Κινέζοι και Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνίστησαν και το 2024 στις αγορές και πωλήσεις πλοίων, με τους Έλληνες να διακρίνονται κυρίως ως πωλητές και τους Κινέζους ως αγοραστές πλοίων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Alliied Shipbroking τα ελληνικά συμφέροντα διακρίθηκαν ιδιαίτερα ως πωλητές στη διάρκεια του 2024 καθώς προχώρησαν στην πώληση 248 πλοίων από ένα σύνολο αγοραπωλησιών 1.692 πλοίων. Αυτό σημαίνει ότι 14,6% των πλοίων που άλλαξαν χέρια ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα.

Είναι η δεύτερη χρονιά στη σειρά που οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να προχωρούν σε περισσότερες πωλήσεις πλοίων από ότι αγορές καθώς σπεύδουν να αποχωριστούν πλοία σε ένα περιβάλλον σχετικά υψηλών τιμών τα τελευταία χρόνια. Αντιθέτως την διετία 2021 και 2022 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σύμφωνα πάντα με σχετικά δελτία του ίδιου ναυλομεσιτικού οίκου είχαν πολύ πιο ισχυρή παρουσία ως αγοραστές.

Τα κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές

Οι υψηλές τιμές προσέφεραν απόδοση των περιουσιακών στοιχείων σε πολλούς πωλητές, με ορισμένους ιδιοκτήτες να χρησιμοποιούν την αγορά μεταχειρισμένων για να προχωρήσουν τα σχέδια ανανέωσης του στόλου τους, λόγω των τιμών των νεότευκτων πλοίων και τους αυξημένους χρόνους παράδοσης των ναυπηγείων, σχολίασε πρόσφατα ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied το 2024 άλλαξαν χέρια 1.692 πλοία  μεταφορικής ικανότητας 117,387 εκατ. dwt,  ελαφρώς περισσότερα από τα 1.687 πλοία 123,983 εκατ. dwt του 2023.

Ποιοι αγόρασαν τα περισσότερα πλοία

Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες απέκτησαν 300 πλοία εκ των οποίων 194 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 65 δεξαμενόπλοια , 23 containerships και 11 πλοία μεταφοράς αερίων.

Στην δεύτερη θέση ως αγοραστές οι Έλληνες εφοπλιστές με 200 πλοία μεταξύ των οποίων 127 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulkers), 46 δεξαμενόπλοια, έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επτά πλοία μεταφοράς αερίου.

Ιδιαίτερα δραστήριοι οι τούρκοι πλοιοκτήτες κατέχουν την τρίτη θέση ως αγοραστές καθώς απέκτησαν συνολικά 75 πλοία εκ των οποίων 39 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 17 δεξαμενόπλοια, οκτώ containerships και τέσσερα πλοία μεταφοράς αερίου.

Ποιοι πούλησαν τα περισσότερα πλοία

Όσον αφορά την πλευρά των πωλητών όπως προαναφέρθηκε οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν τη πρώτη θέση στη λίστα των πωλητών με 248 πλοία εκ των οποίων 127 Bulkers,, 74 δεξαμενόπλοια, 26 containerships και 14 πλοία μεταφορά αερίου.

Στη δεύτερη θέση ως πωλητές οι κινέζοι με 181 πλοία, εκ των οποίων 107 bulkers, 45 δεξαμενόπλοια, 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέσσερα πλοία μεταφοράς αερίου.

Στην τρίτη θέση ως πωλητές εμφανίζονται οι Γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες οι οποίοι πούλησαν 178 πλοία εκ των οποίων 131 bulkers, 18 είναι δεξαμενόπλοια, 9 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέσσερα πλοία μεταφοράς αερίου.

Η αξία των πωλήσεων

Σύμφωνα με μία άλλη ανάλυση του βρετανικού οίκου Clarksons η συνολική αξία των πλοίων που πωλήθηκαν το 2024, ξεπέρασε και πάλι τα 45 δισ. δολάρια. Οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, ιδίως για τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια, έφτασαν σε πολύ ισχυρά επίπεδα μέχρι το καλοκαίρι, αλλά έκτοτε έχουν υποχωρήσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Clarksons.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!