Να βρει διαθέσιμο επιπλέον δημοσιονομικό χώρο θα είναι η συνεχής προσπάθεια του υπουργείου Οικονομικών τα επόμενα χρόνια καθώς πλέον το Μεσοπρόθεσμο Διαρθρωτικό Πρόγραμμα φοράει στα δημόσια οικονομικά ένα πολύ στενό κορσέ.
Τα κρατικά αυτοκίνητα και ο δημοσιονομικός χώρος
Η μία πηγή που μπορεί να δημιουργήσει επιπλέον δημοσιονομικό χώρο όπως είπε και ο υπουργός Οικονομικών σε συνέντευξη του είναι τα μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Μάλιστα όπως ανέφερε μπορούν να αντληθούν περί τα 2,5 δισ. ευρώ που με τη σειρά τους μπορούν να κατευθυνθούν στη μείωση των άμεσων φόρων.
Παρόλα αυτά δεν είναι η μόνη πηγή που μπορεί να «γεννήσει» δημοσιονομικό χώρο.
Το υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει σε επισκόπηση των δαπανών της γενικής κυβέρνησης αρχίζοντας από τις δαπάνες των κρατικών αυτοκινήτων. Θα προσπαθήσει να νοικοκυρέψει με λίγα λόγια τις δαπάνες για τα κρατικά αυτοκίνητα –ουσιαστικά πρόκειται για χρήματα των Ελλήνων που μπορεί να μέχρι και σήμερα να σπαταλούνται χωρίς μέτρο.
Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν περίπου 300-400 εκατ. ευρώ δαπανών κάπου εκεί υπολογίζονται που θα μπορούσαν να μειωθούν και ουσιαστικά να ελευθερώσουν δημοσιονομικό χώρο που θα μπορούσε να διοχετευθεί σε άλλες παροχές.
Παλαιότερη υπουργική Απόφαση προέβλεπε την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ.εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης
Τα κρατικά αυτοκίνητα χοντρικά είναι κοντά στις 60.000 ενώ το ετήσιο κόστος κίνησης και συντήρησης – επισκευών είναι κοντά στα 300-400 εκατ. ευρώ. Το 2009-2010 είχε γίνει επίσης μια προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών των κρατικών αυτοκινήτων.
Η προσπάθεια τότε περιλάμβανε την αντικατάσταση των κρατικών αυτοκινήτων με άλλα μικρότερα με μικρότερη κατανάλωση αλλά και κόφτη στις μηνιαίες δαπάνες των καυσίμων. Η τότε Κοινή Υπουργική Απόφαση προέβλεπε την απόσυρση όλων των κρατικών οχημάτων με κυβισμό μεγαλύτερο των 1.400 κ.εκ. και την αντικατάστασή τους με άλλα μικρότερης ιπποδύναμης.
Κάτι ανάλογο θα ψάξει και αυτή τη φορά το Υπουργείο Οικονομικών καθώς θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει όσους περισσότερους πόρους μπορεί.
Το σχέδιο
Το σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ θα εστιάσει στα εξής :
-Στα έξοδα συντήρησης και που υπάρχουν απώλειες
– Που είναι μεγαλύτερα τα κόστη και γιατί
-Στον λογαριασμό των καυσίμων και εάν χρειαστεί ίσως το πλαφόν που υπάρχει σήμερα πέσει και άλλο
-Εάν είναι καλύτερη εναλλακτική η μεγαλύτερη χρήση leasing από το κράτος να έχει ιδιόκτητα αυτοκίνητα
– Πως μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση των κατεσχεμένων από το Δημόσιο αυτοκίνητα
– Ακόμη και η αντικατάσταση παλαιότερων αυτοκινήτων με νέα ηλεκτρικά
Η πολιτική ηγεσία
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία το υπουργείο Εσωτερικών είχε περίπου 160 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα μισά είναι προς κάλυψη των αναγκών της πολιτικής ηγεσίας ενώ τα υπόλοιπα έχουν διατεθεί για χρήση σε άλλες υπηρεσίες.
Τα πρόσωπα που εξυπηρετούνται με τα αυτοκίνητα του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων του υπουργείου Εσωτερικών είναι:
- Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
- Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
- Οι Αντιπρόεδροι της Κυβέρνησης
- Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και οι αρχηγοί των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή των Ελλήνων και την Ευρωβουλή.
- Οι υπουργοί, αναπληρωτές υπουργού και υφυπουργοί.
- Ο Πρόεδρος του ΣτΕ, ο Πρόεδρος και ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο Πρόεδρος και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και ο Πρόεδρος του ΝΣΚ.
- Οι Πρόεδροι των Συνταγματικά Κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών. Οι τέως πρόεδροι κοινοβουλευτικών κυβερνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή, καθώς και οι τέως πρόεδροι δημοκρατικών κυβερνήσεων και Πρόεδροι Δημοκρατίας που χρημάτισαν πρόεδροι μετά το 1974 (μεταπολίτευση). Οι επίσημοι προσκεκλημένοι της ελληνικής κυβέρνησης.