Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γράφουν Μηνάς Τσαμόπουλος / Στεφανία Σούκη
Επιχειρηματίες παγκόσμιου βεληνεκούς, αστέρες του κινηματογράφου και της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, αλλά και του αθλητισμού, επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους πάνω σε υπερπολυτελείς θαλαμηγούς και mega yachts απολαμβάνοντας τις πανέμορφες εικόνες των ελληνικών νησιών και τις αισθήσεις που αναδύονται από το ελληνικό καλοκαίρι.
Ζουν στην πραγματικότητα τον μύθο τους στην Ελλάδα και το επικοινωνούν στα εκατομμύρια θαυμαστές τους μέσω φωτογραφιών και οπτικοακουστικού υλικού που ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεσαίου μεγέθους yacht συνεισφέρει όσο δύο μπουτίκ ξενοδοχεία, ενώ ένα και μόνο mega yacht παράγει το αποτέλεσμα ενός ολόκληρου resort. Η διαφήμιση από στόμα σε στόμα που ακολουθεί έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα λόγω της επιδραστικότητας που έχουν οι jet setters επισκέπτες.
Το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα της Ελλάδας στον θαλάσσιο τουρισμό παίρνει άλλη διάσταση, αφού πλέον ελληνικά και ξένα κεφάλαια επενδύονται για να κατασκευαστούν πολυτελείς μαρίνες που θα γίνουν πόλος έλξης για υπερπολυτελή σκάφη τα οποία θα ελλιμενίζονται εκεί, δημιουργώντας έναν ακόμη πόρο εσόδων για την τοπική και εθνική οικονομία.
Οταν ακούμε Ιμπιζα, Μονακό, Σεν Τροπέ, Πορτοφίνο, στο μυαλό των περισσοτέρων έρχονται εικόνες από τις μαρίνες που υπάρχουν εκεί και μαγεύουν με την αρχοντιά και την πολυτέλεια που τις χαρακτηρίζει.
Ηρθε ο καιρός, λοιπόν, και οι ελληνικοί προορισμοί να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στη χρυσοφόρα αγορά.
Οποιος ανατρέξει στα δημοσιεύματα των τελευταίων και μόνο ημερών θα δει ρεπορτάζ για μαρίνες στον Αγιο Κοσμά στο Ελληνικό, στην Κέρκυρα, στο Ναύπλιο, στο Αργοστόλι, στην Πύλο σε σύνδεση με την Costa Navarino, στην Αιτωλοακαρνανία. Το «διαμάντι του στέμματος» όμως αυτή την εποχή είναι η Αστήρ Μαρίνα, που βρίσκεται σε ένα από τα ωραιότερα σημεία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Επί χρόνια η Βουλιαγμένη ήταν το παραθαλάσσιο προάστιο της Αθήνας με φυσική ομορφιά, υψηλό βιοτικό επίπεδο, με σήμα κατατεθέν το «Astir Palace Hotel», τον «“Αστέρα” Βουλιαγμένης», όπως το έλεγε ο κόσμος.
Υπεραξία
Σήμερα η Βουλιαγμένη εξελίσσεται σε έναν διεθνή τουριστικό προορισμό. Το θρυλικό ξενοδοχείο βρίσκεται πλέον υπό τη διαχείριση ενός από τα ισχυρότερα διεθνώς brands στον κλάδο των ξενοδοχείων, του Four Seasons Hotels & Resorts. Ομως η επένδυση αυτή αποκτά υπεραξία μετά την υλοποίηση του σχεδίου για τη δημιουργία μιας πολυτελούς μαρίνας η οποία ταράζει τα νερά.
Η Astir Marina της Βουλιαγμένης έχει γίνει ήδη talk of the town, αν και δεν βρίσκεται ακόμη σε πλήρη λειτουργία. Το Σάββατο 20 Μαΐου κατέπλευσε και έδεσε στον ντόκο, κάνοντας ποδαρικό, η πρώτη θαλαμηγός με το όνομα «Silly», που φέρεται να ανήκει στον εφοπλιστή Γιάννη Καραγιώργη. Η Πέννυ Ζαγλαρίδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Αστήρ Μαρίνα, σχολίασε: «Είμαστε υπερήφανοι και χαρούμενοι με τον ερχομό του πρώτου σκάφους στην Astir Marina. Ηταν μια πολύ σημαντική στιγμή, καθώς ένα σπουδαίο έργο ολοκληρώνεται και γίνεται σταδιακά πραγματικότητα. Εργαζόμαστε ακατάπαυστα και ανυπομονούμε να δούμε τη μαρίνα σε πλήρη λειτουργία, γεμάτη σκάφη και κόσμο που απολαμβάνει τις ασυναγώνιστες εμπειρίες που έχουμε σχεδιάσει για τους επισκέπτες μας».
