Η οικογένεια του μετανάστευσε μετά την γερμανική κατοχή και ο ίδιος έγινε δισεκατομμυριούχος – Ο ανταγωνισμός με την Tesla, το deal με τους κινέζους, η «συμμαχία» με τον Γουόρεν Μπάφετ
Με την ιστορία της ζωής του Νικ Πολίτη γράφει, κανείς, βιβλίο. Γιατί δεν πρόκειται απλά για τον πλουσιότερο Έλληνα επιχειρηματία της Αυστραλίας ή για έναν από τους 131 billionaires της (νο 51 για το 2022). Ο όρος αυτοδημιούργητος είναι, ίσως, «λίγος» για περιγράψει την προσωπικότητα και τα επιτεύγματα του…
Σε μια μεγάλη ηλικία πλέον, γύρω στα 80 του (…έχοντας μεταναστεύσει μικρό παιδί από την πατρίδα μαζί με τους γονείς του, μετά το τέλος της γερμανικής κατοχής και του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, με τα πράγματα να μην είναι καλά και την χώρα να πεινά και να σπαράσσεται από τον εμφύλιο) ο γεννημένος στα Κύθηρα ομογενής κατάφερε όχι μόνο να «ξεχάσει» τα δύσκολα χρόνια και εξελιχθεί σε έναν μεγιστάνα, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που του δόθηκαν, αλλά δεν παύει ποτέ, ούτε τώρα, να κοιτά μπροστά και να εξελίσσεται… Από πέρσι μάλιστα εμφανίζεται να έχει κερδίσει επιπλέον 60 εκατ. δολ., μέσα σε έναν χρόνο.
Με ποιον τρόπο; Κυριαρχεί σε έναν κλάδο, κάνοντας αυτό το οποίο ξέρει πολύ καλά να κάνει. Κάποιοι του απέδωσαν τα προσωνύμια The Godfather και Uncle Nick. Αρκεί να αναφερθεί ότι η μια στις έξι πωλήσεις αυτοκινήτων σε εθνικό επίπεδο, σε αυστραλιανό έδαφος, συνδέονται με επιχειρήσεις του!
Ο εργασιομανής Νικ Πολίτης έφτιαξε την σημερινή περιουσία του των 2,23 δισ. δολ. (Πηγή: The Australian Financial Review Rich List) κατέχοντας την φήμη του πιο επιτυχημένου πωλητή αυτοκινήτων, luxury ή και πιο συνηθισμένων, όπως του αναγνωρίζεται από την αγορά και τα media στην ήπειρο όπου ζει επί δεκαετίες, με σημαντικά ακίνητα στο χαρτοφυλάκιο του.
Ιδιοκτήτης και πρόεδρος της WFM Motors και ταυτόχρονα μέλος της διευθυντικής ομάδας και ισχυρός μέτοχος της εισηγμένης AP Eagers, «έχτισε» μια «αυτοκρατορία» στον κλάδο του, η οποία περιλαμβάνει δεκάδες αντιπροσώπους-dealers στο Σίδνεϊ, τη Μελβούρνη, το Κουίνσλαντ κ.α. με ανάλογους τζίρους, ενώ διατηρεί ισχυρή θέση και στον αθλητισμό ως πρόεδρος της ομάδας ράγκμπι της NRL, Sydney Roosters.
Αυτά, εν συντομία. Τι «εφηύρε» το μυαλό του ελληνοαυστραλού δισεκατομυριούχου και ο ίδιος επανέρχεται δυναμικά στην επικαιρότητα; Συνεχίζει, σαφώς, τις «χρυσές» business του στον αγαπημένο του τομέα, πλην όμως ακολουθώντας τις τάσεις της νέας εποχής τις επεκτείνει και αυτονόητα ποντάρει στην προβλεπόμενη αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Εδώ μπαίνει στο «παιχνίδι» και ένας άλλος… κροίσος του κλάδου, ο πολύ νεότερος του (και με πλούτο στην κατοχή του που, φυσικά, δεν συγκρίνεται) ο Έλον Μασκ, αλλά και άλλο ένα επίλεκτο μέλος της λίστας των πιο εύπορων businessmen του πλανήτη. Ο Γουόρεν Μπάφετ.
