Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων απέστειλε οδηγία στους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την υποχρεωτική ενσωμάτωση όλων των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ στις αναγραφόμενες τιμές λιανικής, που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους και γενικότερα στο διαφημιστικό και προωθητικό υλικό που διαθέτουν στην ελληνική αγορά.
Η οδηγία για την υποχρεωτική αναγραφή των τελικών τιμών λιανικής έχει στόχο να διευκολύνει τους συνδρομητές στη σύγκριση και επιλογή, βάσει κόστους, μεταξύ υπηρεσιών και παρόχων.
Οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεούνται να αναγράφουν την τελική τιμή στις υπηρεσίες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία αλλά και στη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ.
Ειδικά για το τέλος κινητής τηλεφωνίας και επειδή ο τελικός καθορισμός του εξαρτάται από το συνολικό ύψος του λογαριασμού, η ΕΕΤΤ επιβάλλει στις εταιρίες να επισημαίνουν το ποσοστό με το οποίο θα αυξηθεί η τελική τιμή της υπηρεσίας στις περιπτώσεις μεγαλύτερου ύψους μηνιαίου λογαριασμού λόγω μεγαλύτερης χρήσης από τους συνδρομητές.
Επίσης, κατά την υποβολή προσφορών προς τους καταναλωτές (π.χ. τηλεφωνικά, έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης.
Οι πάροχοι οφείλουν εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της οδηγίας της ΕΕΤΤ, δηλαδή έως τις αρχές Ιουνίου, να προσαρμόσουν αντίστοιχα τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους σε τιμοκαταλόγους, έντυπα προσφορών, διαφημιστικά έντυπα, φυλλάδια και καταχωρίσεις, ιστοσελίδες κ.ά.
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
ΕΕΤΤ: Οδηγία για προστασία των καταναλωτών σε τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση Με σκοπό την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και της διαφάνειας των χρεώσεων, η ΕΕΤΤ εκδίδει οδηγία προς τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την υποχρεωτική ενσωμάτωση όλων των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ στις αναγραφόμενες τιμές λιανικής, που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους και γενικότερα στο διαφημιστικό και προωθητικό υλικό που διαθέτουν στην ελληνική αγορά. Η οδηγία της ΕΕΤΤ για την υποχρεωτική αναγραφή των τελικών τιμών λιανικής πρόκειται να διευκολύνει σημαντικά τους συνδρομητές στη σύγκριση και επιλογή, βάσει κόστους, μεταξύ υπηρεσιών και παρόχων. Συγκεκριμένα, οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεούνται να αναγράφουν την τελική τιμή στις υπηρεσίες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ. Ειδικά για το τέλος κινητής τηλεφωνίας και επειδή ο τελικός καθορισμός του εξαρτάται από το συνολικό ύψος του λογαριασμού, η ΕΕΤΤ επιβάλει στις εταιρίες να επισημαίνουν το ποσοστό με το οποίο θα αυξηθεί η τελική τιμή της υπηρεσίας στις περιπτώσεις μεγαλύτερου ύψους μηνιαίου λογαριασμού λόγω μεγαλύτερης χρήσης από τους συνδρομητές. Επίσης, κατά την υποβολή προσφορών προς τους καταναλωτές (π.χ. τηλεφωνικά, έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης. Οι πάροχοι οφείλουν εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της οδηγίας της ΕΕΤΤ, δηλαδή έως τις αρχές Ιουνίου, να προσαρμόσουν αντίστοιχα τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους σε τιμοκαταλόγους, έντυπα προσφορών, διαφημιστικά έντυπα, φυλλάδια και καταχωρήσεις, ιστοσελίδες κ.ά. Με επίκεντρο τους καταναλωτές, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει το έργο της με σκοπό να διασφαλίζει τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στην αγορά. Παραδείγματα διαμόρφωσης τελικής λιανικής τιμής μετά την ενσωμάτωση των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ.
Ακολουθούν παραδείγματα διαμόρφωσης της τελικής λιανικής τιμής μετά την ενσωμάτωση των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ.