Οι θέσεις ελλιμενισμού πωλούνται-παραχωρούνται για 30 χρόνια έναντι μεγάλου τιμήματος. Για παράδειγμα, για ένα σκάφος μήκους 30 μέτρων το κόστος είναι 2 εκατ. ευρώ για 30 χρόνια, ενώ για ένα σκάφος μήκους 46-50 μέτρων το κόστος ανέρχεται σε 4,5 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει Ελληνες και ξένοι επιχειρηματίες, κάποιες διαδικασίες για υπογραφές συμβολαίων έχουν αρχίσει να τρέχουν και όλα είναι θέμα χρόνου πλέον. Στα ναυτιλιακά στέκια ακούγεται ότι θα καταπλεύσει σκάφος μήκους 160 μέτρων, παρά το γεγονός ότι έχει ειπωθεί πως θα ελλιμενίζονται σκάφη έως 110 μέτρα.
Σύμφωνα, πάντως, με επίσημες αναφορές, από το σύνολο των 59 σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων. Ερευνα μιας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως ελεγκτικές εταιρείες, της Big Four, αναφέρει ότι μετά την αναμόρφωσή της η μαρίνα Βουλιαγμένης θα πρωταγωνιστήσει στο top 3 των μαρινών με τις υψηλότερες προδιαγραφές στην Ευρώπη για τον ελλιμενισμό home port θαλαμηγών στην ευρύτερη ζώνη της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Οπως έχει επισημάνει η διοίκηση, «στόχος των ανθρώπων του “Αστέρα” Βουλιαγμένης, στον οποίο ανήκει η διαχείριση της μαρίνας, είναι να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες υποδομές ελλιμενισμού σκαφών, ψυχαγωγίας και αγορών της Μεσογείου».
Στο κορυφαίο επίπεδο
Είναι δεδομένο ότι δημιουργείται ένα σύγχρονο hub για super yachts που ανεβάζει το επίπεδο της Ελλάδας ανάμεσα σε ανταγωνίστριες χώρες της Μεσογείου με μεγάλο αριθμό από μαρίνες υψηλών προδιαγραφών, όπως είναι η Γαλλία, η Ισπανία, το Μονακό, η Ιταλία και η Κροατία.
Αλλωστε, η πρόσφατη υπογραφή τριετούς συνεργασίας με τη Société Monégasque Internationale Portuaire (SMIP) ή Ports de Monaco, με σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, διασφαλίζει και επιβεβαιώνει τις αρίστου επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με την απολύτως καινοτόμα και φιλική προς το περιβάλλον διαχείριση σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της μαρίνας.
Οσον αφορά το εμπορικό κομμάτι της μαρίνας που θα συγκεντρώσει κορυφαία brands πολυτελείας, αναμένεται να λειτουργήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, από την επόμενη τουριστική περίοδο, πιθανότατα μεταξύ Μαρτίου – Απριλίου του 2024. Μεταξύ των κορυφαίων ονομάτων πολυτελείας που θα ενταχθούν στη χερσαία ζώνη είναι οι Loro Piana, Bottega Veneta, Dior, Louis Vuitton, Gucci, πιθανότατα η Saint Laurent, καθώς και το «Caffè Cova», επίσης του ομίλου Louis Vuitton. Πρόκειται για το ιστορικό και παλαιότερο καφέ, από το 1817, στο Μιλάνο, στη via Montenapoleone, με παραρτήματα σε Μονακό, Παρίσι και αλλού.
Η συνολική επένδυση ξεπερνά τα 53 εκατ. ευρώ για τις εργασίες ανακαίνισης και την αναμόρφωση της μαρίνας. Εκτός από τις 59 θέσεις ελλιμενισμού που προαναφέραμε, θα έχει χώρο περιπάτου με 15 καταστήματα λιανικής, δύο επώνυμα καταστήματα από τον χώρο της εστίασης, υπόγειους χώρους στάθμευσης, αλλά και πράσινους χώρους περιπάτου, ανοιχτούς σε όλους τους επισκέπτες.
Επιπλέον, στόχος είναι η εκσυγχρονισμένη Astir Marina να προσφέρει στους επισκέπτες της και «απόλυτη ιδιωτικότητα», όπως αναφέρεται σχετικά, και να είναι «από τις καλύτερες στην Ευρώπη, δίνοντας άμεση πρόσβαση μεταξύ του ξενοδοχείου, των εγκαταστάσεων του “Αστέρα” και της μαρίνας και προσφέροντας ένα ευρύτερο φάσμα εγκαταστάσεων και δυνατοτήτων».
Ο σχεδιασμός της Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης Α.Ε., η οποία έχει περάσει μετοχικά κάτω από την ομπρέλα της Αpollo Ιnvestments ως νέου μοναδικού μετόχου, από την Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ που ήταν, είναι να δημιουργηθεί «μια παραθαλάσσια περιοχή, όπου μπορεί κανείς να απολαύσει μια συνδυαστική εμπειρία φαγητού, αγορών και διασκέδασης σε ένα πολυτελές περιβάλλον 5 αστέρων».
Για την ιστορία, να αναφερθεί ότι η μαρίνα Βουλιαγμένης κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’60 ως τμήμα της τουριστικής ζώνης του «Αστέρα», που δημιουργήθηκε το 1955 στη χερσόνησο του Λαιμού. Με το πέρασμα των ετών δέχτηκε διάφορες προσθήκες, φτάνοντας μέχρι και το 2019 να φιλοξενεί περίπου 103 μικρά και μεσαία σκάφη.