Μικρή μείωση σημείωση η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Φεβρουάριο 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Φεβρουαρίου 2023, παρουσίασε μείωση κατά 0,7%.
Αύξηση κατά 0,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 3,8% τον μήνα Φεβρουάριο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Φεβρουαρίου 2022. Μείωση κατά 1,6% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021.
Σύμφωνα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε τον Φεβρουάριο του 2023 1.822 πλοία, εκ των οποίων 756 επιβατηγά, 427 δεξαμενόπλοια, 370 φορτηγά και 269 πλοία άλλων κατηγοριών.
Η ναυτιλιακή σκακιέρα
Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ, το 1967, η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία, να αποτιμάται τον περασμένο μήνα από τη Vessels Value σε 152,69 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως.
Στην κορυφή της σχετικής λίστας των πλοιοκτητριών χωρών, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos Jones, βρίσκεται η Ιαπωνία με 5.974 πλοία και αξία στόλου 193,64 δισ. δολ., ενώ τη 2η θέση, αν και με περισσότερα πλοία (7.114), καταλαμβάνει με αξία στόλου 182,49 δισ. δολ. η Κίνα. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2.404 πλοία και αξία στόλου 97,89 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 2.860 πλοία και αξία στόλου 71,92 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 1.728 πλοία και αξία στόλου 62,99 δισ. δολ., η Νορβηγία με 1.731 πλοία και αξία στόλου 58,81 δισ. δολ., η Γερμανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ. και η Βρετανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ.
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου (2.272 πλοία) συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα tankers με 1.450 πλοία, που έχουν όμως τη μεγαλύτερη αξία (61,03 δισ. δολ.) καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει προσφάτως, απόρροια και του πολέμου στην Ουκρανία, υψηλό 13 ετών.