Παράδειγμα 1: Σταθερή τηλεφωνία και Διαδίκτυο
Εάν ο πάροχος διαθέτει: πακέτο υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και Διαδικτύου σε τιμή 40 ευρώ μηνιαίως προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ, αυτή επιβαρύνεται με: – τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 40 ευρώ) ίσο με 2 ευρώ και – ΦΠΑ (24% x 42 ευρώ) ίσο με 10,08 ευρώ. Επομένως, η αναγραφόμενη τιμή στον τιμοκατάλογο του παρόχου για το πακέτο αυτό πρέπει να είναι 52,08 ευρώ. υπηρεσία τηλεφωνίας σε τιμή 5 ευρωλεπτών/λεπτό ομιλίας προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ, αυτή επιβαρύνεται με: – τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 5 ευρωλεπτά) ίσο με 0,25 ευρωλεπτά/λεπτό ομιλίας και – ΦΠΑ (24% x 5,25 ευρωλεπτά) ίσο με 1,26 ευρωλεπτά ανά λεπτό ομιλίας. Επομένως, η αναγραφόμενη τιμή στον τιμοκατάλογο της εταιρίας για τη συγκεκριμένη υπηρεσία διαμορφώνεται σε 6,51 ευρωλεπτά ανά λεπτό ομιλίας.
Παράδειγμα 2: Κινητή τηλεφωνία Πάροχος κινητής τηλεφωνίας επιθυμεί να προσφέρει σε υποψήφιο πελάτη πακέτο υπηρεσιών μαζί με πακέτο πρόσθετων μηνυμάτων SMS σε τιμές 46 ευρώ και 6 ευρώ μηνιαίως, αντίστοιχα, προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ. Η συνολική αρχική τιμή των 52 ευρώ, επειδή ανήκει στο διάστημα από 50,01 ευρώ μέχρι και 100 ευρώ, επιβαρύνεται με: – τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας (15% x 52 ευρώ) ίσο με 7,8 ευρώ και – ΦΠΑ (24% x 59,8 ευρώ) ίσο με 14,35 ευρώ. Επομένως, η αναφερόμενη, εγγράφως ή προφορικά, προς τον υποψήφιο πελάτη τελική τιμή για το σύνολο των υπηρεσιών διαμορφώνεται σε 74,15 ευρώ*. *Η τιμή αυτή αυξάνει κατά 2,61% ή 4,35% εάν το ύψος του μηνιαίου λογαριασμού ανέλθει τελικά στο διάστημα από 100,01 μέχρι και 150 ευρώ ή στο διάστημα από 150,01 ευρώ και άνω, αντίστοιχα.
Παράδειγμα 3: Σταθερή τηλεφωνία, Διαδίκτυο και τηλεόραση Πάροχος επιθυμεί να προσφέρει σε υποψήφιο πελάτη πακέτο υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, Διαδικτύου και τηλεόρασης σε τιμή 50 ευρώ μηνιαίως, εκ των οποίων τα 30 ευρώ αντιστοιχούν στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Διαδικτύου και τα 20 ευρώ στις υπηρεσίες τηλεόρασης, προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σε σταθερή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση και του ΦΠΑ. Η συνολική αρχική των 50 ευρώ επιβαρύνεται με: – τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 30 ευρώ) ίσο με 1,5 ευρώ – τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση (10% x 20 ευρώ) ίσο με 2 ευρώ και – ΦΠΑ (24% x 53,50 ευρώ) ίσο με 12,84 ευρώ. Επομένως, η εγγράφως ή προφορικά αναφερόμενη προς τον υποψήφιο πελάτη τελική τιμή για το σύνολο των υπηρεσιών διαμορφώνεται σε 66,34 ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες: Ιωάννα Αλεξοπούλου Προϊσταμένη Τμ. Δημοσίων Σχέσεων ΕΕΤΤ Τ: 210 6151250 Κ: 6948 782546 E: i.alexopoulou@eett.gr