Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των συρμών, ούτε να επικοινωνεί με τους μηχανοδηγούς των τρένων.

Αυτό προκύπτει από την κατάθεση που έδωσε τον Οκτώβριο του 2024 στον ανακριτή, με την ιδιότητα του μάρτυρα, ο εν ενεργεία ρυθμιστής κυκλοφορίας νοτίου Ελλάδος του Οργανισμού και φέρνει σήμερα στο «φως» ο Γιάννης Σουλιώτης στο ρεπορτάζ του για την «Καθημερινή».

«Υπάρχει η δυνατότητα θέασης της κίνησης των συρμών σε πραγματικό χρόνο;», είναι η πρώτη ερώτηση που απηύθυνε ο ανακριτής στον εργαζόμενο του ΟΣΕ. «Οχι, δεν υπάρχει δυνατότητα θέασης της κίνησης σε πραγματικό χρόνο, ούτε της κίνησης σε συγκεκριμένη γραμμή», αποκρίθηκε. Στη συνέχεια ο μάρτυρας ερωτάται από τον ανακριτή για το κατά πόσο ο αποκαλούμενος «ρυθμιστής κυκλοφορίας» μπορεί να επικοινωνεί με τους μηχανοδηγούς. «Ο ρυθμιστής, ακόμη και σήμερα, δεν έχει τη δυνατότητα να μιλήσει κατευθείαν με μηχανοδηγούς», κατέθεσε.

Ο συγκεκριμένος υπάλληλος του ΟΣΕ εκτελούσε υπηρεσία τη νύχτα της μοιραίας σύγκρουσης του Intercity 62 με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. Ακούγεται στα ηχητικά που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία να ρωτάει τον σταθμάρχη Λάρισας σχετικά με το από πού «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία.

Η πρώτη του κατάθεση στον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, δόθηκε τον Μάιο του 2023, 2,5 μήνες μετά το δυστύχημα. Από τον ανακριτή είχε ερωτηθεί εάν γνώριζε τον σταθμάρχη Λάρισας, καθώς και για όσα είχαν συμβεί τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. «Τον ήξερα μόνο από τις τηλεφωνικές επικοινωνίες μέσω GSM-R και από την πρακτική εκπαίδευσή του, όπου ερχόταν σε επαφή ως εκπαιδευόμενος με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας».

Για το λάθος του σταθμάρχη κατέθεσε: «Ηταν τόσο βέβαιος ότι το έδιωξε από την άνοδο γι’ αυτό και τον ρωτάω επανειλημμένα. Στη σελίδα 14 στη συνομιλία με αριθμό 26 φαίνεται ότι τον ρωτώ για να μου επιβεβαιώσει ότι το έδιωξε από την άνοδο. Στην υπ’ αριθμόν 27 συνομιλία τον ρωτώ να μου πει πώς ακριβώς έδιωξε τα τρένα και να περιγράψει αναλυτικά όλες τις ενέργειές του», κατέθεσε ενώπιον του κ. Μπακαΐμη τον Μάιο του 2023.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο αργότερα, τον Οκτώβριο του 2024, ο ίδιος μάρτυρας κλήθηκε να δώσει συμπληρωματική κατάθεση στον ανακριτή. Οι ερωτήσεις που του απηύθυνε ήταν ιδιαίτερα στοχευμένες. Οσα κατέθεσε, μόνο ανησυχία γεννούν για το επίπεδο ασφαλείας του σιδηροδρόμου τόσο πριν από το δυστύχημα των Τεμπών όσο και μετά απ’ αυτό, καθώς ο αποκαλούμενος ρυθμιστής κυκλοφορίας ούτε ακούει ούτε βλέπει τα τρένα που κινούνται στο δίκτυο.

«Υπάρχει δυνατότητα ακρόασης σε πραγματικό χρόνο συνομιλιών των μηχανοδηγών και των σταθμαρχών;», ρωτήθηκε από τον ανακριτή. «Δεν υπάρχει δυνατότητα ακρόασης από το γραφείο ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, σε πραγματικό χρόνο των συνομιλιών (…) ο ρυθμιστής ακόμη και σήμερα δεν έχει επικοινωνία με τον μηχανοδηγό».

Στην ερώτηση αν υπάρχει στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα επί εικοσιτετραώρου βάσεως άτομο να ακούει αυτές τις συνομιλίες και τι ειδικότητας είναι, ο ρυθμιστής της κυκλοφορία απάντησε: «Οχι, δεν ακούμε συνομιλίες, οποιαδήποτε ειδικότητα (…) εμείς παρακολουθούμε επί 24ώρου βάσεως τα τρένα με βάση τις πληροφορίες που μας δίνουν οι σταθμάρχες, για τις οποίες δεν έχουμε εικόνα. Μας λένε τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης και άφιξης των αμαξοστοιχιών από και στον σταθμό τους και τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο». Για το βράδυ του δυστυχήματος κατέθεσε ότι δεν άκουσε καμία από τις συνομιλίες μεταξύ των σταθμαρχών Λάρισας και Νέων Πόρων με τους μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών που ενεπλάκησαν στο δυστύχημα.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!