Τα σχέδια του ΟΛΠ να αναδείξει τον Πειραιά σε κομβικό λιμάνι της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο παρουσίασε το νέο management της εισηγμένης στις μεγάλες ξένες εταιρείες του κλάδου. Με τα έργα και τις επενδύσεις αυτές ο Πειραιάς θα επιχειρήσει όχι μόνο να γίνει λιμάνι αφετηρίας των ξένων operators αλλά και κορυφαίος προορισμός.

Εκτός από τις τέσσερις νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων που σκοπεύει να κατασκευάσει στο νότιο τμήμα του λιμανιού, ικανές να υποδεχθούν πλοία μήκους έως και 390 μέτρων, ο ΟΛΠ δρομολογεί μεσοπρόθεσμα και την κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου και εμπορικού κέντρου αλλά και χώρων ψυχαγωγίας και εστίασης.

Τα πλάνα αυτά αποκαλύφθηκαν παρουσία διευθυντικών στελεχών ομίλων όπως η Royal Caribbean Cruises, η Carnival Corporation, η MSC Cruises και η Virgin Voyages από τη διευθύντρια στρατηγικού σχεδιασμού και μάρκετινγκ της ΟΛΠ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα, η οποία τόνισε, μεταξύ άλλων, πως ο ΟΛΠ και μπορεί και θα λειτουργήσει ως παράγοντας διευκόλυνσης του ανοίγματος της κινεζικής αγοράς επιβατών για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο. Οι παρουσιάσεις έγιναν στο πλαίσιο του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum που ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται σήμερα στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Με όπλο το κινεζικό DNA που έχει μεταγγίσει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, αυξάνοντας την ελκυστικότητά και αναγνωρισιμότητά του στην αχανή κινεζική αγορά και με θρυαλλίδα την ιδιαίτερα αρνητική γεωπολιτική συγκυρία στην περιφέρεια και κυρίως στην Τουρκία, ο ΟΛΠ διεκδικεί πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Οπως τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας, η ελληνική αγορά είναι μικρή για να σηκώσει μεγάλο αριθμό πλοίων και δρομολογίων χωρίς ένα ακόμα μεγάλο λιμάνι στην περιοχή όπως αυτό της Κωνσταντινούπολης. Πόσο μάλλον που και τα εκ δυσμάς και ειδικότερα από τη Βενετία προερχόμενα δρομολόγια έχουν περιοριστεί λόγω της απαγόρευσης προσέγγισης μεγάλων πλοίων στην ιστορική ιταλική πόλη.

Με την αρνητική εικόνα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις και το πραξικόπημα να έχει πρακτικά διώξει όλες τις εταιρείες από την Πόλη, οι εκτιμήσεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της ελληνικής αγοράς είναι επιεικώς συγκρατημένες. Αλλά ακόμα και έτσι οι Τούρκοι operators των τερματικών κρουαζιέρας επενδύουν σημαντικά ποσά στην αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών. Το ίδιο κάνουν και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας, η Ισπανία και η Ιταλία. Οι επενδύσεις που έχει δεσμευθεί να κάνει η Cosco στον ΟΛΠ θα διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά του λιμανιού.

Επιπλέον, όπως συζητήθηκε και υπογράμμισε ο Michel Nestour, αντιπρόεδρος ανάπτυξης της Carnival Corporation, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να προωθήσει την υπόλοιπη χώρα, πέρα από τους διάσημους προορισμούς, ώστε να εκμεταλλευθεί το τεράστιο δυναμικό της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Να μπορέσουν δηλαδή οι ελληνικοί προορισμοί να υποκαταστήσουν την απουσία ζήτησης για την Τουρκία και την Αίγυπτο.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις