Πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ επιβάλλονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και καταστήματα με είδη καλλυντικών για παραβάσεις που σχετίζονται με πλασματικές εκπτώσεις. Πρόκειται για μια εξέλιξη που έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως σχετικό δημοσίευμα του «ΟΤ» , που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.
Τα παραπάνω πρόστιμα έρχονται σε συνέχεια ελέγχων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) , κατά τους οποίους διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα το άρθρο 15 του Ν. 4177/2013, το άρθρο 78 της Υπουργικής Απόφασης 91354/24-08-2017 καθώς και την Υπουργική Απόφαση 35935/2023 «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».
Εκπτώσεις: Μια στις δυο επιχειρήσεις σε Αθήνα και Πειραιά κατέγραψε πτώση τζίρου
Συγκεκριμένα, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα:
• 720.000 ευρώ στην εταιρεία «DIXONS SOUTH-EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.»,
• 100.000 ευρώ στην εταιρεία «ΓΕΡΜΑΝΟΣ Α.Β.Ε.Ε.»,
• 120.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες (από 40.000 ευρώ στην καθεμία) με είδη καλλυντικών: «HONDOS CENTER Α.Ε.Ε. ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ», «GALLERIE DE BEAUTE ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ Α.Ε.Ε.» και «SEPHORA GREECE A.E.».
O Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, δήλωσε:
«Οι αυστηροί έλεγχοι με την αξιοποίηση σύγχρονων ηλεκτρονικών εργαλείων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο με στόχο τον εντοπισμό φαινομένων πλασματικών/εικονικών εκπτώσεων παράγουν απτά αποτελέσματα. Επιβάλλουμε νέα πρόστιμα συνολικού ύψους 940.000 ευρώ σε 5 εταιρείες κι έτσι το ύψος των συνολικών κυρώσεων για πλασματικές εκπτώσεις προσεγγίζει τα 2,4 εκατομμύρια ευρώ.
Θέλω με την ευκαιρία να επαναβεβαιώσω ότι για το Υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές. To κράτος ασκεί στο ακέραιο το ρυθμιστικό/ελεγκτικό ρόλο του στην αγορά και λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των καταναλωτών. Σ’ αυτή τη συγκυρία χρειάζεται να σταθούμε όλοι μας στο ύψος των αναγκών και των προσδοκιών του ελληνικού λαού».