Συνεχίζονται οι έρευνες που γίνονται από τις αρχές για το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη. Βασικό ρόλο στην εξέλιξη τους παίζει και η απολογία του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος, αφού κλήθηκε σε απολογία, κρίθηκε προφυλακιστέος με απόφαση του ανακριτή και του εισαγγελέα.
Ο 59χρονος σταθμάρχης, στις επτάμιση ώρες που βρισκόταν ενώπιον της ανακρίτριας, χωρίς απολογητικό υπόμνημα απάντησε στις ερωτήσεις και μίλησε για όλα. Για τη θέση του στο σταθμαρχείο, για το πώς έγινε σταθμάρχης, όντας 59 ετών και φυσικά τι συνέβη το μοιραίο βράδυ.
Όλη η απολογία του σταθμάρχη στην ανακρίτρια
Ξεκινώντας την απολογία του ανέφερε πώς όταν έγινε το δυστύχημα τον πήρε η αστυνομία τηλέφωνο προκειμένου να ρωτήσει αν υπήρξε κάποιο ατύχημα. Όταν έκλεισε το τηλέφωνο πήρε αμέσως μετά η πυροσβεστική ενημερώνοντας τον για την σύγκρουση των τρένων. Αμέσως μετά αναφέρει πως δεν θυμάται τι έγινε.
Ακόμη, αναφέρει: «Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε στην απολογία του.»
Ορίστηκε με κινητικότητα σταθμάρχης στον ΟΣΕ
Κατά την έναρξη της απολογίας του, ο σταθμάρχης περιγράφει ότι προσλήφθηκε στον ΟΣΕ στις 07/02/1989 σαν εργάτης στο τρένο του Πηλίου και μετά το 1990 μετακινήθηκε στον ΟΣΕ Λάρισας στο τμήμα αποσκευών μέχρι και τις 30/04/2011 που καταργήθηκε το τμήμα. Το έτος 2011 πήρε μετάταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας.
Συνεχίζει λέγοντας πως «Στις 6/7/2022 με κινητικότητα του 1ου κύκλου του έτους 2022, επέστρεψα στον ΟΣΕ προκειμένου να εργαστώ ως σταθμάρχης με βάση τις θέσεις της κινητικότητας που υπήρχαν στην Λάρισα».
Κατόπιν τούτου, η ανακρίτρια τον ρώτησε σχετικά με τα κριτήρια που πρέπει να πληροί κάποιος για να υποβάλει αίτηση στα πλαίσια της κινητικότητας για να τοποθετηθεί ως σταθμάρχης. Ο 59χρόνος απάντησε το εξής: «Να έχει απολυτήριο λυκείου και δεν θυμάμαι αν υφίσταται και κάποιο ηλικιακό κριτήριο».
Το αντικείμενο των θέσεων κινητικότητας στον ΟΣΕ
Στη συνέχεια, η ανακρίτρια τον ρώτησε σχετικά με το αντικείμενο των θέσεων κινητικότητας. Ο σταθμάρχης απάντησε πως «Οι θέσεις κινητικότητας, αφορούσαν μόνο μόνιμους υπαλλήλους. Με βάση τις θέσεις κινητικότητας στην Λάρισα υπήρχαν τέσσερις θέσεις σταθμάρχη και τέσσερις ή πέντε θέσεις κλειδούχων.
Συνολικά οι θέσεις κινητικότητας στην Ελλάδα ήταν 112 εκ των οποίων καλύφθηκαν οι έξι δηλαδή δύο σταθμάρχες, εγώ στη Λάρισα και ένα σταθμάρχης στο Λιανοκλάδι και τέσσερις διοικητικοί.»
Η εκπαίδευση του σταθμάρχη
Κατά την διάρκεια της απολογίας του ο κ. Σαμαράς ανέφερε πως «Μέχρι να ξεκινήσει η θεωρητική μου εκπαίδευση, τον 1/2022, πήγαινα υποχρεωτικά σε διάφορους σταθμούς για να βλέπω. Στους σταθμούς αυτούς με έστελνε ο προϊστάμενος μου Δημήτριος Νικολάου.
Στις 1/8/2022, ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση, η οποία είχε διάρκεια έως και 21/10/2022. Στην θεωρητική αυτή εκπαίδευση ήμασταν 38 άτομα στη Θεσσαλονίκη κι άλλα 40 άτομα στην Αθήνα. Τέλος Ιουλίου, ο ΟΣΕ προσέλαβε για να καλύψει υπηρεσιακές ανάγκες στην Λάρισα άλλους 13 σταθμάρχες, οι οποίοι θα αμείβονταν με μπλοκάκι.
Από 22/10/2022 μέχρι και 21/1/2023 κάναμε πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς, με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η Επιθεώρηση. Στα πλαίσια της πρακτικής μου εκπαίδευσης, έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο.
Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης, στις 23/1/ 2023, εξετάστηκα γραπτώς και στις 24/1/2023 προφορικώς στην Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που έχει ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ.»