Γράφει

Η ιστορία της ξεκινάει πριν από σχεδόν μισό αιώνα. Ο λόγος για την «Οικογένεια Στεργίου» η οποία συστήθηκε στο καταναλωτικό κοινό το 1965, ως ένα απλό ζαχαροπλαστείο στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Ωστόσο, στη συνείδηση των περισσοτέρων Ελλήνων πέρασε κυρίως με τα προϊόντα της στα ΚΨΜ των μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η εταιρεία των αδερφών Στεργίου, η οποία έφτιαξε το 1965 την πρώτη της παραγωγική μονάδα 4.000 τ.μ. στη Μεταμόρφωση, εστίασε τη στρατηγική της στην παροχή προϊόντων, όχι μόνο στα κυλικεία των ένστολων, καθώς επίσης και σε φυλακές, νοσοκομεία, σχολεία και άλλες κρατικές δομές.

Επέκταση παραγωγικής δυναμικότητας

Βέβαια, με την έλευση του 21ου αιώνα, με την επέκταση της παραγωγικής δραστηριότητας και στο Τατόϊ σε ιδιόκτητη έκταση 18.000 τ.μ, τα φρέσκα και κατεψυγμένα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής της εταιρείας επέκτειναν την παρουσία τους και στη λιανική: σε super markets, φούρνους, περίπτερα, mini markets κ.ά.

Πλέον μιλάμε για μία εταιρεία με τζίρο άνω των €40 εκατ. η οποία έχει ήδη σχεδιάσει το επόμενο βήμα επέκτασής της.

Η νέα επένδυση

Τον περασμένο Σεπτέμβριο μπήκε στον Αναπτυξιακό Νόμο μεγάλη επένδυση της εταιρείας, προϋπολογισμού 20,313 εκατ. ευρώ, η οποία αφορά στην ίδρυση νέας βιομηχανικής μονάδας παρασκευής ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής στον Αυλώνα, με το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής να ανέρχεται σε €4,062 εκατ.

Η νέα μονάδα στήνεται σε μισθωμένο για 12 έτη ακίνητο με σύνολο επιφάνειας κτιρίων για βιομηχανική χρήση 16.034,705 τ.μ. επί αγροτεμαχίου 25.871,22 τ.μ. εντός του Βιομηχανικού Πάρκου Αυλώνα και  με τη λειτουργία της θα δημιουργηθούν 38 νέες θέσεις εργασίας.

Θυμίζουμε ότι η συμφωνία για τη μίσθωση του ακινήτου για 12 χρόνια ανήλθε στο ποσό των €5,145 εκατ.

«Έτρεξε» με ρυθμούς 22,27% το 2021

Αναφορικά με τα μεγέθη της, η περυσινή χρονιά έκλεισε με σημαντική αύξηση των μεγεθών έκλεισε το 2021 για την εταιρεία με τις πωλήσεις να ξεπερνούν ακόμη και τα επίπεδα προ πανδημίας. Ειδικότερα ο τζίρος της ανήλθε σε €38,6 εκατ. από €31,58 εκατ. το 2020 με αύξηση 22,27%, ενώ για το 2022 η διοίκηση περιμένει ότι «θα συνεχιστεί η σταθερή και εντεινόμενη αύξηση των πωλήσεων».

Επισημαίνει ωστόσο το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει και ενδέχεται να επηρεάσει τα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για το 2022. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «οι αυξήσεις στις τιμές, κατ’ αρχήν της ενέργειας και άλλων εμπορευμάτων, επιφέρουν άνοδο των τιμών καταναλωτή, που, σε πρώτο τουλάχιστον χρόνο, δεν μπορούν να αντισταθμιστούν από ενίσχυση των μισθών. Ο δε πληθωρισμός, είναι σχεδόν βέβαιο ότι, εντός του 2022 δεν μπορεί να επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα ή και να διατηρηθεί στα ικανοποιητικά μεγέθη του 2021».

Επομένως, προσθέτει ότι, «σε βραχυπρόθεσμο τουλάχιστον επίπεδο, οι δευτερογενείς επιπτώσεις από την άνοδο των τιμών οδηγούν σε περιορισμό του πραγματικού εισοδήματος των καταναλωτών και μαζί με αυτό και της ροπής προς κατανάλωση, αν και μια τέτοια εξέλιξη δεν έχει ακόμα καταγραφεί στη ζήτηση για προϊόντα της εταιρείας».

Η εικόνα της κερδοφορίας της

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι η «Οικογένεια Στεργίου» εμφάνισε ανάπτυξη άνω του 20% σε μικτά κέρδη (+22,67%, στα €17,4 εκατ.) και EBITDA (+21,5% στα €7,5 εκατ.), ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις στην κερδοφορία προ και μετά φόρων, με ποσοστό 42,12% (€5,3 εκατ.) και 47,47% (€3,82 εκατ.) αντίστοιχα, σε σχέση με το 2020.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις