα της Marine Information Services κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές-Ελληνίδες εφοπλίστριες με μικτό στόλο είναι:
–Αγγελική Φράγκου με τον Όμιλο Navios με 162 πλοία εκ των οποίων 79 είναι ξηρού φορτίου, 46 δεξαμενόπλοια και 37 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
–Μαρία Αγγελικούση με τον Όμιλο Αγγελικούση 146 πλοία εκ των οποία 53 είναι δεξαμενόπλοια, 51 φορτηγά και 42 LNG carriers.
–Πέτρος Παππάς με τη Star Bulk 143 πλοία εκ των ο ποίων 125 φορτηγά, 16 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
–Γιώργος Οικονόμου με 124 πλοία εκ των οποίων 50 είναι δεξαμενόπλοια, 56 φορτηγά, 16 LNG και δύο άλλου τύπου
–Κωστής Κωνσταντακόπουλος –Costamare με 126 πλοία εκ των οποίων 79 είναι containerships και 47 φορτηγά.
–Γιώργος Προκοπίου με 122 πλοία εκ των οποίων 66 δεξαμενόπλοια, 38 φορτηγά, 17 LNG και ένα containership
–Γιώργος Γιουρούκος -Technomar με 105 εκ των οποίων 30 φορτηγά, 75 containerships,
–Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris με στόλο από 95 πλοία εκ των οποίων 60 δεξαμενόπλοια, 20 φορτηγά, 5 LNG, 8 LPG και δύο containerships.
–Καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 92 πλοία εκ των οποίων 71 δεξαμενόπλοια, 11 φορτηγά, επτά containerships και τρία LNG.
–Όμιλος Λασκαρίδη με 89 πλοία εκ των οποίων 53 φορτηγά, 22 ψυγεία, 13 δεξαμενόπλοια και ένα άλλου τύπου.