Τις απαντήσεις στα ερωτήματα που γεννά το δυστύχημα με το ελικόπτερο στην Εύβοια αναζητούν οι Αρχές, μετά τον εντοπισμό του άτυχου πιλότου.
Ο 69χρονος Μιχάλης Λάμπος, πατέρας ενός παιδιού, ήταν ένας ιδιαίτερα έμπειρος κυβερνήτης με πολλές ώρες πτήσεις.
“Ήταν στην αεροπορία στρατού ξηράς και μετά μόλις αποστρατεύτηκε μπήκε στην πολιτική αεροπορία στα ελικόπτερα. Είχε πολλές ώρες πτήσης. Μεγάλη εμπειρία και έφυγε με αυτό που αγαπούσε, έφυγε από το ελικόπτερο”, ανέφερε ο ξάδελφός του στο MEGA.
“Από χθες που το ακούσαμε πικραθήκαμε πολύ. Μεγάλο σοκ και σήμερα που τον είδα που τον βγάλανε ράγισε η ψυχή μου”, ανέφερε συγγενής του θύματος.
Τα αναπάντητα ερωτήματα
Την ίδια ώρα, υπάρχουν πλήθος από αναπάντητα ερωτήματα για τις συνθήκες της τραγωδίας.
Ένα από αυτά είναι το πού βρισκόταν ο ιδιοκτήτης του ελικοπτέρου αλλά και ποιος έδωσε την άδεια να πετάξει.
Σύμφωνα με το Mega και τον δημοσιογράφο Βασίλη Λαμπρόπουλο, επιβεβαιώνεται η θεωρία του βέρτιγκο και μέχρι στιγμής δεν αποδεικνύεται μηχανική βλάβη.
“Oι συνθήκες χαμηλής ορατότητας σε πτήση πάνω από θάλασσα όταν δεν υπάρχει σημείο αναφοράς, μπορεί να προκαλέσει βέρτιγκο”, δήλωσε ο επαγγελματίας χειριστής ελικοπτέρων, Τζωρτζ Μ. Χιωτάκης.
“Έκανε μία κίνηση να βγει στην αμμουδιά, δοκίμασε δύο σημεία, ανέβαινε, κατέβαινε και κάτι έψαχνε, σαν να ήθελε να προσγειωθεί”, δήλωσε ο πρόεδρος της κοινότητας Αχλαδίου.
Ο πιλότος δεν ενεργοποίησε το σύστημα που θα του έδινε alarm όταν πλησιάζει κάτω από τα 500 μέτρα και δεν ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο που θα μπορούσε με gps να τον οδηγήσει με ασφάλεια.
Αυτό που εκτιμούν οι περισσότεροι πιλότοι είναι πως ο συγκεκριμένος πιλότος είχε μεγάλη αίσθηση εμπιστοσύνης στον εαυτό του και ίσως για αυτό δεν ενεργοποίησε τα συστήματα ασφαλείας.
Το μαύρο κουτί και η νεκροψία
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι επόμενες ώρες είναι αυτές που εικάζουν οι ειδικοί ότι θα υπάρξουν κάποιες απαντήσεις τόσο από τη νεκροψία – νεκροτομή για το εάν ο χειριστής είχε κάποιο πρόβλημα που μπορεί να προκάλεσε τη μοιραία πτώση.
Παράλληλα, θα αναζητηθεί το μαύρο κουτί του ελικοπτέρου, εάν και εφόσον υπάρχει, καθώς σε ορισμένα ελικόπτερα δεν είναι υποχρεωτική η μεταφορά του. Οι ειδικοί θα λάβουν τα στοιχεία που περιέχει έτσι ώστε να δουν αν υπήρξε κάποιο μηχανικό πρόβλημα που έχει καταγραφεί εκεί ή κάποιο στοιχείο από την επικοινωνία που είχε ο πιλότος με το κέντρο ελέγχου μέχρι την τελευταία στιγμή που έπεσε στη θάλασσα.
H ανέλκυση του ελικοπτέρου.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, μετά την οποία οι τεχνικοί θα ελέγξουν εξονυχιστικά κάθε τμήμα του ελικοπτέρου για να δουν τι μπορεί να προκαλέσει την πτώση που δυστυχώς στοίχισε τη ζωή στον 69χρονο πιλότο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το ελικοπτέρο Α-109 απογειώθηκε χθες το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, ενώ ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας. Το ελικόπτερο προσγειώθηκε στις 09:00 το πρωί και απογειώθηκε στις 10:13 από το Μαντούδι και έκτοτε χάθηκε από το ραντάρ.