Ποια είναι, λοιπόν, η… σχέση του Νίκ ή Νίκου Πολίτη με τον «Mr.Tesla»; Και ποια αυτή με έναν άλλο billionaire, τον Μπάφετ;
Η αύξηση ποσοστού και η μεγάλη «συμμαχία»
Οι επιχειρηματικές κινήσεις του ελληνικής καταγωγής επιχειρηματία βρίσκονται πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Κι επίσης, το ποιοι είναι «δίπλα» του και ποιοι «απέναντι» του.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Nick Politis αγόρασε για άλλη μια φορά μετοχές στον μεγαλύτερο όμιλο αντιπροσωπειών αυτοκινήτων της Αυστραλίας, καθώς αυτός ενισχύει την θέση του στον κλάδο όσο επιταχύνεται η ανάπτυξη στην κατηγορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αύξησε, έτσι, το ποσοστό του στην Eagers Automotive σε 27,6%, επιχείρηση η οποία διαθέτει 200 εκθεσιακούς χώρους που πωλούν δεκάδες μοντέλα ο καθένας από τις μεγαλύτερες μάρκες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Mazda, Volkswagen, Ford και Volvo.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η σταθερή ανανέωση της γκάμας των υβριδικών και ηλεκτροκίνητων ΙΧ τους από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρει νέες προοπτικές σε μια αγορά όπου το μερίδιο των κινούμενων με μπαταρία αυτοκινήτων έφθασε τον Σεπτέμβριο στο 7,7%, εν μέρει λόγω και της υψηλής αύξησης των παραδόσεων του Tesla Model Y.
Η Tesla διαχειρίζεται –όπως επισημαίνεται από τον τύπο- τις δικές της πωλήσεις υπό το επιχειρηματικό μοντέλο του Μασκ και μπροστά στον ανταγωνισμό, η Eagers του Πολίτη «ένωσε τις δυνάμεις» της με έναν άλλο δυνατό «παίκτη» στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων: την κινέζικη μάρκα BYD που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου Γουόρεν Μπάφετ!
Εν ολίγοις, η Eagers υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικού συνεργάτη λιανικής της BYD στην Αυστραλία και οι αναλυτές φέρονται να εκτιμούν ότι τα μοντέλα της θα μπορούσαν να αποδειχθούν μελλοντικά τόσο δημοφιλή στους καταναλωτές όσο και τα Tesla.
Η εταιρεία του Νικ Πολίτη και των συνεταίρων του δέχεται και μια δεύτερη «ώθηση» από τις δραστηριότητες της στην κατηγορία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (πλην αυτών στα ηλεκτροκίνητα) με το brand της Easyauto123, που παρουσίασε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 58% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2022.Η ευκαιρία δείχνει σημαντική, αφού οι τιμές των μεταχειρισμένων αποκλιμακώνονται, ύστερα από το «άλμα» τους κατά την διάρκεια της πανδημίας και οι ειδικοί εκτιμούν ότι πωλούνται κάθε χρόνο 3 εκατ. αυτοκίνητα στη χώρα, όταν ο αριθμός των καινούργιων δεν ξεπερνά το 1 εκατ.!
Το βιβλίο της ζωής του
Σε μεγάλη συνέντευξη του Νικ Πολίτη, είχε αποκαλυφθεί ότι γεννήθηκε στα Κύθηρα 3 μήνες μετά από την εισβολή των ναζί στο νησί, από τον Γιώργο και την Αργυρώ Πολίτη. Ο πατέρας του δίδασκε γεωργικές επιστήμες και αργότερα αναγκάστηκε να συμμετάσχει στην αντίσταση κατά των Γερμανών που «… πάντα προσπαθούσαν να εντοπίσουν», όπως θυμόταν.
Ακολούθησαν η απελευθέρωση, ο εμφύλιος και η σκληρή απόφαση για την μετανάστευση από μια λεηλατημένη χώρα, με τεράστιες ελλείψεις τροφίμων.
Συγγενείς της μητέρας του βοήθησαν την οικογένεια του να εγκατασταθεί στην Αυστραλία και να κερδίσει τα πρώτα της χρήματα, επενδύοντας σε ένα καφέ. Η τύχη τους άλλαξε το 1958, όταν ο πατέρας του κέρδισε 100.000 λίρες σε μια λαχειοφόρο αγορά, αλλά η μεγάλη πορεία ήρθε στην συνέχεια.
Εργάστηκε στη Ford για σχεδόν μια δεκαετία, ανεβαίνοντας στην ιεραρχία των πωλήσεων, πριν γίνει στέλεχος της εταιρείας με περιφερειακή ευθύνη και μερικά χρόνια μετά αγοράσει μερίδιο στην πρώτη του αντιπροσωπεία, φθάνοντας να εκπροσωπεί κατά καιρούς συνολικά πάνω από 30 μάρκες αυτοκινήτων, ανάμεσα στις οποίες και οι Mercedes, Porsche, Subaru, Mazda, Volkswagen, Nissan.