Το Φάληρο αλλά ακόμα περισσότερο το Ελληνικό, το project της υπογειοποίησης, θα γίνουν τα νέα σημεία ενδιαφέροντος της πρωτεύουσας και οι κυκλοφοριακές συνθήκες θα αλλάξουν επί τω χείρω αν δεν υπάρξουν αυτές οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις.
Πιο συγκεκριμένα:
- Στην περιοχή του Φαλήρου, προβλέπεται η κατασκευή δύο μικρών σηράγγων, στο πλαίσιο της ανάπλασης της παραλιακής και του φαληρικού όρμου.
- Οι σήραγγες στο Ελληνικό. Το μήκος θα είναι περίπου 3 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, όσες είναι δηλαδή και σήμερα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σύνθετο έργο λόγω μεγέθους και της γειτνίασης με τη θάλασσα. Το έργο που υλοποιείται από την Lamda Development είναι σε προχωρημένο στάδιο από την ΑΒΑΞ και αν δεν υπάρξουν απρόοπτα θα μπορέσει να δοθεί στην κυκλοφορία το 2025.
- Η σήραγγα της Ηλιούπολης. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα έργα που θα σώσουν την Αθήνα, από το κυκλοφοριακό χάος. Θα ενισχύσει την συνδεσιμότητα μεταξύ της Καρέας και του Ελληνικού, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού, και φυσικά τα διερχόμενα αυτοκίνητα στους γύρω δρόμους.
- Η σήραγγα της Λεωφόρους Κύμης. Μέσα στις οδικές σήραγγες στην Αθήνα υπάρχει και μια στα βόρεια προάστια. Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς. Περιλαμβάνει και την κατασκευή σήραγγας και την κατασκευή ανοιχτών τμημάτων. Αντικείμενο του είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), και αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Στα «σκαριά» φαίνεται να υπάρχει και η προοπτική για την κατασκευή μιας ακόμα οδικής σήραγγας εντός Λεκανοπεδίου. Χωρίς να έχει ληφθεί κάποια απόφαση, δεν αποκλείεται να αφορά στην επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα.