Γράφει Σάββας Αθανασίου

Ακινητοποιήθηκε φορτηγό πλοίο, ελληνικών συμφερόντων σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, μετά τον εντοπισμό 4,5 τόνων κοκαΐνης, εκτιμώμενης αξίας 180 εκατ. δολαρίων, στα ανοιχτά της Τενερίφης.

Δεκαπέντε άτομα πλήρωμα κρατούνται στο πλοίο, με 4.500 κιλά κοκαΐνης στα Κανάρια Νησιά, σύμφωνα με τον ιστότοπο https://www.eldia.es/.

Το πλοίο ακινητοποιήθηκε με κοινή επιχείρηση Εθνικής Αστυνομίας, Πολιτικής Φρουράς και Τελωνειακής Επιτήρησης.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ:

Το φορτηγό πλοίο αναχαιτίστηκε κοντά στις Κανάριες Νήσους με περίπου 4.500 κιλά κοκαΐνης -αν και αρχικά υπολογιζόταν ότι ήταν περίπου 3.000 κιλά κοκαΐνης, αφού ζυγίστηκαν τα δέματα διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 4.500 κιλά – όταν έπλεε μεταξύ ακτές της Νότιας Αμερικής και της ευρωπαϊκής ηπείρου.

Τα ναρκωτικά κατασχέθηκαν χάρη σε κοινή επιχείρηση της Εθνικής Αστυνομίας, της Πολιτικής Φρουράς και της Τελωνειακής Επιτήρησης. Το σκάφος μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Σάντα Κρουζ ντε Τενερίφη, όπου έφτασε περίπου στις 13:00 την Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου. Μέσα στο προαναφερθέν πλοίο συνελήφθησαν συνολικά 15 άτομα.

Η παρέμβαση κατέστη δυνατή χάρη στις υπηρεσίες πληροφοριών της ισπανικής αστυνομίας, και συγκεκριμένα του Κέντρου Ναυτικής Ανάλυσης και Επιχειρήσεων για τη Διακίνηση Ναρκωτικών (MAOC). Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε από πράκτορες της Μονάδας Ναρκωτικών και Οργανωμένου Εγκλήματος (Udyco) της Εθνικής Αστυνομίας της Santa Cruz de Tenerife, της Ομάδας Οργανωμένου Εγκλήματος (ECO-Canarias) της Πολιτικής Φρουράς και επαγγελματίες της φορολογικής διοίκησης, καθώς και από κεντρικές μονάδες των δυνάμεων ασφαλείας.

Το Blume, που φέρει τη σημαία του Τόγκο, υποτίθεται ότι έπλεε χωρίς να ενεργοποιήσει τον φάρο που καθορίζει τη θέση του μέσω δορυφόρου (με GPS). Φέρεται ότι αναχώρησε από το λιμάνι του Σάντος, στη Βραζιλία, και δηλωμένο λιμάνι προορισμού του ήταν η Ρίγα, στη Λετονία.

Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, αναχαιτίστηκε την περασμένη Τρίτη από πράκτορες που επέβαιναν στο πλοίο ειδικών επιχειρήσεων Flumar, της Υποδιεύθυνσης Τελωνειακής Επιτήρησης (DAVA).

Η προαναφερθείσα παρέμβαση έλαβε χώρα περίπου 193 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Σάντα Κρουζ ντε Τενερίφη, στα ανοιχτά της βορειοδυτικής ακτής της Αφρικής, συγκεκριμένα, σε ένα ενδιάμεσο σημείο μεταξύ Dakhla και Bojador, στη Δυτική Σαχάρα.

Από το μεσημέρι της Πέμπτης, στο Dársena de Los Llanos στο λιμάνι της πρωτεύουσας της Τενερίφης, πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη επιχείρηση ασφαλείας, στην οποία συμμετείχαν πράκτορες από διάφορες μονάδες των δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας του κράτους, τόσο με στολή όσο και με πολιτικά ρούχα.

Έτσι, στις συμπληρωματικές εργασίες συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, πράκτορες της Μονάδας Αστυνομικής Επέμβασης (ΜΕΠ) και της Εθνικής Ομάδας Μεταθέσεων Αστυνομίας, καθώς και της Ναυτιλιακής Υπηρεσίας και της Ομάδας Ειδικών Υποβρυχίων Δραστηριοτήτων (ΓΕΑΣ). Επιπλέον, λιμενικοί συνεργάστηκαν για τον έλεγχο της πρόσβασης στο σημείο που ήταν ελλιμενισμένο το Blume.

Η ταυτοποίηση του σκάφους και οι άλλες διαδικασίες διήρκεσαν  περισσότερες από πέντε ώρες στην αποβάθρα του Los Llanos. Οι σακούλες με την κοκαΐνη άρχισαν να ξεφορτώνονται με γερανό μετά τις 6:30 μ.μ. Μέχρι τότε αρκετές από τις ενέργειες που πραγματοποιούσαν οι πράκτορες εποπτευόταν από τη δικαστική αρχή.

Το πλοίο με σημαία Τόγκο άφησε τη Νότια Αμερική και κατευθύνθηκε προς τη Δυτική Αφρική, πριν κατευθυνθεί προς την Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο, οι ισπανικές δυνάμεις ασφαλείας καταφέρνουν να αναχαιτίσουν ένα σημαντικό φορτίο κοκαΐνης στη λεγόμενη διαδρομή των Καναρίων Νήσων.

Τρεις χιλιάδες κιλά κοκαΐνης θα έφταναν στην τιμή των 180 εκατομμυρίων ευρώ στη λιανική αγορά, γεγονός που καταδεικνύει το μέγεθος της μεταφοράς που αντιμετώπισε η οργάνωση ή οι οργανώσεις διακινητών ναρκωτικών που σκόπευαν να διανείμουν το εν λόγω ναρκωτικό και για να το πραγματοποιήσουν προσέλαβαν το Blume, το οποίο κατασκευάστηκε το 2005 και έχει μήκος 96 μέτρα.

Το πλοίο ειδικών επιχειρήσεων Fulmar μήκους 61 μέτρων θεωρείται «ο τρόμος των εμπόρων ναρκωτικών». Η κύρια αποστολή αυτού του περιπολικού είναι η καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών και του λαθρεμπορίου.

Για τις αναχαιτίσεις και επιβιβάσεις σε μεγάλα πλοία, διαθέτει δύο γρήγορα σκάφη,  ένα σε κάθε πλευρά. Το ένα από τα προαναφερθέντα σκάφη έχει εσωλέμβιο κινητήρα με τον οποίο φτάνει τους 40 κόμβους ταχύτητας, ενώ το άλλο έχει εξωλέμβια έλικα, με την οποία φτάνει τους 50 κόμβους. Επιπλέον, διαθέτει ελικοδρόμιο στο κατάστρωμά του. Το Fulmar κατασκευάστηκε το 2006 στο ναυπηγείο Gondán, στην Castropol.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις