«Βαριέμαι»… Ένα ρήμα που όλους μας ενώνει, αλλά για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά. Ωστόσο ταιριάζει γάντι με τα συναισθήματά μας και αυτός –ίσως- είναι ένας από τους λόγους που για τρίτη φορά από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το ομώνυμο κομμάτι κατάφερε να γίνει μεγάλη επιτυχία και να αγαπηθεί ξανά από το κοινό.
Πλέον στις μέρες πρωταγωνιστεί σε γνωστή διαφημιστική καμπάνια κλιματιστικών, ενώ πριν από περίπου μία δεκαετία είχε γίνει ξανά viral από τον τρόπο με τον οποίο το είχε «αγγίξει» ο γνωστός Αθηναίος dj Mr.Z, ή κατά κόσμον, Ζώης Χλακιόπουλος.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αυτός είναι ο άνθρωπος ο οποίος στην πραγματικότητα το «ξέθαψε» και «πειράζοντάς» του με απόλυτο σεβασμό, το έφερε πιο κοντά στις νεότερες γεννιές, δίνοντάς τους ουσιαστικά την δυνατότητα να googl-άρουν και να μάθουν ποια ήταν η Μαίρη Λω, η τραγουδίστρια δηλαδή που ερμήνευσε αυτό το διαμάντι της ελληνικής μουσικής ολόκληρες δεκαετίες νωρίτερα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει πάντως να πούμε ότι αν δεν σας καλύπτει το να το ακούσετε μέσω YouTube ή Spotify και θα προτιμούσατε να αποκτήσετε το αυθεντικό δισκάκι που είχε κυκλοφορήσει παλιότερα, οφείλετε να ξέρετε ότι το 45άρι εκείνης της εποχής κοστολογείται στα 600 ευρώ… Οπότε, μάλλον, μια χαρά είναι και οι συγκεκριμένες πλατφόρμες!
Όσο για την αυθεντική ερμηνεύτρια, Μαίρη Λω, αυτή γεννήθηκε ως Μαρία Μαντωνανάκη στο Παλαιό Φάληρο το 1932 και από μικρή ηλικία διακρίθηκε στο λεγόμενο «ελαφρό» τραγούδι, μαγνητίζοντας με το ιδιαίτερο ηχόχρωμα της ξεχωριστής φωνής της.
Πράγμα που δεν πέρασε απαρατήρητο στον Νίκυ Γιακόβλεφ, ο οποίος ήταν ένας κλασικός πιανίστας και συνθέτης, γεννημένος στην Γιάλτα το 1910, που όμως από τα 20 χρόνια του βρέθηκε στην Ελλάδα και επί της ουσίας όχι μόνο έγινε ένας από εμάς, αλλά συνέβαλε όσο λίγοι στην διαμόρφωση του ελληνικού τραγουδιού.
Μάλιστα το περίφημο και άκρως αριστοκρατικό ζαχαροπλαστείο του με την ονομασία «Πέτρογραδ» στην οδό Σταδίου στο κέντρο της Αθήνας, μετατράπηκε σε μια ιδιότυπη σκηνή από την οποία πέρασαν σπουδαίοι καλλιτέχνες και θαμώνες υπήρξαν μέλη της υψηλής κοινωνίας, της πολιτικής αλλά και της διανόησης της πρωτεύουσας.
Εκεί έγινε διάσημη και η Μαίρη Λω, η οποία δεν έγινε μόνο η μούσα του αλλά και η μετέπειτα σύζυγός του. Το ζευγάρι παντρεύτηκε τελικά το 1951 και απέκτησε δύο παιδιά, ενώ τρία χρόνια νωρίτερα είχε αρχίσει η επαγγελματική συνεργασία τους δισκογραφικά με το κομμάτι «Καπετάνιε, Καπετάνιε, χαμογέλα», σε στίχους Κώστα Νικολαϊδη, πού γράφτηκε για την Ελληνική ταινία «Άννα Ροδίτη».
Μερικές από τις πιο σημαντικές επιτυχίες της ήταν ανάμεσα σε άλλες τα «Θάλασσα θάλασσα» (1949), «Ράβε τα προικιά σου» (1953), «Ξαναβλέπω το μικρό το αμαξάκι» (1954), «Κοριτσάκι μου με τα παράξενα κινέζικά σου μάτια» (1955), «Καλή αντάμωση» (1960). Ειδικά την δεκαετία του 1950 εμφανίστηκε σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές, ενώ το 1960 τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας το Γ΄ Βραβείο. Ιδιαίτερη υπήρξε η παρουσία της στα πρώτα Φεστιβάλ Μεσογειακού Τραγουδιού της Βαρκελώνης, όπου το 1961 πήρε το 4ο βραβείο.
Πέρα από τον Νίκυ Γιακόβλεφ, συνεργάστηκε και με άλλους συνθέτες, με κορυφαίο όλων πέρα από κάθε αμφιβολία, τον Μάνο Χατζηδάκι, ο οποίος της εμπιστεύτηκε μεγάλα τραγούδια όπως τα «Μη τον ρωτάς τον ουρανό», «Το λιμάνι», «Η λατέρνα», «Εφτά τραγούδια θα σου πω». Βέβαια, η ζωή τα έφερε έτσι ώστε το πλέον διάσημο να παραμένει το διαχρονικό, όπως αποδείχτηκε «Βαριέμαι».
Πλέον οι νεότεροι το έμαθαν μέσα από την γνωστή διαφήμιση αλλά και την πολύ ποιοτική διασκευή με την φωνή της νεαρής ερμηνεύτριας Μυρτούς Ναούμ.